Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 310 van 866 EersteEerste ... 210260300308309310311312320360410810 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.091 t/m 3.100 van 8652
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    ...
    De newtone screamer, een ts9 clone, doet zijn werk goed. Hoewel ik wel denk om het pedaal eens te vervangen met een ander low gain pedaal aangezien zo'n ts9 voor mij toch wat te veel laag weg snoept.
    Voor een paar euro kun je ook andere IC's er in proberen, ik vond bijvoorbeeld de TLC2272 en zeker de OPA2134 veel beter klinken dan de standaard JRC4558. Er is ook een Fat Mod, een schakelaar die een laag-af filter passeert, maar die vind ik zelf wat te ver gaan.
    Genoeg te bedenken aan zo'n Screamer, het zijn leuke uitprobeer-dingetjes!
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Voor een paar euro kun je ook andere IC's er in proberen, ik vond bijvoorbeeld de TLC2272 en zeker de OPA2134 veel beter klinken dan de standaard JRC4558. Er is ook een Fat Mod, een schakelaar die een laag-af filter passeert, maar die vind ik zelf wat te ver gaan.
    Genoeg te bedenken aan zo'n Screamer, het zijn leuke uitprobeer-dingetjes!
    IC verwisslen is maar een klein verschil. Het is de aard van zo'n tube screamer dat hij zo is. Ik zat te denken om eens een wampler plexi drive te maken, leek me wel een leuke. Ik kan er wel eens een opa2134 in stoppen, volgensmij heb ik er daar nog wat van liggen.
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RockinRein Bekijk bericht
    Ik heb me eigenlijk weinig in volgordes verdiept.

Heeft de volgorde nog veel effect op het uitkomende geluid dan? Mij lijkt (iig theoretisch) gezien dat de volgorde gelijk blijft, je hebt toch altijd dezelfde vervorming. Net als met wiskunde zeg maar.
    Toch maar eens doen, ik denk dat je verbaasd zult zijn over de verschillen!!! En dat heeft weinig met wiskunde te maken!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Senior Member

Standaard

Ik was zwaar sceptisch over de invloed van volgorde van pedalen, maar het maakt wel degelijk verschil uit.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Standaard

Oke, bedankt mannen! Ik ga er eens naar kijken.

Ga het ook eens proberen in de loop van m'n versterker (Marshall 8080v).
    Once you go Strat, you never go back

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RockinRein Bekijk bericht
    Oke, bedankt mannen! Ik ga er eens naar kijken.

Ga het ook eens proberen in de loop van m'n versterker (Marshall 8080v).
    Zoek even dat topic op over volgorde van pedalen op. Dan hoef je niet opnieuw het wiel uit te vinden. Vanuit deze tips kun je dan naar eigen smaak de volgorde samenstellen...

Edit:
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...de-van-pedalen

En

http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...light=Volgorde
    Laatst gewijzigd door Jan Buurman; 25 december 2012 om 13:35
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    IC verwisslen is maar een klein verschil. Het is de aard van zo'n tube screamer dat hij zo is. Ik zat te denken om eens een wampler plexi drive te maken, leek me wel een leuke. Ik kan er wel eens een opa2134 in stoppen, volgensmij heb ik er daar nog wat van liggen.
    Uuuuhhhhh....er zit geen opa2134 in een plexi drive. Er zit zelfs helemaal geen chip in.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1971Ad Bekijk bericht
    Uuuuhhhhh....er zit geen opa2134 in een plexi drive. Er zit zelfs helemaal geen chip in.
    Een Opa2134 in de tubescreamer stoppen. Dat er in de plexi drive geen IC zit weet ik ook wel
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Senior Member

Standaard

Gitaar --> Korg DT-10 --> Ibanez BB9 --> Dunlop Classic Wah --> Vox Satchurator (black beauty ) --> Digitech RP300R Artist --> Line6 FM4 --> EHX switchblade --> Amp (JTM45).
    Het enige wat er voor mij nog bij hmag, is een ophoging voor de achterste rij pedalen (FM4, DT-10, BB9) en een looper voor de BB9, omdat deze vaker de nijging heeft niet aan te gaan wanneer ik 'm aan trap (lastige switch). en misschien ooit nog een ander multieffect (TC Electronic G-system of de Line6 M13).
    De switchblade is trouwens bedoeld om het signaal naar de amp aan of uit te zetten (weet je wel, als ik alle pedalen aan heb staan en rustig uit wil zetten of er gaat ergens iets mis en ik moet snel het volume eruit halen)

edit: wat ook nog mag gebeuren, is een kleinere stoomblok en de kabeltjes mogen wat netter over het bord lopen
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

Senior Member

Standaard

Je bent nu geneigd voor elk probleem(pje) een nieuw apparaat te zoeken. Als je nou eens die BottomBooster op de voorste rij zet kun je hem prima schakelen, heb je geen looper voor nodig. Voor het uitzetten van het signaal zou ik de volume knop op de gitaar gebruiken.
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten