Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 35 EersteEerste ... 4121314151624 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 344
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    zekerheid is voor pussies! lijkt me cool, die koperen verbindingen. je kan ze ook nog in een art deco motief buigen
    Barno, jij begrijpt het
    Je ziet er natuurlijk helemaal niets van, maar het lijkt me gewoon stoer. Heeeeel klein beetje steampunk (voor mensen die dat niet kennen, google eens naar afbeeldingen, echt leuk )
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

Je zou, met al jouw cnc ervaring 3 lagen in dun hout kunnen frezen waarin je koperdraad legt. Gestapeld vormen ze dan samen een houder voor de pots en switch en de banen kunnen elkaar kruisen. Zo krijg je 1 blok dat je zo in de cavity zou kunnen laten zakken. Eventueel tussen de lagen shielden. Zo zie ik het een beetje voor me.
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Je zou, met al jouw cnc ervaring 3 lagen in dun hout kunnen frezen waarin je koperdraad legt. Gestapeld vormen ze dan samen een houder voor de pots en switch en de banen kunnen elkaar kruisen. Zo krijg je 1 blok dat je zo in de cavity zou kunnen laten zakken. Eventueel tussen de lagen shielden. Zo zie ik het een beetje voor me.
    Het probleem is dat de verschillende cavities alleen met geboorde kanaaltjes zijn verbonden. Dus 1 aan de voorkant (pickups, die hangen aan de slagplaat), dan via een boorgaatje naar een aparte cavity aan de achterkant voor de 5-way switch, van daar weer met een boorgaatje naar de lager gelegen cavity voor de potmeters en van daar weer met een boorgaatje naar de jackplug. Dus ik zal OF alles met connectors moeten bevestigen die door de gaatjes passen (onwaarschijnlijk dat dat lukt) OF gewoon accepteren dat er een paar setjes aan onderdelen los komen (met meerdere connectoren dus).

Zie hier de achterkant met 3 van de 4 te verbinden ruimtes

Ik wil eigenlijk kijken of ik een koperen bakje kan maken dat ik in in die grootste cavity kan laten zakken. Daar zit dan 1 connector aan voor naar de jackplug en 1 richting de 5-weg switch + vandaar weer door naar de voorkant.
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Standaard

hele dunne messing buis zou ook kunnen , dat swabbert misschien niet zo snel,
    en nu ik d'r aan denk............ dan zou er ook een draadje in kunnen
    (maar dan issie weer geisoleerd & kan er nix fout gaan,dat is vast de bedoeling niet :P )
    lange halen snel thuis

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keesssst Bekijk bericht
    .... & kan er nix fout gaan,dat is vast de bedoeling niet :P )
    Precies, dat is niet de bedoeling
    Het zijn 2 dingen door elkaar
    1) ik vind het gewoon leuk (en meer niet) om eens te kijken of ik met massieve stangetjes e.e.a. kan verbinden. Geen enkele andere drijfveer.
    2) vanwege het spuiten in Amerika, kan ik daarna niet helpen om alles in elkaar te zetten en dus wil ik dat het 'plug&play' gaat worden dmv connectoren

Senior Member

Standaard

ik heb de 5-way switch opening aan de onderkant verder verdiept : vanwege de carve aan de voorkant was ik bang in de zijkant van het 'heuveltje' uit te komen dus dat had ik nog even uitgesteld. Maar nu eindelijk heel voorzichtig gedaan en het past

De hiel moest nog : eerst maar even grof materiaal weggehaald met de lintzaag

Zo'n schuurtol werkt toch wel erg makkelijk. Ik merk dat ik voor deze hals meer naar dat ding heb gegrepen dan naar (voorheen) schaven/vijlen/schuren. Maar je moet erg oppassen, het gaat erg snel.

Het laatste met grof-naar-fijn schuurpapier gedaan

Bijna goed (maar nu ik er met mijn vingers overheen ga, voel ik toch nog wat plekjes dus ik ben nog wel even aan het schuren denk ik)

Senior Member

Standaard

knap!

Ik moet dringend ook zo'n oscillerend ding hebben

Hoe langer ik er over denk, hoe leuker ik dat idee van die gesoldeerde stangetjes vind

Senior Member

Standaard

...Ik moet dringend ook zo'n oscillerend ding hebben.......
    Ik gebruik dat ding steeds meer en meer. Voor de headstock overgang is het een uitkomst maar je kunt er ook prima en snel een hals mee shapen. Ik heb er een keer een leuk filmpje over gezien op youtube, zal ik zo eens zoeken.
    Oh ja, tip voor alles waarbij je schuurpapier gebruikt : koop voor een paar euro zo'n "spekzool" ding : even tegen het draaiende schuurpapier houden en al het schuurstof is er uit en je kunt weer als nieuw schuren. Het gaat een paar keer langer mee. Even zoeken waar je het kunt krijgen....
    Hier bijvoorbeeld : schuurbandreiniger
    Ik heb hem ergens anders gekocht, 6 euro geloof ik.

En als ik dan toch bezig ben.... ik heb veel lol van dit spul tegen "hete vingers" bij het vele schuren :
    veiligheidstape

Ja, die machine....Ik heb hem ooit bij Herman Buitelaar besteld toen hij voor (uit mijn hoofd) 129 euro werd aangeboden. Hij is zelfs heel kort 99 euro geweest. Maar daarna nooit meer gezien. Ik ben komende vrijdag bij die winkel, ik zal ze eens vragen of ze die weer (voor dat bedrag ) op voorraad gaan nemen. Een aanrader!

...Hoe langer ik er over denk, hoe leuker ik dat idee van die gesoldeerde stangetjes vind...
    Ga je gang! Ik heb de koper staafjes gisteren al besteld

Senior Member

Standaard

thx m,
    ja de enige reden waarom ik dat nog niet heb is, dat ze het hier nergens hebben, moet het laten opsturen of heel ver rijden.

Senior Member

Standaard

ik heb dat filmpje net gevonden :

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten