Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21

Standaard

Omdat het een DPDT schakelaar is met 2 schakelpolen, zou je wel kunnen doen wat snaarplukker voorstelde:
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...=1#post2843035
    ... er is nog een pooltje vrij in de "aan" stand, kan je er een batterijtje, ledje en weerstandje tussen zetten.
    Dus 1 schakelpool gebruiken voor de kanaalschakeling in de versterker en de andere schakelpool gebruiken om de spanning voor de LED+weerstand te schakelen. Nadeel is die batterij/voeding in het voetpedaal.
    CLAUS zoekt optredens! (onkostenvergoeding is voldoende)
    http://www.clausmusic.nl
    http://www.facebook.com/Clausmusic

Senior Member

Standaard

dat er een knoopcelletje of batterijtje in het pedaal komt vind ik niet zo erg, maar dan kom ik terug bij mijn eertse post. Ik kan goed solderen, maar van electronica zelf heb ik eigenlijk geen verstand.
    Is het mogelijk om even een tekeningetje te maken aan de hand van de foto en welke weerstand?

Senior Member

Standaard

Vraag dat even aan Kustom. Die weten vast wel wat je kan doen. Die snappen ook wel dat een ledje handig is...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Dit projectje heeft een hele tijd stil gelegen, maar nu wil ik het toch erg graag afronden. Aangezien ik tegenwoordig een pedalboard gebruik ipv een multi-effect heb ik besloten om het pedaal in een stompbox behuizing te bouwen. EHX nano formaat of nog smaller. Op deze manier kan ik het ook direct aansluiten op de voeding van mijn pedalboard.

Ik wil dezelfde schakelaar en input gebruiken zoals in de originele switch.

Dit is de originele schakeling:

en dit wil ik er van maken. De layout klopt niet helemaal. De led komt natuurlijk aan de bovenkant bij de switch. De 9V aansluiting komt waarschijnlijk naast de input. Het gaat in dit geval om de schakeling.
    Gaat dit zo werken, heb ik de stroomkring van de led zo goed aangesloten? Waar ik bang voor ben is dat het pedaal gaat ploppen bij het inschakelen van de schakelaar.
    Het is een twee standen schakelaar.

Laatst gewijzigd door nusti; 31 januari 2013 om 13:00

Senior Member

Standaard

Ik heb het originele pedaal inmiddels omgebouwd volgens het bovenstaande schema. En het werkt perfect. Ledje is nog behoorlijk fel dus ik ga de weerstand nog aanpassen.
    Nu een andere behuizing bestellen.

Senior Member

Standaard

Gefeliciteerd! Love it when a plan comes together.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Senior Member

Standaard

als je een zgn "high-bright ledje" gebruikt , dan kun je deze laten branden op slechts enkele mA ,
    terwijl er dan nog meer licht-opbrengst is , in vergelijking met een "normaal" ledje.

( Ik raap ze vaak op van de straat ,...je vindt zat van die defect geraakte fiets-led-verlichting ,...en daar dé-soldeer ik die ledjes uit.)

Op deze manier doe je wel een jaar met een 9 volts batterijtje ,...met een voorschakel -weertandje van 10K loopt 'r nog niet eens 1 mA , en is ie nog helder zat

't is geen rocket-science ,....maar 't kan misschien een handige tip zijn
    Laatst gewijzigd door 7ender; 6 februari 2013 om 15:32

Senior Member

Standaard

Zojuist een nieuwe bestemming gevonden voor het rode knipperledje van m'n hond.
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Zojuist een nieuwe bestemming gevonden voor het rode knipperledje van m'n hond.
    tja ,.....ik mag ook graag met een kwinkslag reageren ,...maar ik zie 't zo :

Een helder rood ledje kost bij conrad 35 cent oid , en een high bright wit ledje al gauw 1,50 oid, ....dan verzendkosten ,...en wachten ....

In zo'n defect fiets-led armatuurtje zitten stripjes met 3 Ledjes (die op zich nooit stuk zijn) ....
    Als ik zo'n afgedankt dingetje op de stoep zie liggen , neem ik 't mee ,....soldeer ik die ledjes eruit ,....en de rest in de vullesbak ,....en de batterijtjes in de ouwe batterijen-bak....
    ( waar die troep in feite al in hoorde te liggen )
    Laatst gewijzigd door 7ender; 8 februari 2013 om 11:24

Senior Member

Standaard

Het ledje wat ik heb gebruikt had ik nog liggen van de Wah mod die ik heb gedaan (stinkfoots true bypass + led). Aangezien het pedaal uiteindelijk op mijn pedalenplank komt maakt het eigenlijk niet uit hoeveel mA het ledje verbruikt. Maar om het te temperen komt er een andere weerstand op. Is nu 2K en wordt iets van 5 of 8. Even kijken wat het best bevalt.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten