Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1122 van 1797 EersteEerste ... 122622102210721112112011211122112311241132117212221622 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11.211 t/m 11.220 van 17961
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Inclusief boekjes lijkt me deze gitaar niet uit 1954. Dat is alles, kan best goede gitaar zijn en ook een echte Gibson.
    Heb je de link onderaan de advertentie al gezien? http://www.route66classicguitars.com/54BLACKBEAUTY.HTML

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Heb je de link onderaan de advertentie al gezien? http://www.route66classicguitars.com/54BLACKBEAUTY.HTML
    die link leidt uiteindelijk naar een veilingsite van een paar amerikanen en naar e-bay. wat wordt ik daar wijzer van?

Senior Member

Standaard

Deze ad leverde bij mij een paar twijfels op.

In eerste instantie stond er vlgs mij in de tekst dat het geen reissue was. Nou heb ik wel een een echte 1954 in mn handen gehad en die zien er echt wel wat anders uit. De gitaar op de foto is een reissue. Als eigenaar zou je het verschil moeten weten tussen een echte vintage 1954 en een reissue. Maar dat stukje tekst is inmiddels weggehaald (hmm) Ik zou los daarvan nog een stukje tekst verwachten over de tuners, de rollerbridge die er is vanwege de Bigsby.
    Op het ene plaatje zie je een standaard brug en op een andere zie ik een roller bridge....
    Laatst gewijzigd door Hotpepper01; 6 februari 2013 om 07:52
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

Senior Member

Standaard

Volgens mij is dit zo duidelijk een reissue, dat het niet gek is dat het er niet expliciet bij staat.
    Het coa staat toch duidelijk op de foto. Hij geeft ook duidelijk aan dat het geen VOS is maar glans.
    Het afplakken van het serienummer is heel normaal.

Iemand die interesse heeft in zo'n gitaar, denkt echt niet dat dit een originele '54er is.

Super Moderator

Standaard

Als de koper gewoon bouwjaar 2011 erbij zet is alle twijfel meteen weg. In de link staat namelijk wel een bouwjaar, een orginele 1954 kost 300.000$, dan is dit een koopje.
    Vriendelijke groet,

Senior Member

Standaard

Kijk, route 66 classic guitars van die link zit ergens in de states (50 miles west from Saint Louis). De aanbieder in Antwerpen....
    De gitaar uit de route 66 link is waarschijnlijk niet dezelfde als de gitaar uit de MP advertentie.
    De tuners verschillen duidelijk. En wat ik ook vreemd vind is dat de gitaar uit de advertentie in het ene plaatje een standaard brug heeft en er is ook een foto van rollerbridge? Mijn instinct zegt dat er iets niet klopt. En anders heeft de aanbieder nog het een en ander toe te lichten/uit te leggen.

Maar los van de twijfel is dit wel een gitaar waar ik bij kwijl. Vorig jaar heb ik een echte 54'er in mijn handen gehad. Wow...
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

Senior Member

Standaard

probeert iemand nou hier een eigen relic te verkopen voor een signature?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    probeert iemand nou hier een eigen relic te verkopen voor een signature?
    Lijkt er wel op inderdaad.

Senior Member

Standaard

Hij verkoopt ook eigen houwerkkunstdingachtigheden
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jambi Bekijk bericht
    Wil natuurlijk niemand dood maken met een blije mus.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Mijn moedertje zei altijd al, Gibson's wegen zijn duister en zelden doorgrondelijk
    VINYL GEZOCHT!

Senior Member

Standaard

Hier volgens mij nog een fake signature onder het mom van een 'zeldzamer exemplaar' om de niet kloppende dingen te verantwoorden.
    Originele heeft geen middenpickup, halsbindingen andere inleg, etc. Dit is gewoon een verknutsel RG lijkt mij.

http://link.marktplaats.nl/647410674
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten