Hebben jullie de PedalPro toevallig ook op (heel) hoog volume geprobeerd?
Ik heb eerste kerstdag voor het eerst de PedalPro ingezet in combinatie met mijn versterker op behoorlijk hoog volume (denk aan een 100W amp met 4x12 voor driekwart open), in combinatie met een meer dan fatsoenlijke PA, in een redelijk formaat zaal.
Op lage volumes klinkt de PedalPro zonder meer goed, maar met dermate hoge volumes klinkt het echt super, belletjes en zo, en dat was niet vanwege de kerst.
Misschien ben ik in het verleden nog niet in aanraking geweest met high end chorussen (ik ken alleen die CE dingen van Boss, de Line 6 tonecore, de TC Electronic G Major chorus, en de Fulltone Choralflange), maar dit was toch wel erg goed!
Ik gebruik trouwens de Pedalino in 3-level favorites mode, en merk dat ik zo nu en dan in het heetst van de strijd toch weleens mis stamp, dus dat is toch nog even oefenen. Ik zou natuurlijk naar 2 levels switching kunnen gaan, maar omdat mijn PedalPro via een midi switcher ook mijn versterkerkanalen (4) schakelt, heb ik dan voor mijn gevoel te weinig presets binnen 1 bank, dus blijf ik toch bij 3 level switching.
@Max:
Please reconsider the instant switching of presets when changing banks in fav. Mode :-)
Ik speel niet op dergelijk hoge volumes maar kan wel bevestigen dat deze unit de mooiste chorus, phaser en delay sound heeft die ik tot nog toe heb geprobeerd. Vroeger speelde ik met een multi-effect met veel effecten parallel en dat is met de Pedalpro verleden tijd. Zelfs een enkele phaser geeft een dermate volle en pure sound dat je instinctief aanvoelt dat iets extra's niet nodig is.
Ik heb met de Pedalpro hetzelfde gevoel als met een hele goede buizen amp en je kunt er behoorlijk happy van worden ;-)
+1
Laatst gewijzigd door tnijland; 27 december 2012 om 23:01
Helemaal met Theo eens. We hebben niet echt hoge volumes gebruikt, maar ik kan Theo's enthousiasme over de kwaliteit van het totaalgeluid volledig begrijpen. De PedalPro snoept geen "sound" weg, maar voegt pure effecten toe.
Het was een mooie middag met prachtige spullen en goed gezelschap. De Predalpro effecten zijn echt uitzonderlijk mooi en muzikaal. Iets beters heb ik nog niet gehoord op effectgebied.
De bediening van de pedalino is wennen, maar ik voelde met even trappen vrij vlot aan dat ik er wel aan zou kunnen wennen. Met allerlei opties (favorites/preset-mode, virtual board met daarbinnen weer allerlei schakelopties) onder je voet zit er wel een leercurve in, maar niks onoverkomelijks. De pedalino kun je volgens mij wel het beste op de grond laten staan. Ik schat zo in dat hij op een verhoging/pedalboard minder lekker te bedienen is met veel druk.
Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
Ja was weer gezellig en leerzaam gisteren, leuk ook om Bart te ontmoeten, helemaal uit limburg. Verder valt er niets toe te voegen aan de lofuitingen richting pp.
Theo en Henri, kom gewoon lekker deze kant op verhuizen!![]()
Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
Tsja, Amsterdam is natuurlijk wel de wereldstad van Nederland. Sodom en Gomorra ofwel alles wat je maar kunt wensen alleen hebben ze nou de rode lampjes weggehaald.
Nou de wietketen nog sluiten en het wordt net zo'n saaie bende als in de rest van Nederland... Ik wordt steeds verdrietiger van onze bemoeizuchtige overheid die alleen in regeltjes en grenzen schijnt te kunnen denken. Ah..laat ik me weer gaan ;-)
Laatst gewijzigd door tnijland; 28 december 2012 om 23:49
Hi guys,
we have currently developed a new Pedalino's sensor board for allowing easier switching from seated position.
This new sensor board has a wider range of pressure sensing that performs well either in stand or seated. For this purpose the users can store two different settings: "soft" for seated and "hard" for standing.
We are adapting the users manuals on the new set of features including "Tap Tempo", "Virtual Board", "Clean bypass channel"
I will freeze the new FWs and make it available on the VR web.
I advice potential users that might be interested to the PPro, to test it for a week at their home/studio.
I believe that having a meeting for 2-3 hours with a group users might just give you an overview of the unit.
Make for example a distortion sound is so personal and depends on guitars, amps and speakers.
Furthermore I believe that in a week time you will be more objective on the Pedalino pressure sensors assessment.
I wish you all a happy new year,
Max
Laatst gewijzigd door massi1234; 29 december 2012 om 10:46
Amsterdam is niet zo heel veel meer dan een uit zijn voegen gegroeid dorp. En trouwens, als je aan de goede kant woont, ruikt het er net zoals jij gewend bent naar koeievlaai Henri...![]()
Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
Favorieten/bladwijzers