Dat sustainblock zat in de 2000 en ( dacht ik) ook in de (zeldzame) 1500. Niet in deze 1300, want hij heeft immers een tremelo. De doorlopende hals was ook voorbehouden aan de dure modellen. Deze heeft een hiel en dus geen doorloper..
Dat sustainblock zat in de 2000 en ( dacht ik) ook in de (zeldzame) 1500. Niet in deze 1300, want hij heeft immers een tremelo. De doorlopende hals was ook voorbehouden aan de dure modellen. Deze heeft een hiel en dus geen doorloper..
Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.
En toch is deze 1300 ook niet heel makkelijk meer te vinden, dat is dan nog iets wat ik de verkoper moet nageven. Ook de goedkopere Yamaha SG's zijn wel echt belachelijk goed gebouwd. Echt vlekkeloos, bijna klinische perfectie. Qua klank laat ik maar even in het midden, maar op dat gebied winnen ze het big time van een merk als Gibson. Ook mijn veel goedkopere SG200 is tot in de perfectie afgewerkt, echt niet normaal meer. Die Japanners weten wel wat bouwen is.
De 1300 is idd behoorlijk zeldzaam.Meest voorkomend in de serie zijn de 200, 700 en 1000. En ze hebben idd een prima reputatie. De Yamaha SG-reeks kan gezien worden als het hoogtepunt van de Japanse gitaarbouw in de jaren 80, zowel in artistiek, als kwalitatief of commercieel oogpunt. En het gaat er niet zo om óf ze beter zijn dan Gibsons, maar dat ze toen als zodanig beschouwd werden (en het vergelijkingsmateriaal was Gibson in haar donkerste dagen..)
Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.
mijn bandje: www.piggyandtheperverts.nl
Yamaha SA2000. Top vintage Es335 gitaar, zeker voor die prijs. http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...reviousPage=lr
Verkoper is de gitarist van Normaal. Mooi ding trouwens.
Gitaren: Gibson Les paul Special Faded Worn Cherry, Danelectro DC ’59 50th anniversary WH, Ibanez RG320Fa Amp: Marshall JCM 800 4104, Marshall Lead 100 Mosfet, Marshall 1965B 4×10” Effects: EHX HOG, Akai Headrush E2, MXR EVH Phase 90, Catalinbread RAH, Dunlop Crybaby sw95, Ernie Ball VP6166, BYOC Overdrive2, Boss TU-3, Dc Brick
Favorieten/bladwijzers