Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1026 van 1260 EersteEerste ... 26526926976101610241025102610271028103610761126 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 10.251 t/m 10.260 van 12594

Discussie: Post je collectie

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

puur qua aantallen heb ik er écht voldoende.

en die wet van Gossen is leuk, en klopt ook vast. maar jullie gaan voorbij aan een heel belangrijk punt. Het merendeel gebruik ik niet regelmatig omdat ik mijn eigen 'favorieten' heb (de 3 crimsons, de 2 met floyd, de 2 met zephyrs, de 4 singlepiece top LP's, de 4 vintage style LP's, de 2 met hipshot trem). De rest was research, onderzoeken en uitvinden wat nu werkt voor mij, wat ík nu precies zoek en wil in een gitaar. er zit namelijk een progressie in, een ontwikkeling. misschien niet duidelijk zichtbaar maar die is er zeer zeker wel. Maar of ik klaar ben op 40 (nu dus!) of 50, of 100? geen idee. ik weet niet wat ik verder doe qua ontwikkelingen. Het punt is dat dit mijn geesteskindjes zijn, vruchten van mijn arbeid. ik koop ze niet zo hup in de winkel: geld over de toonbank en knallen maar. Ik versleutel en klus énorm veel aan de gitaren. Daarom wil en kan ik ze niet verkopen. zoals anderen gewoon hup, een (merk) gitaar flippen, zo houd ik mijn oude gitaren als research object en voor de hobby. Ik vind het gewoon leuk om te klussen aan gitaren, en ik heb nog zo'n 25 gitaren waar wat aan moet gebeuren, in meer of mindere mate. Dat is deel van de fun. maar qua main set? tja... ik kan iedere gitaar pakken en er een volledige set op spelen. Het hangt alleen af van mijn bui. De ene dag wil ik een stuk dieplood om mijn schouders, de andere dag een lichtgewicht. Hangt écht af van mijn mood. De ene dag is het quilt, de andere dag flame, en het hangt ook af van mijn muzikale mood. Als ik zin heb in de doobie brothers pak ik niet een solidbody, maar mijn hollowbody. heb ik zin in Elvis Costello pak ik een tele en geen LP (ik heb geen jazzmaster, en leerde Costello kennen met een liedje waar hij speelt op een tele, vandaar dat ik hem koppel aan een tele).

Sommige gitaren gebruik ik ook nauwelijks, zoals de koa top LP met kahler en de walnut top met kahler, de blauwe, de groene, die ene met aluminium block inleg, die ene met de vleermuisjes, een paar strats en wat tele's gebruik ik ook nauwelijks. Het is een ontwikkeling, net als mijn amps. ik zou alles met één amp kunnen; jazz tot metal, zelfs mijn private paisley. het hangt af van mijn bui. En het is enorm 'hollands' om vraagtekens te plaatsen bij zo'n collectie als dit. Het is immers een verzameling. Het 'hollandse' idee is dat 'je hebt maar 2 handen, je kan er maar op 1 tegelijk spelen' etc etc. Maar op een gegeven moment gaat het daar niet meer om. Het gaat niet meer om de 'tonal needs' te vervullen, maar om verzamelen. Verzamelen om het verzamelen. En nee ik koop niet bij ieder knopje of pakje snaren een nieuwe gitaar. Ik koop maar een stuk of 4 gitaren per jaar, max. Ik verkoop alleen niks (en ik krijg wáánzínníg veel! ik denk dat ik 1/4 van de groep als geschenk gekregen heb; naar hoor, voor big shot corporations werken in de business).

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soundbound Bekijk bericht
    Een verzamelaar vragen of hij genoeg heeft? En dat vanuit een economische wet? En dan een kwalificatie debiel hanteren......??????

Dit bericht behoorde in ieder geval niet tot een van de 12 nuttige,

Ik kijk in ieder geval elke keer met plezier naar de verzameling van Orpheo en weet dat hij zich niet laat ontmoedigen door dit soort respons
    dank ik hoop dat ik Telecastermaster nu voldoende beantwoord heb en dat er in de collectie genoeg is om aan ieders smaak te appeleren. Al zijn het maar 1 of 2 gitaren

Senior Member

Standaard

Kijk, met dit zeer uitgebreide antwoord hierboven geef je een heel duidelijk inzicht in het waarom. Dank je wel voor de blik in hoe zoiets als jouw collectie tot stand komt, waarom je hem zo omvangrijk houdt en wat je er mee doet. Ik snap het nu ...
    En dat van Gossen zal ik maar niet aan mijn vriendin vertellen. Die vind dat ik teveel gitaren heb.
    Laatst gewijzigd door Hotpepper01; 5 maart 2013 om 14:43
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

Standaard

Zo zien we maar weer: There is no such thing as too many guitars
    Te koop: Ibanez RG320FM Amber

Senior Member

Standaard

@orpheo
    Bij dat stukje dat je zegt over 2 handen, 1 gitaar moet ik je toch even verbeteren
    Niet dat het mijn smaak is (ik vind het zelfs verschrikkelijk)

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassa Bekijk bericht
    @orpheo
    Bij dat stukje dat je zegt over 2 handen, 1 gitaar moet ik je toch even verbeteren
    Niet dat het mijn smaak is (ik vind het zelfs verschrikkelijk)
    ik probeerde dit te vergeten.... (en eigenlijk is het maar 'een' gitaar, met 2 halzen, maar ik snap je punt )

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Sommige gitaren gebruik ik ook nauwelijks
    Niet?

Duidelijke uitleg trouwens! Voor mij, en voor velen, gaat het te ver; maar als het jouw geld waard is en je vervult er je behoeften (waiting for the comments...) mee, dan zou ik er lekker mee door gaan . Ziet er heel erg fraai uit

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

@hotpepper: de wet van Gossen moet je zeker niet verklappen. Maar er is ook nog de aanvulling op de WvG: ze gaat niet op voor de schoenaankopen van vrouwen: ieder nieuwe schoen geeft dezelfde kick!

@Orph. hartstikke mooi, maar de leukste post vd dag was toch die van 'oh shit, ik ben al mn fenders vergeten!'
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Standaard

Ik vind het mooi hoor, die verzameling van Orpheo. Altijd weer erg leuk om ze voorbij te zien komen. Zou ik het zelf willen hebben? Absoluut niet, mijn verlanglijstje omhelst hooguit een stuk of 10 gitaren. Ieder z'n meug, toch?

Financieel gezien valt het ook nog wel mee waarschijnlijk, als je er toch een x aantal jaren over doet om zo'n collectie op te bouwen. Een onnodig dikke auto rijden kost je waarschijnlijk net zo veel. Een mens moet keuzes maken.

Senior Member

Standaard

Zozo, Orpheo is zelfs volwassen geworden in zijn reacties op kritiek, netjes hoor.

Persoonlijk vind ik z'n Gibsons prachtig om te zien, de meeste combinaties worden gemaakt. Het zijn ook niet simpelweg 40 dezelfde gitaren, ookal is de vorm hetzelfde. Blijven bouwen, sleutelen en volwassen reageren Orpheo, helemaal top
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten