Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 129 van 163 EersteEerste ... 2979119127128129130131139 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.281 t/m 1.290 van 1628
    Senior Member

Standaard

ja, die ken ik. Maar dat is niet echt een antwoord op mijn vragen.
    Jammer dat de '61 RI en de nieuwe standards niet wat meer kleuren opties hebben. Ik vind die kleuren van de standards niet echt top. Kom je toch weer bij een cherry uit. Ik blijf walnut het mooist vinden en vintage sunburst heeft ook wel wat. Alleen dan zijn de keuzes qua model weer beperkt.
    Laatst gewijzigd door apekop; 30 maart 2013 om 22:55

Senior Member

Standaard

Het is nu juist een goede tijd voor Gibson SG. Vorig jaar bestond de SG 50 jaar en zijn er heel veel series bijgekomen. Op thomann hebben ze een redelijk assortiment aan sg's in stock. De vintage sunburst zijn ook erg gaaf vind ik. Die heb je in 50's, 60's en 70's tribute. De exacte verschillen durf ik niets over te zeggen. Je hebt verschil in pickups, halsprofiel en neckjoint. Wat bij welk model zit weet ik niet precies. Je zou misschien eens een mailtje kunnen wagen naar de guitarking of iets dergelijks, die kunnen vaak wel advies en informatie geven.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

da's een fijne winkel Guitarking, ga ik binnenkort eens doen middagje SG's proberen.
    Ik zie trouwens dat ze de nieuwe standards daar nog niet hebben, althans staan niet op de site.
    Natural burst voor die nieuwe standards vind ik ook niet verkeerd, maar een beetje licht, verschilt volgens mij ook per exemplaar.
    Iemand hier al ervaringen met die nieuwe 2013 standard?

Deze 60's tribute vind ik ook wel erg mooi. Is dat nu iets minder qua klasse dan een standard? vanwege het prijsverschil...
    http://guitarking-webshop.nl/83_240_...HUMBUCKER.aspx
    Laatst gewijzigd door apekop; 31 maart 2013 om 14:50

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    da's een fijne winkel Guitarking, ga ik binnenkort eens doen middagje SG's proberen.
    Ik zie trouwens dat ze de nieuwe standards daar nog niet hebben, althans staan niet op de site.
    Natural burst voor die nieuwe standards vind ik ook niet verkeerd, maar een beetje licht, verschilt volgens mij ook per exemplaar.
    Iemand hier al ervaringen met die nieuwe 2013 standard?

Deze 60's tribute vind ik ook wel erg mooi. Is dat nu iets minder qua klasse dan een standard? vanwege het prijsverschil...
    http://guitarking-webshop.nl/83_240_...HUMBUCKER.aspx
    Kwaliteitsverschil zal denk ik wel meevallen. prijsverschil zit hem denk ik vooral in details, hij heeft geen bindingen rond de hals bijvoorbeeld. En zo zijn er misschien nog wel detail wat scheelt in prijs.
    Standaards van 2013 heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb zelf een 50th anni uit 2012 en dat is echt een van de fijnste SG's die ik ooit heb gespeeld. Ook een iets anders halsverbinding dan de oudere sg's als ik me niet vergis. Hij is in ieder geval heel stabiel voor een SG.

Senior Member

Standaard

ok, dank voor de info. Weet iemand nog een winkel (Brabant of Limburg) waar ze die nieuwe 2013 standards op voorraad hebben?

Senior Member

Standaard

Dijkmans in Breda is tegenwoordig Gibson dealer, die hebben ook wat SG's hangen. Waaronder een '61 reissue worn brown de laatste keer dat ik er voorbij liep. Feedback Eindhoven heeft ook de nodige Gibsons hangen.

Senior Member

Standaard

Muziekcentrum van gorp in Roosendaal heeft ook verschillende SG's hangen. Ook goede service en testmogelijkheden.

Senior Member

Standaard

Mijn nieuwste Fido in effen leger groen een Dimarzio chopper, een volume en dat is alles.

Laatst gewijzigd door Wouter J; 3 april 2013 om 22:10
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

Senior Member

Standaard

Interessant...interessant. Deze heeft nog horentjes, maar verder herken je er nauwelijks nog een SG in. Hij zal een stuk beter ogen als hij voorzien is van snaren. Heb je al aan een slagplaat gedacht?
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hotpepper01 Bekijk bericht
    Interessant...interessant. Deze heeft nog horentjes, maar verder herken je er nauwelijks nog een SG in. Hij zal een stuk beter ogen als hij voorzien is van snaren. Heb je al aan een slagplaat gedacht?
    Ach ik heb ook ZO EEN gemaakt...

"Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten