Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 298 van 866 EersteEerste ... 198248288296297298299300308348398798 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.971 t/m 2.980 van 8652
    Senior Member

Standaard

Bij het zien van al deze pedalboards (en bij het voorbereiden van mijn nieuwe, zucht) ben ik mij de vraag beginnen stellen; hoeveel ruimte laten jullie tussen jullie pedalen en waarom?

Ik zie sommigen hun pedalen tegen elkaar aanpersen, lijkt me in een live-situatie een hele uitdaging om net dat ene bakje aan te krijgen. Of je staat een uur lang gezellig op dezelfde plek voor je board, natuurlijk.

Senior Member

Standaard

Ik merk inderdaad dat ik er last van begin te krijgen dat het zo dicht op elkaar staat. Per ongelijk een delay aanzetten terwijl ik m'n distortion wilde bedienen of, altijd leuk, stemapparaat aan terwijl je eigenlijk je geluid wilde boosten.

Senior Member

Standaard

Ik denk dat er sommige mensen ook hun "studio/thuis" pedalboard hier plaatsen met, feitelijk al hun pedalen erop.

Ik heb zelf een pedalen koffer van 30cm bij 40cm, hier kunnen max 5 pedalen in/op, inclusief voeding. Ik "moet" wel een alles strak neerzetten, anders past het niet. De reden dat ik zo'n "kleine" pedalboard heb is trouwens om mezelf bewust m'n pedalboard te laten samenstellen. Live moet je idd niet alleen maar voor je pedalboard staan. En ik blijf het zeggen, less is more...
    Laatst gewijzigd door joh@ndederde; 15 december 2012 om 12:02

Senior Member

Standaard

Tsjah, afgelopen donderdag had ik niet zoveel keus. Had amper een vierkante meter voor mezelf, en die moest ik dan nog delen met een mic-stand voor mijn amp ook. Met af en toe de headstock van de andere gitarist voor m'n neus.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Tsjah, afgelopen donderdag had ik niet zoveel keus. Had amper een vierkante meter voor mezelf, en die moest ik dan nog delen met een mic-stand voor mijn amp ook. Met af en toe de headstock van de andere gitarist voor m'n neus.
    Dit, ik heb mn pedalen eigenlijk zo strak als kan aan elkaar staan. Live in kroegjes wil het nog wel eens voorkomen dat je met een 5 koppige band redelijk krap staat. Dan is het niet zo'n probleem. En op grotere podia, gewoon goed mikken :P Soms miste ik wel eens wat maar eigenlijk nooit echt iets ergs. Dan maar een keer geen delay ofzo
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Senior Member

Standaard

"In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

't Zijn bij mij vooral de bosspedalen. Een tremolo die erg extreem staat afgesteld intrappen op een moment waar het echt niet klinkt, awch. Ik vroeg me vooral af of er gitaristen zijn die er (uit ervaring) veel rekening mee houden...of niet.

Senior Member

Standaard

Ik had een korte periode een board met veel Ibanez 10-series pedalen vlak naast elkaar staan. Dat werkt toch niet zo goed. Ik moest ze wel zeker 1,5 cm uit elkaar zetten.
    Nu heb ik nog maar één 10-series pedaal (op m'n board), maar de Ibanez CS5 die ernaast staat wil af en toe nog wel 's mee geschakeld worden. Dit is echter niet zo'n drama als dat je een extremer pedaal intrapt.
    Wat mij betreft is het dus wel degelijk iets om rekening mee te houden ja...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Hoe klinkt zo'n vintage Phase Tone? Heb je hem weleens vergeleken met andere phasers (bv phase 90)?
    " Great minds think alike"

Senior Member

Standaard

Persoonlijk komt het bij mij ( omdat ik er ook bij zing) het meest voor dat in de loop van een optreden mijn settings veranderen. Maarja om nu knopjes vast te lijmen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten