Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 17 van 30 EersteEerste ... 7151617181927 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 161 t/m 170 van 296
    Senior Member

Standaard

Ik ga even de draden proberen om te draaien en kijken wat het doet.
    @harold, ik heb de draden ook idd getwist met gewoon 0,5mm² i.p.v. shielded.

Verder heb ik voor buizen momenteel een paar philips buizen erin zitten die ik nog had liggen. Is er een manier om te checken of deze nog goed zijn? 1 eindbuis is iets microfonisch als ik er zachtjes op tik.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Dan heb je een mooie condensator gecreerd
    Wat is jou mening wat beter is nico? Twisted of shielded? Beide verlies je iets hoog.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Dan heb je een mooie condensator gecreerd
    Dat is shielded wire ook.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Wat is jou mening wat beter is nico? Twisted of shielded? Beide verlies je iets hoog.
    Ligt er een beetje aan wat voor materiaal je gebruikt. Uïteindelijk moet je het eigenlijk meten. Dus twisted, en dan meten en dan monteren. Het verschil zit hem in de toepassing. Twisted ga je negatieve feedback geven aan de andere helft. Immers die is in tegenfase. Afgeschermd ga je een deel (minuscuul) weg filteren naar GND.

Maar waarom zou je shielded eigenlijk gebruiken? Of gaan jullie de PPMIV draden weer langs de ingang voeren? Als alles bij de eindtrap blijft is het eigenlijk zinloos om shielded te gebruiken.
    Nico

Senior Member

Standaard

Ik heb nu gewoon twee getwiste draden van board naar de PPIMV en van de PPIMV naar de eindbuizen ook nog stukje getwist.

Net de draden even omgewisseld en de fluit is weg. Wel klinkt het geluid nog erg ongedefinieerd en fuzzy. Clean gaat het goed maar hoe meer drive ik er in draad hoe fuzzyer hij gaat klinken. Ik wil binnenkort even een paar nieuwe buisjes gaan halen, dat ik in ieder geval die uit kan sluiten van soundinvloeden.

Senior Member

Standaard

Ik heb nu gewoon twee getwiste draden van board naar de PPIMV en van de PPIMV naar de eindbuizen ook nog stukje getwist.

Net de draden even omgewisseld en de fluit is weg. Wel klinkt het geluid nog erg ongedefinieerd en fuzzy. Clean gaat het goed maar hoe meer drive ik er in draad hoe fuzzyer hij gaat klinken. Ik wil binnenkort even een paar nieuwe buisjes gaan halen, dat ik in ieder geval die uit kan sluiten van soundinvloeden.
    Geen scope? Dan zou je kunnen kijken wat er gebeurt. Grote kans dat het signaal veel te groot is.
    Nico

Senior Member

Standaard

Ja ik heb een scope gekocht tijdje geleden. Dus ik wil dat idd eens op mijn gemakje wat uit gaan zoeken wat het signaal doet.
    Momenteel even geen tijd voor, zodra ik aan de slag ga post ik het hier vanzelf.

Senior Member

Standaard

Goed, vandaag even de scope er aan gehangen.
    Allereerst mijn scope instellen. Je hebt calibratiepuntje met een blokgolf van 0.2v. Lijn zonder meting in het midden gelegd, vervolgens aan het puntje gehangen. en vervolgens hoe kleiner ik het meetbereik zet, hoe verder hij uit het midden wandelt. Is dit erg? ik kan hem natuurlijk weer bijstellen naar het midden, maar wanneer ik dan mijn probe van het cal. punt af haal ligt de lijn uit het midden.

Vervolgens de tonegenator goed instellen viel niet mee. Ik had mijn toongenerator ingesteld op 400Hz, 300mV. Even met mijn multimeter de 300mV nagemeten, iets bijgesteld dat ik netjes 300mV had.
    Toen ik hem aan de scope hing, en mijn scope instelde op 0,2V per CM, kreeg ik een Vpp van 0,85V. Kan het zijn dat de scope zo veel afwijkt of doe ik iets verkeerd?

Daarnaast heb ik hem even aan mijn versterker gehangen. Eerste versterking trap krijg ik een versterking van ongeveer 30x. vervolgens over de volumepot van de normal preamp gemeten met 2 kanalen. En dan zie je als je hem omhoog draait het kanaal na de potmeter groter worden uiteraard, en als je hem helemaal open draait zie je langzaam ook het ingang signaal kleiner worden.
    Daarna heb ik over de 470K weerstand gemeten en dan heb ik voor die weerstand nog gewoon een mooie sinus en na de weerstand is ineens de top afgevlakt. Dit kan ik niet helemaal volgen hoe dit tot stand komt?
    Laatst gewijzigd door Thiez; 25 april 2013 om 18:34

Senior Member

Standaard

Kan het zijn dat de scope zo veel afwijkt of doe ik iets verkeerd?
    Scoop wijkt niet (zoveel) af maar je doet iets verkeerd, je mist gewoon basiskennis.

Uitleg:

Je meter meet een effective topwaarde en je scoop geeft de toptop waarde weer. Wat je op de scoop waarneemt is dus 2.8 maal zo groot als de digits op je meter.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Scoop wijkt niet (zoveel) af maar je doet iets verkeerd, je mist gewoon basiskennis.

Uitleg:

Je meter meet een effective topwaarde en je scoop geeft de toptop waarde weer. Wat je op de scoop waarneemt is dus 2.8 maal zo groot als de digits op je meter.
    Ach natuurlijk... helemaal niet aan gedacht!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten