Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 314 van 869 EersteEerste ... 214264304312313314315316324364414814 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.131 t/m 3.140 van 8681

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SBe Bekijk bericht
    Mooi bord! Hoe is die Retro Vibe van Jam Pedals? Heb deze onlangs in een impulsieve bui besteld maar dan zonder te kunnen testen.... Ben wel benieuwd
    Ik ben zeer tevreden met de sounds die ik uit de Retro Vibe haal alleen blijf ik twijfelen tussen deze en de Mojo Vibe (die wel een stuk goedkoper is)

Deze sounds kloppen bij de Retro Vibe alleen moet hij wel afgesteld worden (potmeters V&T) of zoals ik nu de vibe gebruik samen met de dynacomp.
    http://www.youtube.com/watch?v=Ozt8pIFq7T8
    Laatst gewijzigd door patrick0108; 3 januari 2013 om 00:58

Senior Member

Standaard

Thuisboard... ( niet te tillen )
    Niet zo gek veel veranderd, FuzzHead eraf en BloodyMary erop, en een beetje stoffiger geworden.
    maar klinkt altijd nog super.

Senior Member

Standaard

Wat een ding! Heb je nou 2 loopers? (oftewel wat is dat blauwe ding links op het bord)
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Senior Member

Standaard

Idd, wat een gevaarte zeg!

Senior Member

Standaard

Mis je geen wah?
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Senior Member

Standaard

Niet echt een groot pedalboard natuurlijk met zo'n multi effect, maar het zit wel helemaal ingebouwd

Ik heb de dubbele bodem waar de pod op staat gemaakt met een scharnier zodat ik hem makkelijk open kan klappen als ik kabels er onder weg wil werken. Tevens handig omdat hij zo erg ingesloten zit dat de USB kabel er nu niet in kan dus als ik wil editten klap ik hem een stukje omhoog en gaan.

Daarna op de dubbele bodem een paar plankjes gemaakt die de pod op zn plek houden omdat ze precies de onderkant waar de nopjes zitten op z'n plaats klemt.

Voor de rest alle onderdelen netjes in het schuim weggewerkt. En links boven zit een vakje waar m'n extra batterij/plectra/capo inzit

Senior Member

Standaard

... en zo blijven we weer bezig:

K's 90 (tijdelijk?) even omgeruild met de FZ-5 voor een nieuw projectje, en om een meer vuige blues/rock optie te hebben.
    Octavia en de fuzz face COSM-models in de FZ_5 zijn echt erg fijn, en reageren goed op (gebrek aan) dynamiek.

Arion is (weer) netjes aangepast door Dirk_H (het blijft toch echt plastic meuk, maar oh zo prettig in 't gebruik)
    Boss is ook netjes aangepast door D_H en heeft nu een 9v input aan de zijkant, anders past de TB-looper/paniek-knop/patchbay er niet bij rechtsboven.

K's 90 komt met een Danelectro CTO-1, Danelectro Tremolo en een (goedkope, maar fijne...???) reverb op een mini-plankje.

en de oefen setup:
    laatst een gooi-smijt-gitaartje gehaald (Godin Radiator), en daar deze Danelectro Nifty-Fifty meegenomen:
    hij heeft aardig wat basis-ruis, maar de KLANK is echt bizar geinig en leuk, voor alles van 60s soul naar 'texas' (Danelectro heeft een voorbeeld-settings ding, en ik moet zeggen dat ik dit minder erg vindt dan menig Fender solidstate of ander 'oefen'-ampje..)

De G3 (m.i. praktischer dan een M9, met ook erg fijne modelling erin) gebruik ik
    -buitenshuis om via de PA te spelen (vaak met drive-pedaaltje ervoor),
    -als ik mijn piezo's wil opleuken
    - daarnaast heb ik een comp/chorus/detune/stereo delay/reverb-patch gemaakt voor een 'fake tri-chorus/80s sound'
    - en ook een preset met 2 settings Space Echo/tremolo/reverse delay voor mijn moedige poging tot moderne jazz
    (met het grote voorbeeld http://youtu.be/r2RHDS2speQ erbij)
    Laatst gewijzigd door Nitefly7; 6 januari 2013 om 23:19
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

Bij dezen dan mijn pedalenbord.

De signaalketen is (live) als volgt:
    TC electronics Polytune >> Ibanez TS9 >> AMT M-1 >> Lovepedal Eternity E6 >> Mesa Single Rectifier preamp >> Diamond Memory Lane Jr >> MXR Carbon Copy >> FX return op de eerder genoemde versterker.

De DMLJr heeft een buffer die goed genoeg is om de 100kOhm uitgangsimpedantie van de FX loop mee op te vangen. Andere pedaaltjes hebben nogal last van wegvallend hoog in de FX loop van een Mesa, persoonlijk vind ik dat een beetje een domme ontwerpfout. De Carbon Copy staat erbij voor de solo's en subtiel in de mix liggende delays. Ik gebruik de DMLJr vooral voor ritmische delays die wat hoorbaarder moeten zijn.

Laatst gewijzigd door Heynis; 7 januari 2013 om 22:39

Senior Member

Standaard

Ik heb vandaag met de gitaarman in de muziekzaak een handjevol verschillende opamps in de Lovepedal geprobeerd. Het is zijn favoriete kwijlpedaal, dus hij wilde dat graag meemaken. De stock afgeschuurde opamp klonk aanvankelijk wel lekker (en overigens exact zoals de JRC4558N die ik mee had, zou het dan toch..?), maar na een beetje heen en weer prikken bleken de LF353 en OPA2132 ontzettend veel dynamischer te klinken. De OPA2132 deed het ietsje beter op losse noten, maar ik vond de LF353 toch net wat beter voor slag en kleine leadpartijtjes. Ik vond het zeer de moeite waard, ik denk dat het er toch weer een net iets beter pedaal van is geworden.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heynis Bekijk bericht
    ), maar na een beetje heen en weer prikken bleken de LF353 en OPA2132 ontzettend veel dynamischer te klinken.
    Ik neem aan dat je dan niet steeds heen en weer soldeert. Heb je dan een soort prikbord waar je de verschillende opamps op zet en die je dan met klemmetjes of zo aansluit?
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten