Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 64

Discussie: JTM45 trillende OT

Standaard

Beide, sommige metingen in het circuit slaan nergens op. Vaak even vergelijken met een vers exemplaar.
    Maar goed, het leuke is dat het inzicht in een versterker allengs groeit en de netheid ook met sprongen vooruit gaat. Ik ga maar weer nadenken over het volgende project, want hier is de lol nu wel vanaf....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Beide, sommige metingen in het circuit slaan nergens op. Vaak even vergelijken met een vers exemplaar.
    Maar goed, het leuke is dat het inzicht in een versterker allengs groeit en de netheid ook met sprongen vooruit gaat. Ik ga maar weer nadenken over het volgende project, want hier is de lol nu wel vanaf....
    Je bent er nog niet

Sommige metingen kloppen niet omdat er bijvoorbeeld een condenstor aan hangt of een elko. Meters geven een spanning af en meten vaak de stroom om adh. daarvan de weerstand te meten. Die elco gaat opladen en beïnvloed je meting.
    Nico

Standaard

Dat begrijp ik deels wel, de weg van de minste weerstand... Ik bedoel te zeggen dat je niet alles op het bordje zo kan meten.
    Maar goed als ik het even extrapoleer, denk ik na nog eens 433 versterkers toch wel de nodige kennis en vaardigheid te hebben!!

Ben heel blij weer met de hulp op dit fijne forum!!

Overigens zijn deze elco's wat minder vergeeflijk dan die kleintjes in de 5e3 heb ik ondervonden.
    Laatst gewijzigd door Gearjunkie; 11 februari 2013 om 22:00

Senior Member

Standaard

Overigens zijn deze elco's wat minder vergeeflijk dan die kleintjes in de 5e3 heb ik ondervonden.
    in welke zin?
    Nico

Standaard

Ik meet steeds als ik iets wil doen wat ze nog aan spanning vasthouden. Bij mijn 5e3 is dat meestal niet zoveel, maar deze blijven lang op sterkte zeg maar. Overigens wel alles met krimpkous afgewerkt om ongelukken te voorkomen.

Senior Member

Standaard

Gewoon een dikke weerstand nemen 50K met 2 krokodillen klemmen erop. Die zet je op de B+ (NA de standby). Die trekken de elco's zo leeg. Erop laten zitten en pas bij aanzetten er eerst afhalen. Lekker opzichtelijk bij de schakelaars leggen dan zie je hem vanzelf liggen. Vergeet je hem eraf te halen. Merk je het vanzelf hij wordt loeiheet.
    Nico

Standaard

Zal ik eens doen. Over een vaste bleederweerstand over de elco"s wordt nogal verschillend gedacht begrijp ik??

Senior Member

Standaard

Nico, beste man, we zijn er inderdaad....
    Die pots zal ik ook nog even opnieuw pakken inderdaad, maar ik heb een paar nieuwe in bestelling, dus daar ga ik toch nog mee aan de slag.

Het stomme is dat ik op advies van Hendriks die weerstanden heb lopen controleren.. duhh.... minder drinken denk ik.
    Told you so . Ik heb mij nu aangeleerd om alles dubbel te checken (kleurcode en DMM)en als ik alles heb gemonteerd ,controleer ik het nog een keer.
    Top dat hij nu werkt. Wat word het volgende project? Ik ga nu parts verzamelen voor en Deluxe Reverb.

Senior Member

Standaard

Zal ik eens doen. Over een vaste bleederweerstand over de elco"s wordt nogal verschillend gedacht begrijp ik??
    Niet doen. Ten eerste een schijnveiligheid. Ten 2e beinvloed het je geluid.
    Nico

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Ook dat is mij wel eens overkomen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Told you so . Ik heb mij nu aangeleerd om alles dubbel te checken (kleurcode en DMM)en als ik alles heb gemonteerd ,controleer ik het nog een keer.
    Top dat hij nu werkt. Wat word het volgende project? Ik ga nu parts verzamelen voor en Deluxe Reverb.
    Ik ben dus niet de enige die dit verslavend vind begrijp ik???
    Eigenlijk heb ik nu de versterkers die ik wil. Ik moet dus de andere gitarist van de band overtuigen dat hij echt beter materiaal nodig heeft. Ik dacht aan een Marshall 1987 (50 w Plexi) clone.

Daarnaast heb ik met een schuin oog ook wel eens naar Trainwreck zitten kijken, Dumble (maar voor mij veels te complex...), een Matchless clone 15w met 2x el84.....

@Nico, duidelijk en bedankt!!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten