Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 35 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 344
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door danielw Bekijk bericht
    ohhhh net of het nu mijn schuld is dat de 2de mislukt is hahaha
    ....
    Dat bedoelde ik helemaal niet hoor, integendeel ! De fout die ik bij de 2e heb gemaakt is dus dat het persmalletje niet evenredig te persen is. Als het rvs een volle plaat was geweest had hij overal weerstand gevoeld en was het waarschijnlijk wel goed gegaan

De reden waarom ik een half plaatje had gebruikt was dat ik daardoor in staat was de 2 mallen tegen elkaar te schroeven precies daar waar het RVS ophield. (daarom typte ik ook "in dit geval had het geholpen" ). Als ik weer een vol plaatje rvs gebruik, heb ik weer het probleem hoe ik die 2 mallen op elkaar hou op dat punt. Zoals al eerder gezegd, dan is de mal eigenlijk te smal op dat punt. Ik had dus gewoon even geen zin om nieuwe mallen te maken terwijl ik wel snel een testje kon doen met bestaande mallen en een nieuw half plaatje RVS
    Laatst gewijzigd door Cocobolo; 7 januari 2013 om 19:59
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

Je bent weer inspirerend bezig. Mooi om te zien wat er met verschillende materialen mogelijk is.

Senior Member

Standaard

ben een paar dagen met een kleine zijstap bezig...John Backlund wil graag dit jaar een van zijn eenvoudiger ontwerpen gerealiseerd zien, een "plank" dit keer, dus geen relief.
    Van het een kwam het ander. Ik heb eerst vrijwillig cad tekeningen zitten maken, en heb daarna mallen voor hem gemaakt zodat hij het ergens in Amerika makkelijker kan laten maken. Maar ik was lekker bezig, dus ik heb de body toch ook gemaakt intussen. En nu zijn we het eens dat ik eigenlijk, na de Marz 6, net zo goed door kan gaan met de hals Ik doe het als 'part of the deal', hij betaalt alleen de brug/pickups en tuners.

Het doel :

mallen gemaakt

body gemaakt, achterkant (gewoon heerlijk met de bovenfrees en wat malletjes )

Voorkant, met de verbonden kanalen voor de faceplate, met kleine bruggetjes voor de schroefjes van deze faceplate (er is over nagedacht ).

Hier ligt even de Marz' brug er op, maar er komt een hipshot baby grand op. Net besteld bij Guitar Supplies, Dieter heeft hem gelukkig op voorraad

Acryl faceplate testje. Je ziet de center-gaatjes voor de studs van de hipshot al, lef hebben he, zonder de brug toch al geboord
    Laatst gewijzigd door Cocobolo; 12 januari 2013 om 20:34
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Standaard

Het is me een raadsel waar het vandaan komt of waar ik het kan duiden, maar om de één of andere reden dacht ik bij het zien van deze foto meteen en spontaan aan Woody Woodpecker..

Verder niets dan lof over jouw schitterende uitvoeringen, Coco. Het lijkt me dat de ontwerper van dit spul zich verdomd gelukkig mag prijzen dat jij zijn pad kruist!

Blijf het volgen,

Tee.
    Tee.

Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loose-fur Bekijk bericht
    ...Verder niets dan lof over jouw schitterende uitvoeringen, Coco. Het lijkt me dat de ontwerper van dit spul zich verdomd gelukkig mag prijzen dat jij zijn pad kruist!...
    Teveel eer hoor. IK ben blij met het contact Wat ik zelf totaal niet snap, is dat hij best redelijk bekend is als ontwerper, zelf niet kan bouwen (dat is niet raar) maar dat er bijna niets met zijn ontwerpen gebeurd! Hij heeft toestemming gegeven aan de John Backlund Company (is niet van hem) om een paar modellen te bouwen en de enige deal is dat hij van ieder model er ook 1 krijgt. Hij heeft tot nu toe 2 van zijn modellen echt in bezit, en dat na iets van 6 jaar geloof ik. Voor het eind van dit jaar (prognose : deze zomer) heeft hij er dus via mij tenminste 2 bij en ik heb zijn toestemming voor meer modellen. Hij is wat dat betreft inderdaad enorm blij merk ik aan zijn emails. Dat maakt mij ook blij. Wat een heerlijke hobby is dit toch. Krijg er een enorme berg energie van merk ik.

Senior Member

Standaard

Een soort fifties autovin-ontwerp met een moderne twist. Zittend spelen zal wel een crime worden!

Erg tof ontwerp, vernieuwend en vrij compromisloos.

Ga je die cover ook maken van of beplakken met koolstofvezel?
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

Senior Member

Standaard

ik ben me op die cover al aan het verdiepen geweest. "Machine turned" heet zo'n finish. Oftewel, die ga ik natuurlijk zelf maken! Lachen, weer een leuk experimentje. Dus op RVS of aluminium, en dan zelf die draai-cirkeltjes maken. Even googelen en je vindt er wel filmpjes over hoe mensen het doen met een kolomboor bijvoorbeeld.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    ik ben me op die cover al aan het verdiepen geweest. "Machine turned" heet zo'n finish. Oftewel, die ga ik natuurlijk zelf maken! Lachen, weer een leuk experimentje. Dus op RVS of aluminium, en dan zelf die draai-cirkeltjes maken. Even googelen en je vindt er wel filmpjes over hoe mensen het doen met een kolomboor bijvoorbeeld.
    Goed bezig!

Is dit een beetje waarnaar je op zoek bent?

Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Senior Member

Standaard

Ja, een dergelijk filmpje had ik ook bekeken. Niet moeilijk dus. Ik ben nog niet toe aan die faceplate, ik had wat andere projectjes lopen en ben nu net begonnen aan de body voor de Marz 6 voor John Backlund. Er zijn nog steeds details mbt de bridge-cover waar ik niet helemaal klaar mee ben/tevreden ben. Dus het is nog even stil tot ik weer iets nieuws te melden heb :-)

Senior Member

Standaard

Ik ben zo druk met van alles dat ik vergeet hier een update te plaatsen

Eens zien...mijn eigen Marz 6 model ligt een beetje stil. Ik ben begonnen aan de body van de 2e Marz6 (deze is voor de ontwerper John Backlund). Een paar plaatjes van hoe het er mee staat.

De body is van Red alder. Dat is de wens van John. Mijn eigen Marz is full maple, ik heb daar iets mee door een Ginson RD die ik ooit had (full maple) : geweldige gitaar.

Op deze foto is de body al een eindje klaar. Wel moet ik nog de raden afronden, de 5-way switch pocket (aan de achterkant) is nog niet helemaal diep genoeg maar ik moet dat heel rustig doen anders kom ik in de carve van de voorkant uit. Verder moet ik nog een hoop schuren. Op de foto ligt de template voor de hals voor de a;gehele indruk

De achterkant is ook voorzien van een zelfde "druppel" maar dan maar een paar mm hoog. Maar dan ziet het er niet zo plat uit.
    Hier was ik nog druk met schuren en bijwerken.

Wat plankjes van de fijnhouthandel voor de hals.

"Kwartiers gemaakt" (drie delen gezaagd en gekanteld):

Trussrod kanaal frezen

Met behulp van mal en kopieerfreesje de vorm aanbrengen

Uit deze enorm ruwe balk heb ik een plankje gezaagd voor de toets

(we gaan zo verder...)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten