Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11
    Junior Member
    Geregistreerd
    11 november 2012
    Locatie
    knor
    Berichten
    13

    Standaard

    is de zgn 'standaardfrequentie' van de A snaar niet 440 hz ? dat is toch de middelste a gezien in octaven op een gitaar?

  2. #12
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zonnecaster Bekijk bericht
    is de zgn 'standaardfrequentie' van de A snaar niet 440 hz ? dat is toch de middelste a gezien in octaven op een gitaar?
    Nee, dat is de a op de 5e positie op de hoge e-snaar. De A-snaar is twee octaven lager, dus 110 Hz.

  3. #13

    Standaard

    Beste

    Juist

    Als je de stemvork aanslaat en op de kam van een gitaar zet, hoort u een A met een frequentie van 440 Hz. Dat is twee octaven hoger dan de open 5e (A) snaar, en net zo hoog als de A op de 5e Fret van de eerste snaar.

    Dat noemen ze dan omgekeerd evenredig, van B naar A denken en toch dezelfde uitkomst bekomen.

    Groetjes.
    Laatst gewijzigd door Pick-Mane; 19 december 2012 om 19:04

  4. #14

    Standaard

    Beste

    Nu ben ik even niet mee, een probleem met wat.? Die jonge zijn gitaar doet het niet zoals het moet. Gewoon naar de winkel gaan en daar vragen wat zij kunnen doen aan dit probleem.

    Nu snap ik een ding niet wat heeft dit nu met Belgen te maken, er is zelfs een internetbedrijf uit België wat hier reclame maakt, op dit gitaarforum. Heb je daar dan ook een probleem mee.?

    Groetjes
    Laatst gewijzigd door Pick-Mane; 19 december 2012 om 20:15

  5. #15

    Standaard

    Beste

    Om hier verder op in te gaan is zinloos en te banaal sorry.

    Met de vriendelijke groetjes.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Cool

    Goed, naar mijn bescheiden mening zijn een aantal oplossingen gegeven en gaat met name de laatste discussie nergens meer over, maar dat is niet de eerste keer dat ik merk dat een algemene vraag verzand in, afijn, jullie snappen het wel.
    Mvgr. Dirk Jan

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muzieknono Bekijk bericht
    Goed, naar mijn bescheiden mening zijn een aantal oplossingen gegeven en gaat met name de laatste discussie nergens meer over, maar dat is niet de eerste keer dat ik merk dat een algemene vraag verzand in, afijn, jullie snappen het wel.
    Mvgr. Dirk Jan
    Waar heb je het over? Ik zie alleen wat losse opmerkingen staan..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top