Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 17 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 164
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    ...
    Die amps van Dr Tube waren te gek, maar volgens mij geen Marshall... gemodificeerde London City's toch? Anyways daar zat wel zo'n jtm45 sound in inderdaad. Een stukje vloeiender en vetter dan de standaard Marshall sound.
    Die ene met snakeskin (staat ook op hun site) is een 100W London City inderdaad. Die andere 2 waren gemodificeerde Marshall JMP 2204's. Dat is wat ze zeiden in ieder geval. Er zaten op beide ook van die "JMP" logootjes links op de faceplate.
    Ik stel mij bij een JTM sound trouwens totaal iets anders voor, weet niet of dat goed is, maar volgens mij heeft een JTM (45?) van zichzelf maar weinig gain, bijna clean zelfs. Deze sound dacht ik:

Wat die Dr Tube amps/mod betreft, vloeiende sound inderdaad, minder stug dan een standaard Marshall.
    Gisteren (en nu nog steeds) was ik erg onder de indruk van die sound, maar ik weet niet of ik het mooi zal blijven vinden.
    Misschien is het zo'n bevlieging, waar ik wel vaker last van heb (gehad).

Standaard

Ik vond het ook een erg geslaagde dag! Heb nog even een Vester Stage Series gekocht om wat te verbouwen/opknappen
    En wat is dat nu precies met een plek reserveren voor volgende keer??

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaanMarinus Bekijk bericht
    Ik vond het ook een erg geslaagde dag! Heb nog even een Vester Stage Series gekocht om wat te verbouwen/opknappen
    En wat is dat nu precies met een plek reserveren voor volgende keer??
    ah dat was jij dus, ik heb iemand zien lopen met die vester van wietse, andere wietse niet ik, plek reserveren is als je er wilt staan te verkopen anders niet.

Standaard

Ohh, gelukkig, ik dacht dat het voor de bezoekers was bedoeld

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ja, dat magische moment was ik bij. En terecht dat ze je herkent. Ook ik was erdoor geroerd.

Daar staat tegenover dat ze mij gewoon Ehhmmmmm........... noemt, dus da's weer effe minder.
    Maar verder: Prachtdag geweest!
    Vriendelijke groet, Gus
    wat leuk gezegd. Enne...heren wat zijn jullie toch watjes, eigenluks

Maar zeer zeker leuk om wat te babbelen met deze en gene.

Sowieso vind ik dat leuk, beetje praten over muziek, gitaren en versterkers. Sinds de 2e gitarist uit ons bandje is gestapt, heb ik niemand meer om het over gitaren, pedaaltjes enzo te hebben. Gelukkig is er dan de gitaarbeurs;-)!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wietse Bekijk bericht
    ah dat was jij dus, ik heb iemand zien lopen met die vester van wietse, andere wietse niet ik, plek reserveren is als je er wilt staan te verkopen anders niet.
    Welke van de twee, we hadden namelijk twee Vester Stage series meegenomen, een witte en een sunburst...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Ik stel mij bij een JTM sound trouwens totaal iets anders voor, weet niet of dat goed is, maar volgens mij heeft een JTM (45?) van zichzelf maar weinig gain, bijna clean zelfs. Deze sound dacht ik:

Wat die Dr Tube amps/mod betreft, vloeiende sound inderdaad, minder stug dan een standaard Marshall.
    Gisteren (en nu nog steeds) was ik erg onder de indruk van die sound, maar ik weet niet of ik het mooi zal blijven vinden.
    Misschien is het zo'n bevlieging, waar ik wel vaker last van heb (gehad).
    Ja inderdaad zoals dit: http://www.youtube.com/watch?v=kUt3hFnbRBo.

Maakt verder ook niet zoveel uit.. ik noemde slechts JTM45 als vergelijkbare sound. Ik heb niet uitvoerig staan luisteren of testen bij de dr Tube stand. Heb alleen de oude Marshall jmp getest met een gitaar die niet wilde stemmen. Tussentijd ving ik wat soundjes op die vooral bluesy klonken (vet en bassig).
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Welke van de twee, we hadden namelijk twee Vester Stage series meegenomen, een witte en een sunburst...
    ik heb alleen een witte gezien.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    Ja inderdaad zoals dit: http://www.youtube.com/watch?v=kUt3hFnbRBo.

Maakt verder ook niet zoveel uit.. ik noemde slechts JTM45 als vergelijkbare sound. Ik heb niet uitvoerig staan luisteren of testen bij de dr Tube stand. Heb alleen de oude Marshall jmp getest met een gitaar die niet wilde stemmen. Tussentijd ving ik wat soundjes op die vooral bluesy klonken (vet en bassig).
    Die gitaar die niet wilde stemmen was een Chinese Les Paul van Dr. Tube? Die heb ik ook even bespeeld ja, was inderdaad vals gestemd, en ik kreeg 'm ook niet direct goed. Die Strat was wel ok.
    De JMP's (ik neem aan dat je die 2 JMP's bedoelt die naast die "Plexi's" stonden?) waren ook van Freddy, maar die heb ik niet gehoord. Maar goed, ik weet hoe een JMP 2203/2204 zou moeten klinken, en na het debakel met die zgn. Plexi's (Freddy noemde ze JTM 45's) had ik mijn portie herrie wel gehad.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Die gitaar die niet wilde stemmen was een Chinese Les Paul van Dr. Tube? Die heb ik ook even bespeeld ja, was inderdaad vals gestemd, en ik kreeg 'm ook niet direct goed. Die Strat was wel ok.
    De JMP's (ik neem aan dat je die 2 JMP's bedoelt die naast die "Plexi's" stonden?) waren ook van Freddy, maar die heb ik niet gehoord. Maar goed, ik weet hoe een JMP 2203/2204 zou moeten klinken, en na het debakel met die zgn. Plexi's (Freddy noemde ze JTM 45's) had ik mijn portie herrie wel gehad.
    Nahh, was een zwarte custom LP die op de hoek stond in de zaal. Japan jaren 70. Maar iets beweegt er flink want hij is onmogelijk gestemd te krijgen. Akkoorden gingen dus niet zo goed, maar solospel wel ''redelijk''... Heb hem wel gekocht overigens, want de akoestische klank was erg mooi, en visueel ook. Dus ik ga er mee aan de gang.

Ja ik heb die onderste JMP bespeeld.. die zwart gelakt was. Die ouwe marshalls hebben wel een gritty sound inderdaad. Er wordt natuurlijk flink wat treble door die gainstages gepompt. Toch klonk het wel enigzins door die oversized cabs. Kreeg er absoluut een hendrix sound uit, en ook angus young. De gain pots verder openschroeven deed ik niet ivm volume.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten