Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 650 van 904 EersteEerste ... 150550600640648649650651652660700750 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.491 t/m 6.500 van 9036

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    Er zijn weinig kleine dingen in t leven waar ik zo tevreden over ben als het Duetje dat ik vorig jaar kocht. Wat een prachtig klinkend en lekker sjouwbaar ampje voor kleine optredens, zoals de signeersessies die we afgelopen jaar deden in boekhandels e.d.. En dat voor weinig ( moest wel effe de potmetercontacten hersolderen..)
    En o ja, je kan er ook mee scheuren, is erg lachen en eigenlijk niet eens onbruikbaar, zolang je geen buizenachtige vervorming verwacht. Maar het clean is meesterlijk en veel mooier dan de meeste sessionette 75's.
    heb dat setje net opgehaald, en de verkoper redeneerde van ik heb er 15 jaar geleden 100 gulden voor betaald en voor dat geld mag hij dus weg, 50 euro dus, de gitaar is echt hard geel en de fretjes heb ik effe snel gevlakt en gepolijst, ding speelt prima en weegt niks.
    de versterker zit ik in dubio mee, klinkt clean erg lekker en na wat tweaken ook zeker een bruikbare scheur uit te halen, beetje richting the "brown" sound (zo staat hij tenminste in mijn korg) alleen verdomd luid voor zo'n dingetje en zoals ik altijd zit te tokkelen wil hij nogal snel rond gaan zingen (oke zit er altijd vrij dicht op) vooral met mijn multieffect er voor met een modernere sound gekozen, en draai ik het volume zo laag dat dat niet gebeurt dan mis ik een boel definitie.
    maar vooral het mixen van het scheur en de reverb met de footswitch levert leuke sounds op.
    ga er nog effe mee stoeien en zien wat ik er mee kan maar ik ben bang dat het voor huiskamer gebruik toch wat teveel is.
    setje zat trouwens ook nog een standaard, kabel en strap bij.
    bedankt voor de tip frekie!!

Senior Member

Standaard

Wietse, die versterkertjes zijn nog steeds wel geliefd. Lekkere klank, erg betrouwbaar. Vroeger had iedere gitaarleraar er wel eentje staan voor leerlingen. Raak je wel voor een prima prijs kwijt!
    147-c Guitars

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Ik moet zeggen dat ik je problemen totaal niet herken. Ik kan m hier in de woonkamer op spraakvolume zetten en dan heeft ie nog alle definitie. En live speel ik er op met een handgestoken jazz-rondzingbak en dan kan ik vaak gewoon op het ding zitten zonder feedback. het kan aan de volumepot liggen, dat de jouwe anders reageert. Of waarschijnlijker aan dat multieffect dat je ertussen hangt en dat de zaak verziekt- dat is iets dat mij natuurlijk nooit zal overkomen
    Ik herken je geluidsomschrijvingen wel, het is echt een van de beter klinkende sessionbakkies met een veel mooier en afgewogener sound dan de meeste 75's.

Session bakkies zijn idd nog steeds wel geliefd - voor als extra erbij en voor weinig. Dat ze betrouwbaar zijn, hoor je mij echter niet zeggen. Dit is immers behoorlijk goedkopere shit dan een Fender of zo en dat hoor je vaak terug in krakende pots en losse contacten. Maar meestal is dat makkelijk te verhelpen. En het blijven de fijnste amps ter wereld op het moment dat de kofferbak opengaat en je moet sjouwen..
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

oeps!
    Laatst gewijzigd door zoon van Piet; 3 januari 2013 om 11:17

Senior Member

Standaard

Je moet een amp ook niet 2x uit je kofferbak sjouwen

Senior Member

Standaard

De Sessionette is er in twee uitvoeringen geweest, de MK1 en MK2. MK2 had het gaatjeshemd-doek, de MK1 het zilverkleurige. Ik heb een MK2 gehad, na een MK1 geprobeerd te hebben. Helaasch klonk de MK2 veel minder, heb laatst nog een van een vriend geprobeerd en die had hetzelfde: veel teveel hoog en in de scheur een vervelende midklank. De MK! had een andere speaker en een iets andere versterkeropbouw als ik me goed herinner. Daardoor klonk ie gematigder in het hoog en lekkerder in de scheur.

Een paar jaar terug nog een Duette geprobeerd en ik vond het verschrikkelijk. Veel teveel en schel tophoog waardoor de klank erg "harsh" was, ik kreeg het er niet uit gedraaid. Met er wel bij zeggen dat ik door gehoorbeschadiging in toenemende mate allergisch lijkt te worden voor bepaalde hoge frequenties, maar toch. Wat mij betreft klinkt het gemiddelde moderne versterkertje uit de zelfde klasse een stuk beter, bijvoorbeeld een VOX VT oid.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Ik heb een oudere Vox VT die heeft een aantal verschillende distortion / overdrive modellen en die klinken echt fenomenaal voor zo'n goedkoop klein ding.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Sorry voor de dubbele post.. laptop leek vast te slaan dus ik ramde op allerlei toetsen en toen.. twee keer!

Ik begin te geloven dat mijn duette dus de enige goedklinkende is.. Dat 'harsh' herken ik eigenlijk vooral in de slechtere 75's, zeker niet in deze amp.
    En toevallig was laatst nog zo'n Vox-bezitter hier. Die had graag willen ruilen, want de session klonk veel beter.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    De Sessionette is er in twee uitvoeringen geweest, de MK1 en MK2. MK2 had het gaatjeshemd-doek, de MK1 het zilverkleurige. Ik heb een MK2 gehad, na een MK1 geprobeerd te hebben. Helaasch klonk de MK2 veel minder
    Klopt, de MK1 is idd de sessionette die er toe deed. En omdat de mk1 zo goed was zag je later allemaal mensen met een mk2.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Klopt, de MK1 is idd de sessionette die er toe deed. En omdat de mk1 zo goed was zag je later allemaal mensen met een mk2.
    Zoals ik dus. Een van mijn mindere aankopen in een tijd dat mijn GAS echt nog voor blindheid zorgde. Toen ik de MK2 in de winkel uitprobeerde vond ik het al raar klinken maar hij moest en zou natuurlijk mee naar huis De Marshall 75 Reverb (op zijn minst geïnspireerd door de opzet van de Sessionette) was daarna een hele vooruitgang. Daar heb ik zelfs wel een beetje spijt van dat ik hem destijds verkocht heb.

@ Zoon van Piet: ik was ook verbaasd over de slechte klank van de Duette want ik had destijds bij een muziekwinkel in Groningen zelfs zo'n ding als favoriete uitprobeerversterker. Blijkbaar zat er nogal verschil in. Mooi dat jij een goeie hebt.
    Laatst gewijzigd door Rinze; 3 januari 2013 om 11:37
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten