Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 28 van 36 EersteEerste ... 182627282930 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 271 t/m 280 van 352

Discussie: Galama gitaren

Senior Member

Standaard

Oké, dank voor deze geschiedenislessen. Ik begon met gitaarspelen in '89. Dus de hele Galama rage heb ik niet meegemaakt, maar wat ik ermee wil zeggen is dat ik het gewoon geen mooie gitaren vindt met al die rare houtsoorten, switches etc... That's all.

Senior Member

Standaard

Ik dacht juist dat Galama een man van de eenvoud was. Niets rare houtsoorten (volgens mij was het raarste waar hij standaard mee werkte, cedrela ofte Spaans ceder ofnogte sigarenkistenhout) of vele switches. En vaak gebruikte hij Bill Lawrence-elementen (L500 als ik het goed heb). Als ik de verhalen over mijnheer Galamo lees, moet je al een revolver tegen zijn slaap gehouden hebben om van zijn principes af te wijken.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Standaard

Nou, er zijn vrij veel non-standaard topjes hier de reçu gepasseerd. Palissander is niet bepaald een normale houtsoort op een elektrische body. Mooi wel, maar niet klassiek, en gitaristen zou nou eenmaal enorm conservatief.

Standaard

Toch waren er destijds veel gitaristen die voor die fraaie topjes kozen, de rest had de keus uit zwart, zwart of eeeh zwart ;-). Overigens heb ik zelf nog nooit een Galama gezien met een overdosis switches, dat was met de Schecters die hij opbouwde idd nog wel anders.

'k Zag trouwens dat Robberts in Hilversum een fraaie zwarte Galama LP met EMG's heeft voor 950 euro, leuke kans voor diegene die al jaren naar zo eentje op zoek is.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    Tsjee, wat ziet dat er goed uit! Complimenten!

Senior Member

Standaard

Thnx Jutter!

Nu maar hopen dat Anno blij met me is...

Senior Member

Standaard

Zeg iogun, heb jij nou ook zon glimlach op je gezicht als je naar het resultaat kijkt, wetende hoe het ervoor uitzag.

Mijn complimenten zeg!

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Prachtig Oigun!! Stukje gitaargeschiedenis behouden!
    Laatst gewijzigd door soundbound; 26 maart 2013 om 15:47

Standaard

Schitterend oigun!
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten