Volgens mij bedoelt Fred dat je geen zwart moet gebruiken. Ik ben op zoek naar ONGEVEERD dit effect uiteindelijk fred:
maar dan met blauw natuurlijk.. Heb je hier tips voor? ik ben niet per se op zoek naar een 3d effect.
Volgens mij bedoelt Fred dat je geen zwart moet gebruiken. Ik ben op zoek naar ONGEVEERD dit effect uiteindelijk fred:
maar dan met blauw natuurlijk.. Heb je hier tips voor? ik ben niet per se op zoek naar een 3d effect.
okee, halverwege poging 2. eerst 3 x gestained met geconcentreerder zwart, en even geschuurd met 400.
1e foto droog, 2e foto natgemaakt:
![]()
wat het beste werkt is om bij dit soort stains is om slechts 1 kleur te gebruiken en die steeds verder te verdunnen, dus in dit geval van donkerblauw naar bijna water, ik vind btw poging al veel beter gelukt !
life sucks and then you die
maar dan krijg je toch nooit het effect uit het plaatje bovenaan de pagina? ik ga iig gelijk een teststukje maken met alleen blauw om te kijken hoe dat uitpakt.
Dit is gedaan met kalligrafie-inkt (hoogglans zwart):
http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...=1#post2703194
Hier heb ik gedouble-stained: eerst onverdund zwart, laten opdrogen en teruggeschuurd. Daarna terug het zwarte erop en dan op de top zelf verdund door er met een natte verfborstel over te gaan en alles 'uit te wrijven'. Dit tot het resultaat was zoals het me beviel.
Niet alle esdoorn neemt gemakkelijk beits op. De fout die de meeste mensen in het begin maken is ook een te verdunde beits gebruiken. Daarmee krijg je nooit een intense kleur.
Dank je daniel! FYI het is geen esdoorn en kan dus anders reageren. Heb een 2e testbatch gemaakt en de resultaten zijn al een stuk beter. Tis nog wel nattig dus oogt nog vlekkerig waar het niet is opgedroogd:
![]()
Bij mij wel ...
Heb je het ook al eens vernis aangebracht, want dan wordt alles veel sterker.
Als je hout kleurt kan het resultaat soms tegenvallen, tot je het aflakt !
s.
Nog niet Stijn(kenens), ik heb nog geen filler en vernis binnen gekregen. Kga nu weer ns naar zolder, weer schuren verdunnen & stainen.
weer even op verschillende manieren geschuurd en gestained, wordt steeds mooier:
![]()
Favorieten/bladwijzers