Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 35 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 344
    Senior Member

Standaard

Zoals ik al in mijn verhaal had aangegeven, ben erg blij met alles dat je me gisteren geleerd hebt! Ben benieuwd of het mij met de 2e net zo goed gaat lukken
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

ik ben er van overtuigd dat het je gaat lukken! met jou skils en ervaring met hout komt het wel goed.
    neem er e tijd voor en kijk uit voor je vingers!
    oja en het belangrijkste dat je je gebruiksaanwijzing hebt trug gevonden

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door danielw Bekijk bericht
    ...oja en het belangrijkste dat je je gebruiksaanwijzing hebt trug gevonden
    (off topic) Dat was lachen : Ik heb een kolomboor en bovenin zit zo'n grote bak waarin de aandrijving zit. Daarin kun je met van die snaren de snelheid beinvloeden. Ik had dat nog nooit gedaan, hij stond vanaf het moment dat ik hem nieuw gekocht heb op een snelheid die mij prima was (voor boren in hout). Voor het polijsten/schuren, liep hij te hard. Dus wij (voor het eerst) die kap openschroeven om de snaren anders te gaan leggen en wat treffen we aan : een gebruiksaanwijzing van de machine! Die had in plastic gezeten en dat zat om 1 van de assen gewikkeld. Gelukkig is er nooit iets fout gegaan maar wel erg vreemd om zo'n boekje in een dichtgeschroefd compartiment te stoppen waar van alles ronddraait.

Ik vertelde Daniel daarna het verhaal van de man die mijn cv-ketel kwam schoonmaken. Alles ging prima, ketel weer helemaal in elkaar gezet, aangezet en daarna was er een heel vreemde lucht uit de ketel. Het was geen nare lucht, juist wel een beetje lekker fris. Maar wat kon dat nou zijn? Dus de ketel werd door de monteur weer helemaal opengemaakt. uiteindelijk haalde hij ook de grote brander (of zo) er uit waar al dat gas verbrand wordt en ineens een uitroep van hem "dus DAAR is mijn kauwgum gebleven!!"
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

Hahahaha ik lig hier echt onder m'n stoel van het lachen man, wat een verhaal!

Standaard

hier zit er ook een kapje in ;

lange halen snel thuis

Senior Member
    Brugge, deel van een pretpark op de grens van Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk

Standaard

Eén woord: Prachtig...
    When in Doubt, Fuck it.
    When not in Doubt... get in Doubt!

Remember kids: eat your parents, stay in sleep, don't do school, honor your vegetables and get eight hours of drugs every night.

Senior Member

Standaard

ik heb me een scheur gelachen toen ik het boekje tegen kwam haha nog meer van het andere verhaal!
    die gitaar gaat echt heel mooi worden!

zo'n bocht is idd wel een goed idee, had ik nog niet eens aan gedacht.
    en je kan zelf nog van dikte varieeren.je bent wel afhankelijk van de maten van de verkrijgbare bochten.
    dat kan heel goed als je niet afhankelijk ben van een "vaste" vorm.
    het kapje van marco loopt niet helemaal rond. dus wordt het lastig, alhoewel het best te doen is.
    je zou de zijkanten nog in een vorm kunnen kloppen.

groetjes danielw
    Laatst gewijzigd door danielw; 31 december 2012 om 16:27

Senior Member

Standaard

Ik snap het niet zo goed.. Het kapje wat je nu hebt is toch al prachtig? Moet het perse van metaal?

Senior Member

Standaard

het kapje dat ik nu heb moet nog even goed geplamuurd worden om het helemaal strak te maken en inderdaad is het dan voor dit model goed genoeg omdat het bij deze in kleur mee gespoten gaat worden (hoewel ik wat bevestigingsmogelijkheden betreft waarschijnlijk hem anders zou willen maken).
    Maar ik wil ook graag een kapje maken dat daarna verchroomd kan worden (of als ik hem van rvs maak, dan is verchromen waarschijnlijk niet nodig en kan het gepolijst worden). Het gaat dus niet alleen om deze gitaar, maar uberhaupt om te verkennen wat mogelijk is

Standaard

nou ... ik heb door de tijd heen voor de hobby redelijk wat platen bol gemaakt voor
    oa motor onderdelen , en van alu is het te doen maar al best lastig , van rvs plaat
    een bolling realiseren is mij (nog) niet gelukt

hieronder een alu-voorbeeld , een kontje voor een cafe-racer,33cm lang
    mooi gelukt maar wel dik 10 uur werk

je zou hem voor jouw project kunnen gebruiken als brug/elementen/12e fret -cover.....
    als je van alu eens wat wilt maken dan kan ik je een paar sneaky trucs laten zien
    lange halen snel thuis

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten