Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 94 van 107 EersteEerste ... 44849293949596104 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 931 t/m 940 van 1063
    Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Ik kan het je niet verzekeren maar ik heb nog nooit een 1960 cab gezien van mdf. Wat ik wel gezien heb zijn die kleinere cabs met 4x12 van 140watt gemaakt van spaanplaat. Die vond ik slecht klinken op hoog volume. Die speakers konden geen 50watt buizen amp aan, de amp was een LC buldog. Diezelfde LC buldog klonk over een 1960 cab een heel stuk beter.

Senior Member

Standaard

OK, we zullen zien. Ik moet 'm nog testen eerdaags.
    Hij is bedoeld voor m'n stereo-setup, experimenteer-dingetje.

Senior Member

Standaard

Was het enige verschil niet het achterpaneel? Ik weet het niet meer zo goed. Ik heb wel een poosje geleden een late 80ies 1960 gehad en die naast de 90ies 1960 van een maat gehad, maar de vergelijking was zinloos wegens andere speakers. Toch klonkt die 90ies kast helemaal niet verkeerd. Niks op aan te merken.

Senior Member

Standaard

Volgens mij zijn de < 2000 cabs van Marshall allemaal een paar kilo zwaarder. Beter(/ander) multiplex?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Volgens mij zijn de < 2000 cabs van Marshall allemaal een paar kilo zwaarder. Beter(/ander) multiplex?
    Ik weet niet hoe het met de 4x12's zit, maar de 2x12's van Marshall zijn van multiplex op particle board over gegaan ergens midden jaren '80. Een moderne 1936 of 1922 kast is dus inferieur gebouwd aan bijvoorbeeld een Harley Benton 2x12 Vintage 30 kast, die ook nog eens de helft kost!
    De enige huidige Marshall 2x12's die nog van plywood/multiplex zijn, zijn de JVMC212's (ruim 500 euro...voor dat geld heb ik liever een Engl 2x12!)
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Ik weet niet hoe het met de 4x12's zit, maar de 2x12's van Marshall zijn van multiplex op particle board over gegaan ergens midden jaren '80. Een moderne 1936 of 1922 kast is dus inferieur gebouwd aan bijvoorbeeld een Harley Benton 2x12 Vintage 30 kast, die ook nog eens de helft kost!
    Volgens mij moet dat "midden jaren 90" zijn en zijn ze tegenwoordig wel weer van (berken)multiplex.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Volgens mij moet dat "midden jaren 90" zijn en zijn ze tegenwoordig wel weer van (berken)multiplex.
    Ik heb het puur over de 1936 kasten, die tot midden jaren '80 (niet 90) van plywood zijn gemaakt. De JCM800 serie kasten, en die zijn bij mijn weten niet in de 90's geproduceerd.
    Zie:
    http://www.marshallforum.com/cabinet...1936-2x12.html
    Gezocht:
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Vandaag heb ik de 1960 voor het eerst getest, en ik hoorde gelijk die typische T75-sound, vrij veel hoog, niet echt verkeerd, maar het kan echt beter --> G12-65. Dat hoog valt er trouwens met de EQ v.d. amp nog wel redelijk uit te draaien.

Senior Member

Standaard

Hier nog een hele goeie link met vergelijkingen tussen speakers in een mix-setting; de backing track loopt rechts, en de speakers links.

http://www.watfordvalves.com/soundfactory.asp

@Henri H, ben ook nooit echt kapot geweest van de T75's; hadden ook veel te weinig projectie verder weg. Alsof het geluid bijna ophield na 1,5 à 2m van de speakerkast.
    Gezocht:

Standaard

Heren ervaringsdeskundigen, om dat rare woord woord ook maar eens te gebruiken.
    Dilemma, JTM45 top, waarbij ik graag een 2x12 Greenback kastje zou hebben. Tot zover geen probleem, totdat ik ga sjouwen. Mijn collega gitarist heeft momenteel geen auto en rijdt altijd met mij mee. Ruimte voor een leuke 2x12 is er dan echt niet en zou ik hem in het oefenhok willen laten staan. Nu hebben we een oefenhok dat enkel gestookt wordt als er iemand is. Afgelopen week is het 's nachts dus maar een paar graden daarbinnen.
    Vernaggel je hiermee je speakers, of doen jullie dit al decennia zonder problemen? Ik denk aan uitzet en krimp, condensvorming e.d als mogelijke bedreigingen. Thanx!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten