Ja, een strat met humbuckers![]()
Ja, een strat met humbuckers![]()
Lange tenen?? Waar flipt hij of wordt hij persoonlijk?
Anyway, het hele topic had een valse start doordat niet werd begonnen met een omschrijving van de ervaringen, maar met de aankondiging dat ze eraan kwamen. Dan krijg je dus het ene vooroordeel tegen het andere: recipe for forumdisaster.
Maar nu krijgen we dan welgeteld drie omschrijvingen (in de overtreffende trap dan, maar toch): dynamisch, vloeiend en helder. Die eerste twee zijn een beetje paradoxaal, het één veronderstelt juist een kleine hoeveelheid compressie en de ander juist meer. Daar kan ik dus zo in de korte bocht helemaal niets mee. Heldere pickups heb ik wel eens vaker gehoord. Gedefinieerd, nootseparatie, dat soort dingen denk ik dan aan. Gewicht aan de noten zegt men ook wel eens, maar dan denk ik meteen aan Hindoestaanse extremisten.
Niettemin ben en blijf ik een voorstander van goeie pickups en hoeven ze van mij ook echt niet 3 tientjes per stuk te kosten, maar dit Formule 1 racepaardje met dito prijskaartje mag aan mij voorbij gaan. Saaie kutsport![]()
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Zolang er geen filmpje/geluidsopname is is het uberhaupt onzinnig om te vragen hoe of wat. Allemaal lekker subjectief toch die woorden die orpheo er aan verbind. Als hij nou een filmpje/audio post dan kunnen we nog oordelen. Nu is het alleen, pickups van 1000 euro, tja zal wel gevalletje hoop geschreeuw weinig wol zijn.
Nou, nee... 't lijkt me meer iemand die niet weet wat 'ie wil en niet weet wat 'ie zoekt. Kennis van bestellen is nog geen kennis van zaken. Bovendien, voor iemand die zoveel gitaren en zoveel amps heeft, zoveel duizenden en duizenden euro's aan spullen, zou ik ook wel wat meer opnames verwachten. Niet dat je goed hoeft te spelen of zo, maar met zo'n bek zou je 't op z'n minst 's goed duidelijk moeten maken waar al die verschillen nou precies inzitten en wat je er in de praktijk aan hebt (live/band/studio). Maar daar hoor je 'm niet over.
Waarom reageert ie dan niet op inhoudelijke vragen en wel op dat op zijn persoon gerichte commentaar?
Als ik van dezelfde muziek zou houden als Oreo, en ook nog eens van Les Pauls, dan zou ik zijn reviews over elementen toch graag lezen denk ik, vooral om mijn eigen vermoedens en enthousiasme aan te moedigen.
Omdat ik zo ongeveer 180 graden tegenover zijn muzieksmaak sta weet ik in ieder geval bij welke elementen ik uit de buurt moet blijven.
Wat ik wel fijn vind is dat hij technisch e.e.a. weet over hoe elementen werken, met allerlei van die natuurlijke poeha erbij, voor mij is dat of hij een tovenaar is ofzo. Echter, grotendeels ben ik het ook wel weer met Mitch eens, de superlatieven vliegen je om de oren in zijn reviews tot, tot inflatie zeg maar.
...
Favorieten/bladwijzers