Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 98 van 107 EersteEerste ... 488896979899100 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 971 t/m 980 van 1063
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    @MjS. De K&E kasten zijn inderdaad lekker van sound. Ik heb een 2x12 met V30's gehad. Prima dingetje en ze geven ook zeer goed advies over speakerkeuzes. De afwerking van mijn kast was wel wat minder. Aan de onderkant waar de tolex koud tegen elkaar geplakt is tot een naad ging het bij mij al vrij snel loslaten.
    Gaaf dat je taydens hebt trouwens. Wat voor muziek speel je precies en kun je wat uitgebreider de speaker reviewen? Daar zit ik over te twijfelen. Daarom stelde ik eigenlijk de vraag of er mensen waren die de nieuwe celestion creamback al geprobeerd hadden. Ik zit te twijfelen tussen creambacks of tayden high/great brit. Ook zitten kijken naar scumbacks en wgs maar die zijn weer lastiger te verkrijgen hier in nederland.
    Grappig dat je over de tolex begint. Mijn 1x12 had ook dat de tolex bij de naad (aan de onderkant in het midden) wat losliet. Gefixt met wat superlijm. De 2x12 is netter afgewerkt wat dat betreft (hoewel er een fout in het typeplaatje zit).

Ik speel rock/classic rock. Ik hou van de klassieke rocktones van een plexi en greenbacks. Het moet lekker crunchen, lekker rocken, niet te strak maar ook niet te flabby. De High Brit klinkt erg fijn, klinkt redelijk rond maar wel met aardig wat tophoog (niet schel) en genoeg laag. Ik kan hier met single coils, een fuzz en delay een aardige Eric Johnson-achtige leadsound uithalen. Vergeleken met de V30 klinkt de speaker gebalanceerder en minder aggressief (zowel positief als negatief, smaak).

De 2x12 met de True Brits klinkt het fijnst. De True Brits hebben een wat rauwer midden dan de High Brits, klinken daardoor wat aggressiever. Clean klinkt hierdoor erg levendig en interessant. Scheur is echt klassieke Marshall-esque overdrive. Deze speaker heeft voor mij de beste compromis tussen aggressiviteit en een gebalanceerd geluid. Echt zo'n geluid om met een Tele en een goede crunch akkoorden met veel kracht aan te slaan.

Mind you, ben niet zo'n speaker kenner hoor. Naast G12T75's (op lage volumes waardeloos schel en hard klinkend) en Scumbacks (zeker ook heel erg fijn maar duurder).

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MjS Bekijk bericht
    Grappig dat je over de tolex begint. Mijn 1x12 had ook dat de tolex bij de naad (aan de onderkant in het midden) wat losliet. Gefixt met wat superlijm. De 2x12 is netter afgewerkt wat dat betreft (hoewel er een fout in het typeplaatje zit).

Ik speel rock/classic rock. Ik hou van de klassieke rocktones van een plexi en greenbacks. Het moet lekker crunchen, lekker rocken, niet te strak maar ook niet te flabby. De High Brit klinkt erg fijn, klinkt redelijk rond maar wel met aardig wat tophoog (niet schel) en genoeg laag. Ik kan hier met single coils, een fuzz en delay een aardige Eric Johnson-achtige leadsound uithalen. Vergeleken met de V30 klinkt de speaker gebalanceerder en minder aggressief (zowel positief als negatief, smaak).

De 2x12 met de True Brits klinkt het fijnst. De True Brits hebben een wat rauwer midden dan de High Brits, klinken daardoor wat aggressiever. Clean klinkt hierdoor erg levendig en interessant. Scheur is echt klassieke Marshall-esque overdrive. Deze speaker heeft voor mij de beste compromis tussen aggressiviteit en een gebalanceerd geluid. Echt zo'n geluid om met een Tele en een goede crunch akkoorden met veel kracht aan te slaan.

Mind you, ben niet zo'n speaker kenner hoor. Naast G12T75's (op lage volumes waardeloos schel en hard klinkend) en Scumbacks (zeker ook heel erg fijn maar duurder).
    Die true brit lijken me inderdaad interessant.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Tsja... Als aartsconservatieveling hield ik altijd trouw vast aan Celestion. Maar... Die WGS speakers klinken ook errug goed. Tayden ken ik niet. Maar de true brit ziet er in ieder geval groen genoeg uit :/)
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Tsja... Als aartsconservatieveling hield ik altijd trouw vast aan Celestion. Maar... Die WGS speakers klinken ook errug goed. Tayden ken ik niet. Maar de true brit ziet er in ieder geval groen genoeg uit :/)
    Ook prijstechnisch zijn ze leuk...

Standaard

Hebben jullie misschien een mooi adresje waar jullie die Tayden en WGS speakers kopen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flo123 Bekijk bericht
    Hebben jullie misschien een mooi adresje waar jullie die Tayden en WGS speakers kopen?
    Tayden in ieder geval bij K&E.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Standaard

Tube Town
    123456789

Senior Member

Standaard

WGS bij lean-business.co.uk
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Bump

Goede avond! Ik zit met een probleem en vraag om jullie mening. Ik speel al een paar jaar op een 2X12 mesa kast met V30's, deze heb ik ooit gekocht met het idee dat ik wat degelijkheid in huis haalde, wat ook helemaal waar is. Maar over de sound heb ik nooit echt nagedacht. Meer en meer loop ik hier tegenaan.

Ik vind de mesa te donker en 'boomy' klinken. Wat ik zoek ik een wat openere (?) sound met wel genoeg laag zonder dat dit meteen donker overkomt. Ik heb niet echt de mogelijkheid om overal speakerkasten te proberen aangezien maar weinig winkels zijn met veel kasten op voorraad

Nu vroeg ik me af of jullie wat suggesties hebben. K&E? Bogner (denk het niet), Orange, marshall kast, oude fender kast? Wat voor speakers?

Ik speel meestal op een Fender bassman 100 (ja bassman, maar met mijn orange rocker 30 vond ik het ook maar donker dus dat zal het niet zijn). In mijn rokc-pop coverband speel ik meestal over een fender strat en met mijn bluesrock band op een tele met p90 en singelcoil humbucker.

Nu is budget niet een heel groot probleem aangezien het eventueel verkopen van de mesa kast wel een aardige financiële buffer creëert

Bij voorbaat dank!

EDIT: ohja, de bassman past niet mooi op de mesa kast! Het oog wil ook wat
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Senior Member

Standaard

Je kan alvorens een andere kast te proberen de achterkant losschroeven en luisteren of ie dan minder "boomy" wordt. Zo ja, probeer dan eens zelf een achterwand te maken die een kwart open is ( dus de originele achterwand NIET verzagen! ) en vervolgens half open. Dit zou eigenlijk al een deel bas moeten schelen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten