Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 18 van 35 EersteEerste ... 8161718192028 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 344
    Senior Member

Standaard

Dank voor het meedenken allen!

@Barno : Waarom ik er nu pas mee kom? Ik denk hier juist al heel lang over na maar ik kwam er gewoon niet uit, ik had moeite om het me voor te stellen wat het beste zou zijn. Uiteindelijk dacht ik "voor de modellen met een carve aan de voorkant, is een smooth hiel met gelijmde hals misschien het mooist en voor de platte planken juist een geschroefde hals maken met Fender pocket".
    Ik had het dus uitgesteld tot ik op dit punt zou zijn en het een beetje in het echt kon bekijken.

Ik had me dus voorgenomen om te lijmen en een mooi verloop te maken. Maar ik denk dat het niet klopt. Dus de neckplate (maar dan niet een standaard plate) spreekt me toch wel erg aan en ook gewoon schroeven is niet verkeerd. Ik ga nog even schetsen en broeden hier op Dank!
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

Word de hals blank of meegekleurd met de body?Dit zou voor mij de keuze bepalen tussen geschroefd of gelijmd. Eigenlijk zou ik voor deze body kiezen voor gelijmd met een lange tenon en een lp-jr hiel. omdat het er dan het meest logisch uit ziet. de halsbevestiging lijkt nu niet geheel logisch en stevig...als is die dat ws wel.

Senior Member

Standaard

Ik had het zelf ook al gezegd, "Achteraf bekeken had ik dus misschien moeten kiezen voor een tenon aan de hals of set neck".
    Als ik het helemaal opnieuw zou moeten doen, zou ik dat waarschijnlijk doen. Ik zit nu net te tekenen op een neckplate waarin de vorm van de gitaar terug komt. Ik ga denk ik een proef-plaatje maken of gewoon uit papier uitknippen om te kijken hoe het staat.
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

De body verhoging infrezen zodat er een neck plate in de zelfde druppelachtige vorm in kan. Past qua looks perfect bij alle andere RVS delen. (quick&dirty prutsplaatje.........de vorm van de headstock plus minus omgekeerd terug laten komen in de neckplate)

Gitaarbouwersmeeting dus niet op 25 oktober 2025 in Veenendaal www.gitaarbouwersmeeting.org

Senior Member

Standaard

kijk zo kennen we je weer! met jouw spullen zou je m zelfs in dikte kunnen laten verlopen zodat ie in de body ronding overloopt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    kijk zo kennen we je weer! met jouw spullen zou je m zelfs in dikte kunnen laten verlopen zodat ie in de body ronding overloopt
    Daar had ik ook al aan zitten denken.
    Ik had intussen een opzetje gemaakt voor een neckplate. Nou heeft John voor dit model telkens een speelgoed-achtig raketje getekend, en wel deze :

...en die zou ik dan in een neckplate kunnen verwerken samen met de bekende druppelvorm (de letters zien er misschien raar uit, maar het gaat er om wat je weg freest dus ik teken waar het binnen de lijntjes moet gebeuren):

Echter...intussen heb ik met John contact gehad en hij wil de hals ook aan de achterkant in dezelfde kleur als de body. Dus dan vind ik een Fender achtige pocket weer niet zo mooi. Ok, eerst maar eens eten

Senior Member

Standaard

Ai ...

Dat wordt een nieuwe hals met tenon???

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Ai ...

Dat wordt een nieuwe hals met tenon???

s.
    Of gewoon deze hals met een scarfjoint verlengen.
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Ha, dat is nog geen slecht idee, gewoon heel schuin weg schaven tot aan de trussrod, en daar dan een nieuw stuk tegen, als het dan toch dekkend gelakt wordt ...

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Senior Member

Standaard

Dat was dus precies mijn gedachte. Je ziet er toch niets mee van als het gelakt is en qua stevigheid twijfel ik er niet aan.
    147-c Guitars

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten