Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 337 van 866 EersteEerste ... 237287327335336337338339347387437837 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.361 t/m 3.370 van 8652
    Senior Member

Standaard

Heb je helemaal gelijk in. Ik had ze ook allebij en heb de Rat van de hand gedaan omdat die hetzelfde is als de MH. Alleen is de MH in alles net ietsje beter. Vooral met minder distortion klinkt de MH verfijnder en is imo ook makkelijker af te regellen voor de doorsnee kneus.

Senior Member

Standaard

Heuh?!?!

Die twee zijn totaal anders. Lijken echt in de verste verte niet op elkaar. Echt totaal niet.

De Rat geeft eigenlijk altijd gewoon distortion, is niet zo transparant, veel hoogmid. Snijdt heel makkelijk door de mix, en wordt imo lekkerder naar mate je meer distortion erin draait. Wat mij betreft is het een heerlijk pedaal voor echt smerige distortion (bijna-fuzz) zonder dat het een compleet zooitje wordt. Echter, ik denk dat ik hem komende repetitie wat subtieler wil inzetten omdat-ie zo lekker prikt en meer comprimeert (heb t vermoeden dat dat voor een nummer wel lekker kan werken). Als dat niet werkt, heb ik hem voorlopig niet meer nodig denk ik. Eigenlijk te heftig voor m'n huidige band. In mijn vorige band was hij namelijk erg lekker in de echt heftige stukken, waar je wel echt lompe distortion wilt maar ook rekening moet houden met dat de rest druk bezig is.

Dan de mudhoney. Twee dingen vallen me op: 1. hij kan écht van een heel klein randje (nb: als je de distortion en filter op de Rat helemaal terugdraait met het volume voluit, hoor ik nulkommanul verschil met bypass, maar distortion erin draaien leidt niet tot een randje, maar tot distortion) tot een lompe fuzz-achtige overdrive alsof een lekkere buizenamp zwaar over z'n nek gaat. 2. het is het eerste pedaal dat ik zowaar lekkerder vind dan een overstuurde buizenamp. Ik gebruik hem nu voor ongeveer alle overdrive, waarbij ik hier en daar wel varieer met de instellingen, inclusief gitaarvolume en de LPB-1. De Mudhoney heeft veel laag. Het maakt hem vuig, en als je echt wilt prikken moet de tone echt ver omhoog, al ligt de sweetspot wel altijd binnen bereik en daar kun je ook altijd wel nog overheen. Die sweetspot geeft op twee manieren een balans: aan de ene kant de gitaarsound zelf: te ver open en hij gaat een tikje nasaal snerpen. Te ver dicht en je verliest je hoog. Beide wel op een relatief prettige manier, niet alsof je je best moet doen om er een lekkere en vooral natuurlijke sound uit te halen, zoals bij de Rat. Aan de andere kant is de toneknop er voor de balans tussen superlekker gitaarsound en jezelf terughoren in de mix. Ik zou hem verder willen omschrijven als smerig, maar transparant en natuurlijk. In tegenstelling tot de Rat, die niet transparant of natuurlijk klinkt maar wel lekker strak.

edit: Ik ben er net achter gekomen dat ik, misschien zelfs vóór de eerstvolgende repetitie, mn plank alweer mag omgooien ivm opnames. Waarvoor ik niet alle pedalen nodig heb enzo.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Heuh?!?!

Die twee zijn totaal anders. Lijken echt in de verste verte niet op elkaar. Echt totaal niet.
    Wellus!

Senior Member

Standaard

Noob-vraagje: klinken ze daarmee exact hetzelfde?
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

Senior Member

Standaard

Nee, paar waardes zijn anders. En gebruikte Condensators weerstanden merk IC's zal nog een verschilletje geven.
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Wellus!

Kan me niks schelen. Ik heb een Proco Rat 2 en een T-Rex Mudhoney. Los van dat die schema's mij weinig zeggen (ik vind ze er niet hetzelfde uitzien, maar soit), is dit niet een kwestie van of de ene misschien net wat meer laag heeft dan de ander. COMPLEET verschillend.

Senior Member

Standaard

Maar technische precies het zelfde.
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Senior Member

Standaard

Ik geloof er niks van.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    Nee, paar waardes zijn anders. En gebruikte Condensators weerstanden merk IC's zal nog een verschilletje geven.
    1. daarmee zeg je dus al dat ze niet identiek zijn
    2. het zou zomaar kunnen dat ze technisch op elkaar lijken en dat ze met een paar mods nog meer op elkaar lijken.

Maar zoals ik ze nu heb, ongemod, de Rat misschien een paar jaar ouder dan de Mudhoney, echt. Ze reageren anders op wat binnenkomt. Ze reageren anders op je spel en op boosts, de tone en filterknoppen werken anders, ze klinken überhaupt anders. Ik snap er dus echt helemaal niks van dat hier beweerd wordt dat ze op elkaar lijken, laat staan hetzelfde zijn.

Senior Member

Standaard

Aanschouw pedalboard 2.0:

De showmaster 24 van de hand gedaan omdat het met de komst van een vibe en volume pedaal allemaal niet meer ging passen.
    Even wat plankjes in elkaar geflanst en het resultaat is nog best strak geworden, hoewel ik op den duur wel weer een board in case wil gaan timmeren. Voor nu licht het er mooi bij
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten