Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 35 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 344
    Senior Member

Standaard

interessant verhaal Cocobolo, was me nog niet opgevallen. zou niet mogen maar ook ik laat me misleiden door de profi uitziende renders van backlundt, terwijl het idd vrij duidelijk is dat er geen hol klopt van de scale.

Zonder afbreuk te willen doen aan zijn zin voor esthetics, dat vind ik toch wel een zware designmisser. De crux van een goed uitziend gebalanceerd gitaarontwerp zit 'm juist in iets te ontwerpen dat werkt. Zelf heb ik al vaak ondervonden dat het moeten werken met enkele niet onderhandelbare maten het net zo moeilijk maken een goed ontwerp te tekenen.

Senior Member

Standaard

Ik blijf met grote ogen uitkijken naar alles wat jij uit je cnc machine draait !

Over de beter zijn van een schaafbank dan een schuurmachine.

Geen van beide.

Een schaafbank is een machine om snel hout weg te nemen, en eens schuurbank is enkel om je hout klaar te maken om af te werken.

Is het hout te grof om te schuren, dan gaat het eerst door de lintzaag !

Dus beide zijn aantrekkelijk, maar soms kan het een niet zonder het ander ...

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Senior Member

Standaard

He, wat gaaf ! Waar heb je die gevonden? Ik heb een heleboel artwork ontvangen van John en hij photoshoped zijn gitaren graag zien in diverse situaties maar deze had ik nog niet

Hier nog een voorbeeld van de Marz-6:
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

Vdie van Oigun had ikk via Facebook voorbij zijn komen. Staaat op de pagina van JB
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Vdie van Oigun had ikk via Facebook voorbij zijn komen. Staaat op de pagina van JB
    Ik wist niet dat hij op FB zat, nu wel
    Hij is nog meer aan het photoshoppen zie ik

Ik heb een beetje voortgang geboekt, helaas had ik veel verplichtingen afgelopen weekend.

Ik heb de headstock eerst maar eens op dikte gefreesd, en tegelijk ook de gleufjes voor de kopinleg gefreesd.
    Bij het op dikte frezen heb bewust een rechte kant laten zitten : hierdoor kun je het boren van het gat richting het trussrod kanaal veel makkelijker doen dan als je de kop al van die welving had voorzien

Daarna heb ik de hals met behulp van latjes en lijmklemmen exact haaks gesteld op de top van de drumsander (je ziet de schuurrol aan de linkerkant) : hiermee schuur ik dus de vloeiende overgang van lagergelegen headstock richting hals.

Headstock begint een beetje te komen. Er moet nog wel het afdekplaatje voor het gat gemaakt en gebogen worden en uiteraard ook in het hout verdiepen

De achterkant ook weer wat verder geschuurd op die drumsander waar ik toch al mee bezig was.

...en begonnen aan de ebbenhout inlay (maar ik ga dat nog niet vastlijmen, ik ga dan eerst de radius grotendeels schuren want ik wil even zeker weten dat ik dan niet net door mijn ebbenhout heen ga schuren...het zal denk ik meevallen maar ik neem geen risico).
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

Vandaag beetje voortgang

Trussrod kanaal afgemaakt

Radius schuren in fretboard (hij is nog niet verlijmd aan de hals op dit moment)

Door het schuren waren mijn ondiepe fret-gleufjes aan het verdwijnen. Dus eerst maar weer wat aangescherpt maar nog niet op definitieve diepte. Ik zie liever eerst de radius er in. Dus ik zal straks opnieuw de fretstreepjes kwijt raken.

gelijmd (en radius klaar):

De achterkant gaat al redelijk in vorm komen

Daarna heb ik de ebben inleg er in gelijmd (geen boeiende foto, dus die laat ik maar achterwege). Daar moest ik dus nog even weer aan schuren om hem gelijk te maken aan de radius-toets. Het maple werd er erg vies van! Maar met wat schuren was dat prima te verhelpen.

Senior Member

Standaard

beautifullllll !!

Senior Member

Standaard

Supernetjes! Daar kan ik nog wat van leren.

Senior Member

Standaard

ziet er weer top uit man!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten