Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 506 van 622 EersteEerste ... 6406456496504505506507508516556606 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.051 t/m 5.060 van 6220
    Senior Member

Standaard

Weer wat Les Paul's op dit forum, de mijne namelijk:

De bovenste heb ik zelf nieuw gekocht in 1978, het is heel lang mijn enige electrische gitaar geweest. Past in de jaren 90 kocht ik er een Strat bij omdat ik vond dat ik zo'n ding ook nodig had. Tegenwoordig komen er vaak mensen naar me toe om te vragen over die "Goldtop"........., ach ja, hij is dan ook wel licht verkleurd maar het is dus een naturel-top.

De onderste is een Special DC (=dubble cut) met P90's. Zo rond de eeuwwisseling had ik ineens een periode van rugklachten dus ik zocht wat minder zwaars voor de lange avonden. Ik wilde eigenlijk een mooie SG hebben maar daarvan heb ik toen nooit die ene voor mij kunnen vinden. In één van de zaken hing dit ding aan de muur en ik pakte hem eens beet....., gelijk meegenomen dus!! Dit is nu bij mijn mede-bandleden de favoriete gitaar.
    Laatst gewijzigd door kwispelhond; 11 april 2013 om 19:38

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwispelhond Bekijk bericht

De bovenste heb ik zelf nieuw gekocht in 1978, het is heel lang mijn enige electrische gitaar geweest. Past in de jaren 90 kocht ik er een Strat bij omdat ik vond dat ik zo'n ding ook nodig had. Tegenwoordig komen er vaak mensen naar me toe om te vragen over die "Goldtop"........., ach ja, hij is dan ook wel licht verkleurd maar het is dus een naturel-top.

De onderste is een Special DC (=dubble cut) met P90's. Zo rond de eeuwwisseling had ik ineens een periode van rugklachten dus ik zocht wat minder zwaars voor de lange avonden. Ik wilde eigenlijk een mooie ES hebben maar daarvan heb ik toen nooit die ene voor mij kunnen vinden. In één van de zaken hing dit ding aan de muur en ik pakte hem eens beet....., gelijk meegenomen dus!! Dit is nu bij mijn mede-bandleden de favoriete gitaar.
    Die DC......kwijl! Ben al een tijdje op zoek naar zo'n ééntje. Liefst 2ehands..... Zijn deze P90's wat stil met gain?

Senior Member

Standaard

Is dat een strikvraag?

Laat ik het zo zeggen, voor mij werken ze prima en ze reageren ook prima op mijn Hartman Fuzz en Maxon OD808. Echt stil zijn ze niet en het zijn natuurlijk ook notoire "probleem" elementen maar als ze werken, dan is het ook iets speciaals. Het probleem met dit soort vragen is dat ik je niet ken en geen idee heb wat jij in gedachte hebt bij "wat gain", je moet met deze elementen wel wat oppassen.
    Laatst gewijzigd door kwispelhond; 11 april 2013 om 18:58

Senior Member

Standaard

Ik heb een Junior gehad met één P90. Dat ding was bijna net zo stil als een humbucker. Altijd spijt van gehad dat ik hem verkocht heb. Nu weer op zoek naar een gitaar met P90. Ben benieuwd hoe deze Special zich houdt met gain à la Gary Moore (om maar wat te noemen).

Senior Member

Standaard

Niveau Gary Moore kunnen ze gemakkelijk aan, problemen verwacht je meer bij niveau speed/death/trash-metal en dat soort gain.

Senior Member

Standaard

Niveau Gary Moore kunnen ze gemakkelijk aan, problemen verwacht je meer bij niveau speed/death/trash-metal en dat soort gain.
    Okay, dat is duidelijk,Thanks! Als ik er één tegen kom dan ga ik hem zeker proberen!

Standaard

Ook niet echt de standaards (en voor velen wss niet terecht in dit topic? )

[IMG][/IMG]

Senior Member

Standaard

Jullie zitten me hier een beetje gek te maken met die DC's........

Standaard

Lekker Stel.... Van die DC krijg ik ook wel Gas!!!
    Die les Paul heeft een Maple neck???
    Groovie Guitar Guus

Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten