Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1112 van 1797 EersteEerste ... 112612101210621102111011111112111311141122116212121612 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11.111 t/m 11.120 van 17961
    Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oranjeaap Bekijk bericht
    Niets mis met die gitaar.
    Ware het niet dat de gitaar ook in de VS te koop staat, en de foto's van die website gepikt zijn (Gbase). De prijs stond vanmiddag op €1000, wat erg laag is, maar staat nu op 750. Dus dat klopt al van geen kant.
    Tja, je zult nooit een goeie deal scoren als je niet zulke advertenties als deze toch even probeert uit te vogelen. Misschien heeft de beste man geen camera en heeft foto's van internet gepakt, en weet daadwerkelijk de waarde van de gitaar niet. Je kunt altijd een mailtje sturen en kijken wat je terug krijgt.
    Ik mocht best langskomen om de gitaar op te halen maar moest dan wel naar Groningen omdat hij net verhuisd was. (Daar twijfel ik al). Toen ik vroeg om meer foto's kreeg ik plots geen reactie meer dus ga er maar van uit dat dit 100% zeker een scam is.
    Hahaha, wat een mongool dan hè? Ook op zoek naar een grotere idioot (zoals ik was...) om een poot uit te rukken. Ik wist wel dat ze bestonden maar dat dit een scam op deze manier kon zijn heb ik geen acht op gegeven? De foto's staan ook op Gbase zeg je? Heb je toevallig een linkje?

Standaard

Dat is niet zo gek ver van hier..
    Maar aangezien ik geen 30 miljoen gewonnen heb, ben ik ook niet in de gelegenheid om een gokje te wagen

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

De aanbieder noemt zichzelf djvixio en is al 5jaar op marktplaats. Als je vervolgens gaat googlen op die naam kom je idd een djvixio tegen in Kerkrade. Die is te vinden op Hyves en op Facebook. Dus als je het zeker wilt weten

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Ben geen kenner op dit gebied, maar geen ebben toets?
    In de periode 1974-1977 heeft Gibson LP Customs gemaakt met maple toetsen.
    De gitaar op de foto is een Gibson uit die periode.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    In de periode 1974-1977 heeft Gibson LP Customs gemaakt met maple toetsen.
    De gitaar op de foto is een Gibson uit die periode.
    Geen idee wat de waarheid is maar ik las ergens dat dat van '74 t/m '83 voorkwam.

Senior Member

Standaard

Wat ik altijd doe als ik het niet vertrouw (in dit geval vermoedde ik al dat de foto's ergens van gepikt waren), dan ga ik ff op google afbeeldingen zoeken, meestal staat één van de foto's al wel ergens op de eerste 2 paginas resulaten. Je moet dan wel de goede sleutelwoorden gebruiken. In dit geval zocht ik ff op 'Gibson Les Paul Custom Maple 1978'
    De foto's doken inderdaad op gelijk pagina 1 met dit als resultaat: http://www.gbase.com/gear/gibson-les...ck-w-maple-nec
    Dan weet je al voor 90% zeker dat het geen zuivere koek is. Op die foto's is geen serienumer af te lezen en staat ook niet in de beschrijving, dus ik vroeg om het serienummer en ineens geen reactie meer, ook op mijn vraag voor meer foto's geen reactie, hoewel ik op mijn eerste 3 mailtjes steeds binnen 5 minuten antwoord had.

Geinig detail, na mijn eerste mailtje kreeg ik van Marktplaats dit toegestuurd:

Beste *********,

U heeft gereageerd op een advertentie van een adverteerder die zich mogelijk in het buitenland bevindt. Het betreft uw reactie op de advertentie: 'te koop Gibson Les Paul Custom. '78'.

Als u niet in persoon kunt handelen, adviseren wij u om u te verzekeren van de goede bedoelingen van de adverteerder. Zeker wanneer de vraagprijs van het artikel erg aantrekkelijk lijkt. In de praktijk blijkt dat wanneer een vraagprijs te mooi lijkt om waar te zijn, deze dat vaak ook is.

Wees extra voorzichtig als u een e-mail ontvangt die geschreven is in gebrekkig Engels, of als er wordt aangeboden om te betalen met MoneyGram, Western Union Bank, HSBC Bank, Cheque of andere onbekende betaalmethoden.

Ik vond dat wel grappig.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oranjeaap Bekijk bericht
    Wat ik altijd doe als ik het niet vertrouw (in dit geval vermoedde ik al dat de foto's ergens van gepikt waren), dan ga ik ff op google afbeeldingen zoeken
    1. Ga naar https://www.google.com/imghp
    2. Sleep een afbeelding naar het zoekveld

Senior Member

Standaard

Wat ik meestal doe is vragen om een foto vanuit een hoek die zelden voorkomt. Bijvoorbeeld: eentje van de headstock, maar dan van bovenaf. Die kunnen ze 99 van de 100 keer niet leveren. Of eentje samen met de krant van vandaag... legio mogelijkheden.
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    1. Ga naar https://www.google.com/imghp
    2. Sleep een afbeelding naar het zoekveld
    Mijn ervaring is dat dat lang niet altijd gewenste resultaat heeft. Sommige websites zoals 2ehands (en Marktplaats waarschijnlijk ook) passen het formaat van de foto aan en zetten er een logo of watermerk op, waardoor vaak 'geen resultaat' gevonden wordt maar de foto's wel daadwerkelijk op the internetz staan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hotpepper01 Bekijk bericht
    Wat ik meestal doe is vragen om een foto vanuit een hoek die zelden voorkomt. Bijvoorbeeld: eentje van de headstock, maar dan van bovenaf. Die kunnen ze 99 van de 100 keer niet leveren. Of eentje samen met de krant van vandaag... legio mogelijkheden.
    Ja dat doe ik altijd als de extra toegestuurde foto's de twijfel niet wegnemen. Krant is betrouwbaarder dan foto uit rare hoek.

Senior Member

Standaard

De advertentie is verwijderd
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten