Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 67
    Senior Member

Standaard

Blijkbaar heb ik iets moois in rackland gemist, zeer interessant! De G System van Theo is de laatste aanwinst en daar heb ik nog lang niet het maximale uit gehaald (icm TriAxis en 2:90), maar het klinkt zeker goed.

Ik moet beamen dat de OD100 van Theo indrukwekkend was icm de Authority, leuke kamertje spullen daar in Raalte
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

Senior Member

Standaard

Ik heb jaren met een 4U rack gespeeld, waar de 2:90 onderop stond, daaarboven de TriAxis en daarboven de G-Force.
    Toen ik de PP ging aansluiten heb ik mijn TriAxis en G-Force eruit geschroeft en de PP op die plaats gemonteerd.

Toen merkte ik dat bij high-gain presets in de PP er een 50Hz brom doorheen kwam. Wat raar, dat heb ik nog nooit eerder gehoord?
    Ik heb toen mijn PP weer uit het rack gehaald en op mijn buro gezet (ongeveer 2.5m van de 2:90 verwijderd) en de brom was weg.

Twee conclusies: 1) omdat de PP zo ontzettend still is, merk je elke ruis/brom en kraak en 2) hou hem weg van Buizen bakken met grote trafo's erin.

Ik ga denk ik maar mijn 2:90 in een aparte case stoppen en alle effect apparatuur in een de case die ik nu heb. Nadeel is dan wel de draden bende (L+R en 3xControl). Even een kabelboompje maken ofzo...

'Een goede leer voor de volgende keer'

Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

Senior Member

Standaard

Had je de PP geisoleerd gemonteerd, of was er contact tussen de apparaten?

Ik had mijn PP vanaf september / oktober in een 8HU rek zitten, met hierin een pedal shelf, tuner, draadloos systeem, midi switcher, racklight etc. en de PP was superstil.
    Twee weken geleden de PP eruit geschroefd, voor een modificatie, en later weer teruggeschroefd, en een gigantische brom.
    Er weer uitgeschroefd, en bovenop de case gezet, weg brom.
    In alles in dit rek geen gigantische trafo's als in een buizen eindtrap, dus er spelen blijkbaar nog andere factoren mee, zoals onderling contact tussen de apparaten, alhoewel ik hier ook nog twijfels bij had, want een anodiseerlaag geleid eigenlijk geen electriciteit volgens mij, en een laklaag op staal ook niet...ik ga de aardlus faq er eens op nalezen!

Standaard

Fx-loop en aardlus zijn helaas meer dan eens synoniem in rackland.

Ik heb er ook veel last van gehad tot ik een looper/switcher met galvanisch gescheiden -dus geisoleerde- in/outputs kocht om de boel mee aan mekaar te knopen.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Senior Member

Standaard

Of ze contact maakte weet ik niet. Ik had alleen last van de brom bij heeel veel versterking in de compressor en distortion icm Filter1 en in minder mate ook F2. Ik had (nog) geen effects in de loop geplaatst. Gewoon: gitaar -> PP -> 2:90 -> Cab.

Ik heb vanochtend mijn 2:90 uit mijn 4U rack gehaald en daar alle effect gear ingeschroeft. Even afwachten of de TriAxis ook een nadelige straling heeft... Voorlopig mijn 2:90 maar even een plekje geven in mijn vaste rack naast mijn Palmer Speaker Simulator ;-). Dan weer effe testen.

@PeterH: welke looper heb je?
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

Standaard

Ik had -heb geen rack meer- de 'exef combi switcher'. Op 9,5" had je 4 loops, 8 switchers, 2 programmeerbare inputs, en een 'volume/expressiepedaal in' om je volume via vca (ik hoop dat ik dat goed zeg) te regelen.

Werkelijk geniaal deutsche grundlichkeit uit begin 90's.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Standaard

Hi guys,
    there is a demo of Pete Thorn on the PedalPro and Pedalino available.
    Beside that, I would like to thank all of you for the nice comments on the unit.
    A special thank is for Theo: you believe in me and the unit from day 1.
    Many thanks for taking your time and organizing the test meetings.

Take care
    Max

Standaard

Dear Max,

At a personal level, i also would like to thank you for your passion for music and sheer enthusiasm in demonstrating the unit. It has been a true pleasure to meet you as a musician as well and i sincerely hope that the Pedalpro will become a "wanted by the pro" product because the unit deserves only passionated guitar players and/or professional owners. I am still playing that Jazz song you tough me while demoing the Pedalpro ;-)

Inderdaad, na even zoeken heb ik de demo ook gevonden: http://www.youtube.com/watch?feature...v=Tw_jAaPxn2c#

Het aardige van deze demo is dat het niet zozeer de puurheid van de analoge klanken laat horen (het is tenslotte opgenomen en je zult daarmee dus meer moeten vertrouwen op de mening van Pete Thorn) maar juist de focus heeft op de veelzijdigheid van de unit bij het spelen van verschillende sounds.

En ja, ik geloof nog steeds in de Pedalpro en het feit dat geen enkel apparaat dit niveau kan bereiken.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 22 maart 2013 om 21:36

Senior Member

Standaard

Ik krijg steeds meer GAS.... en niet vanwege die demo van PT, maar gewoon .... de sound staat me nog steeds zo bij ... wow!

Standaard

Met de geschiedenis van dit hele topic uiteraard nog vers in het geheugen is het grappig dat bij de reacties onder de video het bericht van ene VintageRevolutioPro is gemarkeerd als spam.... LOL!

Congrats Max, hope this wil give the unit a big publicity boost!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten