Ah, de "door de bomen het bos niet meer zien" fase. :-) Of: the agony of choice.
Het kan helemaal geen kwaad om je te beperken tot de knoppen die ook op een normale versterker zitten (drive/gain, TMB, presence, master, bright, depth). Met 1 uitzondering, de Low Cut in de advanced parameters, die is erg handig.
Alexander van Engelen
No offence, maar je zou in dat geval misschien beter je beste buizen amp & cabinet eens kunnen combineren met de Vintage Revolutions Pedalpro. Dat doe ik ook, 100% analoog dus de volle bandbreedte en heeft op dit moment ook geen concurrentie in kwaliteit. Wil je op het podium en een goede PA sound, dan zou ik bij een Axe of Kemper blijven.
Push? Kan ik me niet herinneren. Warmth kan je vergeten. Ik denk dat 0 goed is.
Gewoon zorgen dat je begint met het Amp block op default (2x bypass klikken).
Voor zover ik me herinner maakte ik in mijn set presets voor firmware 11 bijna gene gebruik meer van adv. parameters.
Laatst gewijzigd door Yek1; 20 januari 2013 om 23:04
Alexander van Engelen
Dat resetten met 2x bypass klikken lukt niet, maar ik heb 'm wel kunnen resetten (ander model selecteren en alle basic controls gewoon op 5 zetten). Overigens vind ik het een heel goed idee om alleen met de basic controls te klooien (dus zelfs sag links te laten liggen). Dat geeft rust.
Ik kan het me voorstellen. Wat je in jouw geval zou moeten/kunnen doen is 1 of 2 versterkermodellen pakken die je altijd gebruikt. Vergeet die 60 anderen. Zo leer je dat ene model echt goed kennen en hoef je maar weinig parameters te veranderen. Net als bij een echte versterker, daar speel je tenslotte ook maar op 1 versterker en niet bij ieder nummer een andere.
Wat ik soms het nadeel vind van de Axe (of ieder andere multi effect/modeller) is dat je niet even snel ter plekke aan de knoppen kan draaien zoals bij een echte versterker of effect pedaal. Zeker als je live veel improviseert met sounds is het doorlopen van een menu erg onpraktisch. Dan mis ik mijn pedalen die ik snel on the fly kan tweaken. Hetzelfde geldt voor een versterker waar je even snel wat bas bij kan draaien bijvoorbeeld. dat kan wel met de Axe maar is wat omslachtiger en minder snel.
Grtx, Marc
Bekijk hier mijn gear.
Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!
Hoppakee! Ik heb zojuist een Axe Fx 2 en MFC101 besteld! Ben benieuwd wanneer ze binnen gaan komen. Ik kan in ieder geval niet meer wachten tot ze binnen zijn. Ik heb volgende week een paar dagen vrij gepakt om eens flink te gaan experimenteren.
Custom Serpentine 7 string DC, Ibanez JPM90th HAM, Ibanez JPM100P1, Ibanez JPM100P2, Ibanez JS100BK, Ibanez RG7321, Ibanez AEL20, Axe-FX 2 & MFC-101 footcontroller, KRK Rokit RP-6 G2
Favorieten/bladwijzers