Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 494 van 622 EersteEerste ... 394444484492493494495496504544594 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.931 t/m 4.940 van 6220
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht

Jij moet zeker aan die witte denken, wat was dat ook alweer, een Greco?
    De Greco uit 73 , had dezelfde kleur als deze , ook zo'n mooie back , bijna 3D.

Standaard

(pic-heavy post, do not quote in full, please)

Zo. De cirkel is weer rond.
    Mijn eerste echte gitaar was een vintage-white Ibanez Les Paul Custom uit 1974, een 2350 met bolt-on neck.
    Eerste bandje, eerste optreden, eerste applaus, dat was ergens eind jaren zeventig. Toen een jaar of 25 niet gespeeld, toch weer begonnen, maar ik vond de gitaar niet meer zo mooi, beetje veel blingbling met dat wit en goud. Dus verkocht, voor het viervoudige van wat ik er ooit voor betaald had.
    Maar het maakt niet uit wat je daarna nog speelt en koopt, het gevoel van die eerste gitaar, dat blijft een jacht. Weer een 2350 gekocht, een Black Beauty uit 1977... maar die haalde het niet bij mijn herinnering. Dan kun je twee dingen doen: opgeven of opschalen. Lang gezocht, lang gewacht, maar hier is ze dan: een Ibanez Les Paul Custom Cherry Sunburst. Bouwjaar 1977, type 2650, dus met een setneck: de gitaar waarmee Ibanez de lawsuit van Norlin voorkwam.

Plaintop sunburst, worn gold hardware:

I'm one happy little puppy.
    Mooi hoor! Bevalt ie op oorlogsvolume?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2350 Bekijk bericht
    Mooi hoor! Bevalt ie op oorlogsvolume?
    Nou, oorlogsvolume... dat valt wel mee hier, maar op het volume wat ik gewend ben klinkt het prima!
    Mijn LPC is duidelijk wat bassiger, deze heeft wat meer hoog. Volgens mij puur een pickup-kwestie. Even wennen, even zoeken, versterker aanpassen van "niet te boomy" naar "niet te schel", voor solo's moeten er iets meer mids bij, maar het geeft zeker meer definitie en strakheid in het geluid. Niet iets waar ik persé naar op zoek ben als bluesspeler, maar wel goed om wat netter te leren spelen en ook met deze Super 70's laten de Champ's zich lekker pushen.
    De hals is over de gehele lengte een millimeter breder dan de hals van de LPC, dat lijkt weinig maar er is echt meer ruimte voor m'n vingers, erg fijn!
    Visueel is het een boeiend instrument, en ik raak nog steeds onder de indruk van de bouwkwaliteit en de afwerking, en zeker ook van de staat van onderhoud, gewoon near-mint voor een apparaat van 35 jaar oud!
    Top!
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 13 januari 2013 om 15:40
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

Nickofzo, is dat zo'n Classic Custom?

Senior Member

Standaard

Het is een Classic antique (2007). Met inderdaad een kroontje en binding op de kop.

internetplaatje van de kop:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Stratjes zijn voor watjes 

Standaard

Jammer dat Gibson niet meer Les Pauls maakt, dan bij de Classic Antique modellen, met zo'n kroontje en met headstock binding. Is wel mooi.

Standaard

Nou, oorlogsvolume... dat valt wel mee hier, maar op het volume wat ik gewend ben klinkt het prima!
    Mijn LPC is duidelijk wat bassiger, deze heeft wat meer hoog. Volgens mij puur een pickup-kwestie. Even wennen, even zoeken, versterker aanpassen van "niet te boomy" naar "niet te schel", voor solo's moeten er iets meer mids bij, maar het geeft zeker meer definitie en strakheid in het geluid. Niet iets waar ik persé naar op zoek ben als bluesspeler, maar wel goed om wat netter te leren spelen en ook met deze Super 70's laten de Champ's zich lekker pushen.
    De hals is over de gehele lengte een millimeter breder dan de hals van de LPC, dat lijkt weinig maar er is echt meer ruimte voor m'n vingers, erg fijn!
    Visueel is het een boeiend instrument, en ik raak nog steeds onder de indruk van de bouwkwaliteit en de afwerking, en zeker ook van de staat van onderhoud, gewoon near-mint voor een apparaat van 35 jaar oud!
    Top!
    Mogelijk zit het verschil in de mahonie hals van de Gibson tegen de esdoorn hals van de Ibanez? Gibson heeft maar een paar jaar met esdoorn halzen gebouwd en net in die periode is deze Ibanez kopie gebouwd.

Senior Member

Standaard

@nickofzo: frrrraaaaaiiiii.... met recht "classic"!

@2350: Ja, dat zou ook goed kunnen, mijn 1978 LPC heeft een gelaagde mahonie hals volgens de folder.
    Maar ik vind Maxon's wel vaker wat levendiger klinken dan die vette rocksound van veel Gibson pickups.

Senior Member

Standaard

Dank je wel Midwolda voel vrij om hem eens te proberen als je in de buurt bent.

En Bosnialove, inderdaad ik vind de binding en het kroontje wel wat toevoegen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Stratjes zijn voor watjes 

Standaard

De beste rock gitarist uit Joegoslavië, Zele Lipovaca, heeft ook een LP met zo'n kroontje op de headstock. Na onderzoek schijnt het een 1959 Standard body te zijn, waarbij de originele nek van die gitaar is vervangen door een nek van een Les Paul uit midden / eind jaren '60:

Daarnaast heeft hij voor de liefhebbers nog een 1967 Fender Stratocaster.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten