Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 343 van 866 EersteEerste ... 243293333341342343344345353393443843 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.421 t/m 3.430 van 8652
    Senior Member

Standaard

Vandaag een Pedaltrain 2 gekocht. Erg fijn ding. Nu ook flanger, chorus en compressor op m'n bord.

Natuurlijk moet het goed bekabeld worden. Ik wil de flanger vervangen door een mooie through-zero flanger (geen idee welke) en de Flashback wellicht door een tape-delay sim met tap tempo (El Capistan klinkt heel goed).

Senior Member

Standaard

Wat is dat kastje boven je wah?
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Voorlopig alleen nog maar een "kastje boven m'n wah", maar ik wil er een fx-loop switch voor maken, zodat ik een deel van de effecten in de loop van een amp kan plaatsen als ik distortion uit de versterker wil halen.

Standaard

Ik geloof nog nooit hier een plaatje van mijn pedalboard gepost.
    Na lang sparen en zoeken experimenteren dit bij elkaar gekregen, ik ben blij

Senior Member

Standaard

Doe ff normaal he man. Jezus wat een pedalen.

Hoe bevalt die Moogerfooger Delay? En hoe gebruik je die icm de line6?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Voorlopig alleen nog maar een "kastje boven m'n wah", maar ik wil er een fx-loop switch voor maken, zodat ik een deel van de effecten in de loop van een amp kan plaatsen als ik distortion uit de versterker wil halen.
    Zoals dit?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Hoe zet je dat precies in elkaar? qua aansluiten van in de loop uit de loop? lijkt me tof om die optie te hebben.
    ----

// City Of Life //

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Zoals dit?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeroenSchaaf Bekijk bericht
    Hoe zet je dat precies in elkaar? qua aansluiten van in de loop uit de loop? lijkt me tof om die optie te hebben.
    Het idee wordt inderdaad vergelijkbaar met Pete Thorn's box. Mijn plan is om een box te maken met in-send-return-out en een 2PDT switch die schakelt tussen in>out en in>send|return>out. Gewoon een true bypass box dus. Als ik er een preamp in zet gaat 'ie aan, zodat modulatie en time-based effecten postgain staan. Anders staat de preamp achteraan en haal ik alle dirt uit m'n pedalen.
    Een andere optie die ik overweeg is gebruik van jackbussen die bypassen als er een jackplug in zit. Zo kun je een kastje maken dat de loop inschakelt als er kabels in de send/return zitten maar bypast als dat niet zo is. Dit is op zich ook te verwerken in het frame van de Pedaltrain.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Het idee wordt inderdaad vergelijkbaar met Pete Thorn's box. Mijn plan is om een box te maken met in-send-return-out en een 2PDT switch die schakelt tussen in>out en in>send|return>out. Gewoon een true bypass box dus. Als ik er een preamp in zet gaat 'ie aan, zodat modulatie en time-based effecten postgain staan. Anders staat de preamp achteraan en haal ik alle dirt uit m'n pedalen.
    Een andere optie die ik overweeg is gebruik van jackbussen die bypassen als er een jackplug in zit. Zo kun je een kastje maken dat de loop inschakelt als er kabels in de send/return zitten maar bypast als dat niet zo is. Dit is op zich ook te verwerken in het frame van de Pedaltrain.
    Tenzij je uitgaat van twee verschillende preamps gaat de eerste -schakelbare- optie niet lukken. De preamp die je met de tb-loop uit de signaalweg schakelt staat dan niet opeens aan het eind van je keten.

Ik vraag me ook af of pete thorn het zo bedoelt. Mij lijkt dat ie op deze manier de keus heeft: bij de ene setup alles voor de preamp, bij een andere setup de twee strymons in de fx-loop van de amp.

Ik denk dat de tweede optie die je zelf al aandraagt de eerste zal zijn.
    Laatst gewijzigd door peter_heijnen; 20 maart 2013 om 12:03
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Tenzij je uitgaat van twee verschillende preamps gaat de eerste -schakelbare- optie niet lukken. De preamp die je met de tb-loop uit de signaalweg schakelt staat dan niet opeens aan het eind van je keten.

Ik vraag me ook af of pete thorn het zo bedoelt. Mij lijkt dat ie op deze manier de keus heeft: bij de ene setup alles voor de preamp, bij een andere setup de twee strymons in de fx-loop van de amp.

Ik denk dat de tweede optie die je zelf al aandraagt de eerste zal zijn.
    Ik bedoel ook niet om te schakelen tussen preamps maar, zoals Thorn heeft, een deel van de pedalen gemakkelijk in de loop kunnen plaatsen als een amp een loop heeft. Het hoeft voor mij niet schakelbaar te zijn omdat ik het per keer aansluiten instel en niet tijdens het spelen wil veranderen, maar een 2PDT schakelaar was iets makkelijker dan de insert-methode.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten