Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 80

Standaard

Model : Santander Surfcaster P90
    Prijs: 379

Bodyvorm : jazzmaster/jaguar

Muziekstijlen: jazz, blues, stoner

Waarom deze gitaar: Voor in ons blues/stoner bandje werkelijk waar een ideale gitaar. Vooral de P90's en soepele hals maken het voor mij een fijne gitaar. P90's geven een relatief dun geluid, wat ideaal is voor de (blues)coupletjes. Zangerig bluestoontje met gemiddelde sustain, wat ook prima te oversturen is. Door de 5 way switch en 3 extra toneswitches kun je de P90 ook vadsig en vet laten klinken, maar nooit zoals een humbucker, wat mij prima uitkomt, want anders trekt mn big muff het niet goed.

Redelijk stemvast, en lekker rood
    Band: The Donny Brooks
    Werkt bij: De Krijger Muziek & DimaveryMusic

Standaard

Gitaar: Epiphone Firebird Studio

Prijs: Model wordt niet meer geproduceerd. Nieuwprijs was indertijd ongeveer €330-350,- (http://www.rockpalace.com/product/Ep...-Edition-Ebony). Op martplaats circuleren ze rond de €250.

Vorm: 100% Gibson Firebird kopie

Muziekstijlen: Wat je maar wilt natuurlijk, maar hangt helemaal van je elementen af...

Waarom deze gitaar? In eerste instantie eigenlijk voor de looks gekocht, hij ziet er geweldig uit. De gitaar die ik kocht was bijna niet gebruikt en de actie was immens hoog. Weet niet of hij zo uit de fabriek kwam. Het eerste wat me opviel was dat het een resonant istrument is dat over een enorme lading sustain beschikt. De finish ziet er in het echt erg mooi uit (vond het op de foto maar niets). D-shape hals, behoorlijk dik dus; speelt opzich goed, maar het moet je liggen. De Steinberger tuners zijn locking en ontstemmen nauwelijk, groot pluspunt voor deze gitaar.

Ik adviseer iedereen die deze gitaar aan wilt schaffen er direct een andere set elementen in te zetten en de gitaar meteen een grondige afstelbeurt te geven. De stock-pickups geven een wat wollig, ongedefinieerd geluid wat ik gewoon niet mooi vond. Paste mijns inziens ook niet echt bij een firebird. Heb er zelf een setje SD's ('59 + JB) ingezet, wat de gitaar meteen stukken beter liet klinken.

Kun je het geluid beschrijven? Over het algemeen erg veel sustain dus. Bij de stock pickups: warm, wollig en weinig hoge tonen.

To buy or not to buy? Ik vind dit een gevalletje van 'hate it or love it'. Ga er vanuit dat je nog wel wat werk hebt aan deze gitaar, voordat hij pas echt lekker speelt. Maar als je dat ervoor over hebt kan ik 'm je zeker aanraden!

Crappy pic:
    (noot: de finish komt er op deze foto bijzonder slecht uit. Lijkt niet normaal te fotograferen te zijn... Ziet er in het echt stukken beter uit!)

Standaard

Ik heb sinds kort een PRS SE EG in bezit en graag deel ik mijn mening met jullie!

Gitaar: PRS SE EG Metallic Blue. Hij heeft een vaste brug (dus geen tremolo). Deze zijn nog moeilijker te vinden dan de PRS SE EG met Tremolo. Ze worden inmiddels niet meer gemaakt en ze zijn bijna niet te koop te vinden. Ik ben er dus erg blij mee
    Prijs (evt. met link): €429 (zat een lichte beschadiging aan de achterkant, stond al even te koop, etc.)
    Vorm: Typisch PRS? Ik vind het wel wat weghebben van een strat met een dikke kont.
    Muziekstijlen: Alles
    Waarom deze gitaar? Ik was van plan eens naar naar een nieuwe gitaar te kijken als opvolger van mijn Squier Affinity. Ik was toevallig in de muziekwinkel en daar begon ik willekeurig gitaren te pakken. De eerste! gitaar die ik uit het rek pakte was deze PRS SE EG en ik wist gelijk dat dit mijn gitaar zou moeten worden. Daarna ben ik talloze keren teruggeweest, andere gitaren vergeleken en naast de PRS gezet. De PRS had precies het geluid waar ik naar zocht en elke "concurrent gitaar" haalde het niet bij de PRS. Hij paste binnen mijn gestelde budget en is exact de gitaar die ik nodig heb.
    Kun je het geluid beschrijven?: Het geluid is Strat-achtig, maar heeft misschien wel de warmte die een Strat "mist". Verder zit er een heerlijke sustain op en klinkt vooral het nek-element super! Het is de ideale mix tussen helder en warm.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...: Deze gitaar heeft alles wat ik zocht: Hij was onder de 500, helder en toch warm geluid, een heerlijke sustain, veelzijdig en super bespeelbaar. Echt een pareltje!

Standaard

Gitaar: Epiphone Les Paul Standard Plus Top Honeyburst
    Prijs: 329 eypo's
    Vorm: Singlecut
    Muziekstijlen: Classic rock!
    Waarom deze gitaar? Ik heb een paar jaar Ibanez gespeeld maar die waren mij wat te schreeuwerig. Ik zocht een Les Paul maar wilde geen kopie gemaakt door Vintage of wat dan ook. Deze Epiphone zag er mooi uit, dus ik ging er op spelen en hij voelde echt perfect. Het is een ouder modelletje, zonder coil tapping etc, en daar ben ik blij om want als ik singlecoils zou willen kocht ik wel een strat! De kleur, de feel, de sound, het is voor mij helemaal goed. Ik vond hem persoonlijk zelfs beter voelen en klinken als de goedkopere Gibsons.
    Kun je het geluid beschrijven? Warm, zoetjes en toch ook agressief. Prima voor rock en blues, en als je wilt zelfs metal.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Prima ding, kwaliteit is goed, maar 't wil nog wel es gebeuren dat de tone/volume knopjes los zitten, dus dat moet je even goed checken in de winkel en laten fixen voordat je 'm mee neemt. Verder is er echt niks mis met de gitaar en als je van 't oude geluid houd, met warmte, karakter en zoetigheid, dan is dit een perfecte gitaar.

Senior Member

Standaard

Wat is volgens jou dan een zoete klank? Die term ben ik nog niet eerder tegengekomen om klank te beschrijven.

Senior Member

Standaard

Waarom wil je geen kopie zoals vintage? En epiphone is en blijft ook een kopie.

Senior Member

Standaard

Omdat een Epi wel de juiste vorm heeft, op de kop na.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marter544 Bekijk bericht
    Omdat een Epi wel de juiste vorm heeft, op de kop na.
    Ik zou mezelf niet zo druk maken om de scherpere cutaway en andere kleine dingetjes, maar iedereen is anders

Senior Member

Standaard

Jup, ik zou me er gruwelijk aan ergeren! Net zoals strat kopieën waarvan de vorm, of de headstock net niet klopt..

Standaard

tsja hoe kan ik zoet omschrijven, muddy maar toch met een scherp randje, en wat anders, haha. het klinkt iniedergeval prettig in mijn oren

en ik zou geen kopie willen, vooral uit principe, maar ook omdat ik nogal merkgeil ben met dit soort artikelen en omdat ik wat van mijn favoriete artiesten heb zien optreden met dit merk (Ryan Roxie van Alice Cooper bijv.). misschien slecht van me, haha, maarja, ik ben blij met wat ik heb gekocht! ik zou een epiphone overigens geen kopie noemen, want 't is deel van de gibson familie.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten