Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 37 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 365
    Senior Member

Standaard

Wat voor mij heel goed werkte is om de top op elkaar te leggen en dan samengeklemd over een plaat met schuurpapier te halen. Ik zie trouwens dat je je hout geklemd hebt met de lijmklemmen direct op het hout, daar moet je wel mee oppassen want er staat zo een afdruk in. Een stukje vlak resthout ertussen en je bent veilig.
    DA - doet je goed!

Senior Member

Standaard

Daar staat nauwelijks druk op, is alleen voor de plaatsing. Geen afdrukken. Het resthout ligt al klaar voor het verlijmen, dan draai ik ze flink aan! Ik zal ze nog ns samen over de schuurplaat halen!

Senior Member

Standaard

Super, helemaal tevreden nu. Bedankt voor de tip Darkness!

zo, alle ochtendklusjes zijn gedaan, lijmtijd!
    Laatst gewijzigd door da Liks; 5 januari 2013 om 13:46

Senior Member

Standaard

succes

Senior Member

Standaard

Thanks! klaar inmiddels ging erg gemakkelijk met het juiste spul. heb niet overdreven gelijmd, gewoon een mooie dunne verbinding. uitgesmeerd met een plamuurmes. er komt nergens lijm tussen de naden vandaan, dit lijkt me een goed teken?

Senior Member

Standaard

Als er lijm tussen de naden vandaan komt betekent dat dat er overal lijm zit. Als het er niet onder vandaan komt... tsja.

Senior Member

Standaard

ik heb het iig overal gesmeerd, zeer secuur. alleen niet zo dik.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door da Liks Bekijk bericht
    ..... heb niet overdreven gelijmd, gewoon een mooie dunne verbinding. uitgesmeerd met een plamuurmes.....
    Ik heb een doos goedkope verfrollertjes : ik doe dus eerst de lijm op het te lijmen oppervlak en rol het daarna direct uit tot het overal een mooie dunne "pikkende" laag is (niet te weinig natuurlijk). Ik weet niet of dat een goede manier is of niet, ik doe het eigenlijk altijd zo en het gaat tot nu toe prima.

Ben benieuwd hoe dit verder gaat
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

op de eerste foto in bericht #75 kun je zien hoeveel lijm ik heb aangebracht, met een plamuurmes. Ik heb er gewoon vertrouwen in, omdat ik zeker weet dat de lijm overal is aangebracht. de randen heb ik zelfs met mn vingers nagestreken. Maar wel spaarzaam. Een zo dun mogelijke laag lijm lijkt mij veel gunstiger dan een dikke laag. Ben net even gaan kijken, en nu is er op een aantal plekken wat lijm naar buiten gekomen. Bedankt voor alle feedback, tips en interesse so far!

Senior Member

Standaard

ik moet wel lachen om dat sjorbandje om die punt, er ligt op de foto toch nog een losse lijmklem?
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten