Heren,

Onlangs, ergens eind vorig jaar, heb ik een Geloso G 3.227A gekocht. Deze zat bij de '72 G12H30 Greenback waar het mij eigenlijk om te doen was. Plan was om de Geloso weer te verkopen.

Maar sinds de aankoop hebben er maar een handjevol mensen gereageerd op de versterker en was het hoogste bod enkele tientjes. Met de POPE EL34's en de Telefunken ECC83's die erin zitten, dan houd ik hem liever zelf voor die prijs.

Nu is het zo dat het oude ding een beetje stof staat te happen. Ergens vind ik dit wel zonde. Ik heb de versterker net na mijn aankoop bespeeld en ik vond dat het een prachtig mooi clean was. Nu rees het idee om de versterker maar te houden en haar als cleane amp naast mijn - spoedig aan te schaffen - Marshall JCM900/DSL/VintageModern komt. De Peavey Classic 30 is zo goed als verkocht. Eén dezer dagen koop ik een lege 212 waar ik mijn beide G12H30's uit '71/'72 in doe, en dan heb ik een heel mooi setje dacht ik.

Eén van de redenen waarom ik de Geloso amper aanzet is omdat het een link apparaat is. Ik wil haar natuurlijk wel veilig maken voor ik er wat meer gebruik van ga maken.

Nu de hamvraag: Wat moet er dan allemaal aan gebeuren? Ik meen mij te herinneren dat er sowieso een randaarde is moet? Ik kan wel solderen, maar heb verder geen verstand van electra. Ik heb de hts gedaan, maar op werktuigbouwkundig vlak.

Alvast bedankt,
Harmen