Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 17 van 35 EersteEerste ... 7151617181927 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 161 t/m 170 van 344
    Senior Member

Standaard

Tjonge, waarom krijg ik altijd het gevoel dat ik nog zoveel moet leren als ik dit topic lees...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Tjonge, waarom krijg ik altijd het gevoel dat ik nog zoveel moet leren als ik dit topic lees...
    Ben je gek, moet je jouw Zequentar eens zien gaan!
    Ik denk dat ieder van ons altijd blijft leren, bij iedere bouw opnieuw. Ik heb bij deze bouw ook weer enorm veel geleerd, maar bij de volgende bouw zal het niet anders zijn. Het leuke is daarom om het op dit forum te delen, zo klimmen we allemaal steeds weer een beetje verder omhoog
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

Ok, ik zit nu op een punt waar ik wel benieuwd ben naar jullie mening : de overgang van de hals naar de body.

Ik heb dit punt uitgesteld. Ik heb een Fender achtige halspocket gemaakt, de hals heeft dus geen tenon.
    Ik heb expres die pocket nog wat lang gelaten zodat ik nog wat kanten op kan.

Door de vorm van de body en het ontbreken van een "extended upper horn" zit de hals eigenlijk maar erg kort in de body. Een beetje zoals een SG. Achteraf bekeken had ik dus misschien moeten kiezen voor een tenon aan de hals of set neck.

Ik kan nu
    1) zo'n hoekige strat/tele neckpocket laten staan en dan de hals lijmen of schroeven. Ik wil eigenlijk lijmen.

2) de hals er in lijmen en dan een geleidelijker overgang maken. Dit kan dan op :
    a) een PRS achtige manier, hoewel ik dat niet zo heel mooi vind.

b) hem helemaal smooth maken zoals hieronder, maar ik vind dan alles wel erg zwak worden ben ik bang.

Hier foto's van het "vlees" dat ik nog heb om mee te spelen:

(hier zie je al wat potlood streepjes van een prs-overgang op getekend)
    [IMG][/IMG]

En hier zie je dat hij maar heel kort in de body zit. Dat moest helaas echt zo, het was enorm schipperen om me aan de originele tekening te houden en er een werkbare scale uit te persen...
    [IMG][/IMG]

De vorm van de gitaar (symmetrisch) vraagt denk ik om een hiel zoals op de PRS. Wat vinden jullie?
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

Geen PRS hiel maken, ga je spijt van krijgen. Ik had dit ook, maar ik ben blij dat ik de hiel heb aangepast.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogie Bekijk bericht
    Geen PRS hiel maken, ga je spijt van krijgen. Ik had dit ook, maar ik ben blij dat ik de hiel heb aangepast.
    Wat dan wel? Toch een fender rechthoekige pocket? Of toch een smooth heel? Ik vind zo'n smooth heel erg mooi als je hem als het ware kunt uitwaaieren naar de asymetrische hoorns. Maar dat heb ik hier helemaal niet (helemaal geen hoorns eigenlijk )

Senior Member

Standaard

Zon smooth heel vind ik eigenlijk wat meer bij een wat organischer ontwerp passen
    Misschien zoiets en de neckplate verzinken? Er komen al diverse metalen delen op dus mij lijkt het wel passend bij het ontwerp. Misschien kan je die neckplate nog een aparte draai geven

Laatst gewijzigd door Napoje; 1 april 2013 om 11:47

Senior Member

Standaard

Ik zou voor een hiel gaan die redelijk smooth is en toch zoveel mogelijk "vlees" heeft.
    Ik zal ook proberen om het design van de body verder door te trekken in de hiel (de rondingen die op da achterkant van de body zitten) zodat het nagenoeg 1 deel is. Best wel een uitdaging Maar als ik het topic doorlees moet dat geen probleem zijn.

Senior Member

Standaard

zelf zou ik het zo simpel mogelijk houden, fender way schroeven met extended heel. Eventueel wel de pocket op de kop afronden om wat in de feel van de body te blijven.

Geen kritiek maar ik vind het wel gek dat je daar nu pas mee komt terwijl je al de rest zo supergrondig doet. Maa komt zeker goed !

Standaard

Die hiel van PRS is ook alleen maar zo groot omdat, heb ik mij laten vertellen, dit dode punten op de hals verhelpt. Vroeger was dit anders, zat die overgang verder naar achteren. Ik heb er zo een en die heeft wel een dode plek op de hals (12 positie op de g snaar). Je zou het oude model kunnen gebruiken, dus wel lijmen, maar dat blok op de hals zoals de oude PRS-en maken. Speelt als een trein wmb.

H.

Senior Member

Standaard

De hiel maakt me niet zo uit. Maar mooie bussen gelijmd in de hals en afmonteren met bouten. Vind ik net effe mooier dan met schroeven. Geeft toch een serieuze en stijvere verbinding. Helemaal mooi als er stalen of koperen bussen in de body zitten waardoor de bouten lopen...

De rest van je werk schreeuwt kwaliteit. Zou die laatste paar meters ook die kwaliteit geven..
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten