Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 20 van 41 EersteEerste ... 10181920212230 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 191 t/m 200 van 410
    Senior Member

Standaard

Het ligt niet aan de Butler, want eigenlijk heeft deze heel weinig ruis over andere apparatuur. Ik heb meerdere pedalen getest die normaal zeer weinig ruis hebben. Dit is ook de eerste keer dat mij uberhaupt ruis op viel in een effect loop, bij andere apparaten heb ik dat nooit gehad. Wat ik gelezen heb is dat Axe fx II apparaten van voor een bepaalde tijd daar last van hebben. Later is er een mod gekomen om het te verhelpen. Misschien zit die mod nu standaard op alle nieuwe apparaten? Tzt zal ik hem wel een keer opsturen naar G66.

Weet iemand trouwens of er ook iets te doen is aan die 'rommel' geluiden van de input knoppen? Als je aan de input knoppen op de voorkant draait is er een irritant digitaal-achtig gerommel-achtig bijgeluid. Ook een bekend fenomeen bij de Axe II. Dat is ook een van de keuzes in de constructie van de Axe fx die ik niet begrijp. Misschien dat ik dat ook kan laten veranderen bij G66. of misschien dat er een andere oplossing voor is?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Het ligt niet aan de Butler, want eigenlijk heeft deze heel weinig ruis over andere apparatuur. Ik heb meerdere pedalen getest die normaal zeer weinig ruis hebben.
    Welke andere pedalen heb je specifiek getest?

Senior Member

Standaard

Electro Harmonix Q-tron+ en Yamaha UD Stomp delay.

Standaard

Electro Harmonix Q-tron+ en Yamaha UD Stomp delay.
    Helaas geen ervaring mee. Misschien idd zoals Alexander aangaf even contact leggen met G66.
    http://www.harrymaes.com | http://www.youtube.com/HarMaMusic | Gitaar docent, sessie gitarist, video demonstrator voor guitar related gear, producer

Super Moderator

Standaard

Waarom heb je nog behoefte aan extra effecten als een Axe FX hebt? Er zitten toch meer dan 100 effecten in nagebouwd?
    http://fractalaudio.com/p-axe-fx-ii-...-processor.php
    Vriendelijke groet,

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Waarom heb je nog behoefte aan extra effecten als een Axe FX hebt? Er zitten toch meer dan 100 effecten in nagebouwd?
    De Axe is een geweldig ding, maar hoeft niet gelijk een vervanger te zijn voor àlles. De Axe heeft zijn eigen voicing, ook qua effecten, net als dat bepaalde stand alone effecten hun eigen voicing hebben.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Senior Member

Standaard

Precies. In de Axe zit heel veel en is erg veelzijdig, maar sommige effect pedalen hebben toch een eigen klank die je niet uit de Axe kan halen en bepaalde pedalen vind ik soms gewoon mooier dan de effecten in de Axe, andersom is vaak ook het geval.

Weet iemand trouwens of er ook iets te doen is aan die 'rommel' geluiden van de input knoppen? Als je aan de input knoppen op de voorkant draait is er een irritant digitaal-achtig gerommel-achtig bijgeluid. Ook een bekend fenomeen bij de Axe II. Dat is ook een van de keuzes in de constructie van de Axe fx die ik niet begrijp. Misschien dat ik dat ook kan laten veranderen bij G66. of misschien dat er een andere oplossing voor is?
    iemand hier nog een idee over?

Super Moderator

Standaard

Dat snap ik maar is dat ook het geval voor een Delay?
    Vriendelijke groet,

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Dat snap ik maar is dat ook het geval voor een Delay?
    Ja, daar al helemaal, naar mijn mening. De Axe heeft echt een eigen klank qua delays. Een Deluxe Memory Man is bijv. ècht niet 100% te 'nabootsen' met de Axe. Daarbij zie ik de Axe meer als 'amp-modeler', de effecten zijn meer bijzaak. Niet dat ze niet van goede qualiteit zijn, hoor, maar het zijn andere benaderingen dan de benadering van het modelen van de amps.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Senior Member

Standaard

Yep, de Axe modelleert amps, en cabs (via IRs), en Drives (OD/dist. pedalen).

De Axe stelt algoritmes en parameters beschikbaar voor andere effecten, maar het is geen modelling.
    Dat gezegd hebbend, soms komt men er heel dichtbij. Javajunkie heeft bv. onlangs exacte kopieën gemaakt van de TC 2290, de A/DA flanger, de Boss Dimension. En zo zijn er nog meer.
    Alexander van Engelen

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten