Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 12 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 115
    Senior Member

Standaard

.. ondertussen lijkt het mij kies om u erop te wijzen dat deze discussie elders wordt gepubliceerd, met anonieme pseudoniemen (!) weliswaar maar toch...

Hi G. Ik kwam deze versie tegen en gelijk dacht ik aan jouw aanpak... dat moet gaan werken zo... maar het is riskant.. niet iets wat je spoor voor spoor kan opnemen, dan mis je de interactie die noodzakelijk is naar een apotheose... en de band moet syncen op een schijnbaar gebrek aan ritme..
    als het lukt kan het sensationeel uitpakken, zeker. Lastig...

Laatst gewijzigd door Pepe; 10 maart 2013 om 16:30

Moderator

Standaard

Southern rock rokerig, dat is het eerste dat bij mij opkomt bij Sammy.

En gouden herinneringen aan Gitaarnetfestival, gelegenheidsformatie WildWaterWeg en de ongelofelijke blijheid dat we Zing, Vecht deden en dat ik 'm mocht zingen. Maar ik droom weg/dwaal af.
    Als ik dus weer terug kom bij het onderwerp zie ik een rol weggelegd voor de acoordeon als slide gitaar, dan heeft Pepe niet voor niets geoefend op zijn Joe Pass licks
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Dit zou inderdaad de basis kunnen zijn:

(omdat het niet altijd ver weg hoeft te zijn)
    Mwa...

Standaard

Hi Pp
    Als ik (vooral terwille van mijn eigen overzicht) proberen mag enige logica te bewaren, ga ik het rijtje chronologisch af.

Ikzelf heb geen enkel bezwaar tegen 'optreden' op Faceboek. Dus ga je/jullie gang rustig,

Ik vind het fenomenaal dat je dit hebt opgeduikeld. Het effect is veel extremer dan mij voor ogen stond, maar dit is in essentie wel wat ik bedoelde. Hoe minder de versiersels, hoe beter de aandacht bij de pure melodie blijft. Het staat mij niet bij dat ik dit ken. Mijn lief zegt dat het mogelijk voor een documentaire is gebruikt. In dat geval is het bij mij in het vergeet boek geraakt. Ramses is hier al behoorlijk aan het achteruitgaan. Grandioos wat hij hiervan maakt.

Blijft wel het bezwaar dat (als je je band al achter het 'kale' scenario krijgt) je geen vriendjes wordt met je nieuwe drummer.

Je zou een tussenoplossing kunnen bedenken.
    Normaal is een tekstzin twee maten van drie tellen. Ik zou m vooral wat langzamer doen.
    Daaraan zou je een maat kunnen toevoegen, waarbij je de drie tellen opdeelt in 4, en waarbij je de eerste 2 het accent geeft (1 noot) en 3 en 4 oplopende nootjes. Ik geloof dat ik hier moet toegeven dat dit het eerste moment is, waarop ik notenschrift mis. Afijn, als dat nodig is vraag ik het mijn kinderen.

Hoe dan ook afzien van de manisch optimistische begeleiding van het origineel. Hoor ik de hand van Bannink? Of zo'n soort van mooiprater uit Hilversum/Phonogram?

Ik vind Mitch's suggestie ook niet gek! Zolang R. er maar geen musette van maakt. Trage, slome dingen spelen op die trekzak. Beruk, ouwe vriend Greetje Kauffeld? Laat mijn vader het maar niet horen. Zolang alleen de gitaar 'het' doet, het pielen....... de rest is alleen maar nòg meer franje. Mijn mening maar hè?

Wat de uitkomst ook is, is vind het superleuk dat ik langs de zijlijn mee heb mogen denken. Opent allemaal nieuwe inzichten in de mogelijkheden van het lied. Dank je wel.
    Good luck to you!
    Vriendelijke groet, Gus

Senior Member

Standaard

Of iets à la Bobby Hebb's Sunny:

“Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member

Standaard

Hi Allen. Grappig dat ik zeg op G. zijn Sam Cooke suggestie dat ik meer op de Joe Pass /Fitzgerald lijn zit en dat Ramses met zijn achteloze improvisatie beiden verbind. Kauffeld en Hebb zitten ook op die lijn natuurijk.
    De drums.. die moeten er in, dat is nog een zwak punt. Als ik nou eens de Cooder/zydeco/musette groove aan Pass kan koppelen... ik zie Dylan ook weer opduiken of zeg ik nou iets raars...
    Het stevent ergens op af.

ik mo
    est hier aan denken..

en als ik alles wat genoemd is in een blender gooi, even goed schud en er een zanglijn bij denk kom ik uit bij Marc Ribot die minder ver weg bij Trio Bier staat dan je zou denken. Ribot-Waits-Cooder-Dylan... getting close.
    Met deze manoevre heb ik alle problemen bij de zang gelegd. Knap he.

Laatst gewijzigd door Pepe; 11 maart 2013 om 15:24

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    meanwhile.. WTF?
    You can say that again!
    Heb eerst de datum maar eens gecontroleerd. 20 maart 2013. Is ook al geen aanwijzing.

Er lijkt wel iets van historisch besef achter schuil te gaan. Koelewijn heeft met zijn makkers ook vaak in de trein gespeeld in het pre-kom van het dak af tijdperk. Wie weet wie of wat er achter schuil gaat.

Ach, complimenten waarop je niet zit te wachten zijn ook complimenten. Who cares?

Vriendelijke groet, Gus

Senior Member

Standaard

een reclamestunt van Trio Bier veronderstel ik? wel goed gevonden!

Senior Member

Standaard

Het is fake natuurlijk maar waarom? Als het een stunt is, is het een vrij sneue. Tis niet eens grappig.
    Het enige wat ik zo kan bedenken... er loopt een meneer rond die zich heeft opgeworpen als Nieuwe Media expert (wat in mijn ogen al weer een archaïsche term is) die een rare Twitter stunt heeft bedacht die van alle kanten rommelt.
    Maar goed, self proclaimed expertise.. je hebt er geen diploma voor nodig zei mijn moedertje altijd.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten