Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 299 van 867 EersteEerste ... 199249289297298299300301309349399799 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.981 t/m 2.990 van 8664
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braindead Bekijk bericht
    Hoe klinkt zo'n vintage Phase Tone? Heb je hem weleens vergeleken met andere phasers (bv phase 90)?
    Niet tegelijkertijd. Maar voor deze, wel andere phasers gehad: Boss, Nobels, EH, Ibanez 10-series, ...
    Deze klinkt in mijn oren echt meer vintage, beetje bruin en een beetje ruis (maar niet te veel).
    Zoals je ziet begin ik op lage settings, het hoeft voor mij niet zo extreem, mede daarom vind ik deze ook lekkerder. Beide pots helemaal links is niet gelijk aan uit, maar geeft net iets meer diepte aan je sound.
    Met de feedback op max kun je 'm bijna als autowah gebruiken.
    De interne trimpot voor de sweep moet ik nog bijstellen, die is wel erg gevoelig. Nog even zoeken.
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Wat een supervette plank, ik zou het er op kunnen.

Standaard

Hij ziet er ook zeker vintage uit dus dat hij zo klinkt verrast me niet. Ruis is wel wat minder... Ik overweeg ook een phasertje aan te schaffen maar ben er nog niet uit. Voor het geld zou ik bijna die garagetone van visual sound eens gaan checken, klinkt op youtube niet eens verkeerd en ze zouden een goede buffer hebben. Een goede subtiele sound vind ik zeker ook belangrijk in een phaser. Te overdreven en het ding gaat snel op mijn zenuwen werken, ook de reden waarom ik weer van mijn flanger af ben gestapt.

Die phase tones zie je ook nog wel eens op marktplaats staan vandaar ...
    Laatst gewijzigd door Braindead; 16 december 2012 om 14:22
    " Great minds think alike"

Senior Member

Standaard

Ik heb net eventjes aan de trimpotjes binnenin m'n Maxon PH-999 zitten draaien. Ik kon nooit zoveel worden met deze phaser, maar nu zeker wel! Ik weet niet of dit ook bij de ouwe Ibanez Phase Tone kan, maar ik kan het aanraden. Tenzij je geluid al meer dan goed is natuurlijk, if it ain't broke, don't fix it. Die fout heb ik maar wat vaak gemaakt, hehe... Mijn phasertje doet het nu ook gewoon goed met scheur, daar ik eerst een behoorlijke volumedrop had. Sowieso vrijwel altijd goeie pedalen, Maxon/Ibanez, ben er echt fan van!

Senior Member

Standaard

Die rocket Animal lijkt me ook wel een vet pedaaltje. Speel je over een Fender amp?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik heb net eventjes aan de trimpotjes binnenin m'n Maxon PH-999 zitten draaien. Ik kon nooit zoveel worden met deze phaser, maar nu zeker wel! Ik weet niet of dit ook bij de ouwe Ibanez Phase Tone kan, maar ik kan het aanraden. Tenzij je geluid al meer dan goed is natuurlijk, if it ain't broke, don't fix it. Die fout heb ik maar wat vaak gemaakt, hehe... Mijn phasertje doet het nu ook gewoon goed met scheur, daar ik eerst een behoorlijke volumedrop had. Sowieso vrijwel altijd goeie pedalen, Maxon/Ibanez, ben er echt fan van!
    Deze Ibanez (1e versie PT-707) is van binnen ook gewoon een Maxon hoor.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooker Bekijk bericht
    Die rocket Animal lijkt me ook wel een vet pedaaltje. Speel je over een Fender amp?
    Yup. Of afgeleiden daarvan (zelfbouw 5e3). Vandaar ook het hi/lo pedaaltje er naast.
    Prima combinatie met de Animal, het vult elkaar goed aan, mooie grit, lekkere lead.
    De Animal zou over een Marshall zomaar te veel kunnen zijn, het is wel een plexi-drive he.
    Moet dit bord nog proberen over de Koch Classic SE12 maar dat zal ook wel goed zijn.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 16 december 2012 om 16:25

Senior Member

Standaard

Ah ok. Op youtube bij bijv. Pro guitar shop zeggen ze dat dit een van de beste Marshal pedalen is als je een fender ( achtige) amp hebt. Vind ik zeer interessant. Wat doe je met dat HI/Lo switchje dan

Senior Member

Standaard

Ah ok. Op youtube bij bijv. Pro guitar shop zeggen ze dat dit een van de beste Marshal pedalen is als je een fender ( achtige) amp hebt. Vind ik zeer interessant. Wat doe je met dat HI/Lo switchje dan
    Ik heb sinds een paar dagen ook een Rockett Animal. Met de 'snarl' switch kun je schakelen tussen Plexi en modded Plexi (meer high mid en gain). Beide standen klinken lekker. Ik moet hem nog in de band horen maar denk dat hij het daar goed in gaat doen. Het is geen "foundation" pedaal zoals de Catalinbread Dirty Little Secret, ook een goed pedaal maar ik hoorde mijn versterker daarmee niet echt terug.

Senior Member

Standaard

Ja, altijd moeilijk om te praten over tone, maar het beste van dit pedaal vind ik de grit, de korrel zo u wilt.
    Bij sommige TSsen is dat te zoemerig, bij sommige fuzzen is het te grof, deze zit er precies tussenin op de sweet spot en je kunt nog kiezen uit Modern (iets meer) of Vintage (iets minder). Bij de "iets meer" stand heb je wel een flinke boost te pakken t.o.v. die andere.

Die hi/lo is gewoon een aan/uit switch die met een goed geshielde gitaarkabel naar de tweede input op de Fender amp gaat. Gitaar in Input 1, en je hebt er een schakelbare volume- en gain-boost bij.

Edit: oh, ik zie net dat E-J wèl de juiste benamingen van die mini-schakelaar weet.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 16 december 2012 om 20:03

Senior Member

Standaard

Dank je voor de info. Oh zo'n schakelaar is wel handig. Bij mijn Super reverb is kanaal 1 altijd werkeloos.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten