Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 67 van 72 EersteEerste ... 17576566676869 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 661 t/m 670 van 717

Standaard

Thinks about the users that will use 4 cable method or tube preamp.....

I think it would be nice to have on VB the possibility to send MIDI message to switch or set amp/preamp channel.

This is my idea:
    allow the possibility to assign two midi message for a PAD. One in off state and in on state.

Lets say that your pad 2 is assigned to boost and has MIDI PCG 001 when is on and MIDI PCG 002.

And your preset has originaly configure to have pre loop on (Ex)

The preset will look like this when you load you VB
    ------Ex-------
    ----------------

If you press the pad 2 the boost goes on
    -------Ex-Bo---
    ----------------

I think it would be nice that the a MIDI PCG is sent as well and having an interface like

-------01-Bo---
    ----------------

when the pad 2 is pressed again,

-------02------
    ----------------

So the text Ex is replaced by the midi PGC number when the fuction is active.
    Laatst gewijzigd door massi1234; 1 december 2012 om 11:20

Standaard

I forgot to mention one important thing:
    Each of the 4 Virtual boards are global

So if you have two different presets pointing to the same VB (Rock for example), each VB pad will turn on/off the same effects and send the same midi messages but the sound definition will be according to the preset parameters.

Since the user can set his VB according to his playing stile,
    it becames very natural to know what each pad does what.

As default the VB Rock is set as following:
    Pad 0= Boost
    Pad 1= Dist
    Pad 2= Chorus or Flanger (according to the settings of the preset)
    Pad 3= Delay

.
    Laatst gewijzigd door massi1234; 2 december 2012 om 17:45

Standaard

This sounds very convenient to me. My main effect are boost, distortion and delay. The ability to program a Virttual Board (assigning effects to the pads) seems natural to me. I hate to re-program my unit for every preset (like Line6 requires) and like to have a global Virtual Board to choose from. If the Pedalpro offers more than one board it might prover very easy to select a VB and use it in practice.

Time will tell ;-)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    This sounds very convenient to me. My main effect are boost, distortion and delay. The ability to program a Virttual Board (assigning effects to the pads) seems natural to me. I hate to re-program my unit for every preset (like Line6 requires) and like to have a global Virtual Board to choose from. If the Pedalpro offers more than one board it might prover very easy to select a VB and use it in practice.

Time will tell ;-)
    As an experiment, I send the new updates to Dennis without any user manual.
    Let's see what he thinks about it....

Senior Member

Standaard

Ik heb inderdaad de eer om alvast het virtual board te mogen proberen.
    Ik vind het een erg krachtige toevoeging aan de PedalPro / Pedalino combinatie.

De eerste pad van de Pedalino houd je 2 seconden ingedrukt om vanuit browse mode of favorites mode naar het virtual board te gaan.
    Binnen het virtual board concept heb je een aantal "modi". Standaard staat "rock" ingesteld. De virtual board modus wordt opgeslagen in een preset. De eerste pad weer 2 seconden indrukken, brengt je weer terug naar browsing of favorites mode (afhankelijk van waar je uit komt voordat je het virtual board geactiveerd had).
    Bij activeren van het virtual board op de Pedalino zie meteen welke effecten er aan staan binnen de betreffende preset.
    Met het eerste pressure level van de pads zet je je effecten, of combinatie van effecten, aan en uit.
    Welke effecten je aan en/of uit zet, stel je in op de Pedalino. Deze instellingen gelden voor alle presets waar dezelfde virtual board modus gebruikt wordt. Op deze manier kun je met de eerste pad je distortion aan / uit schakelen, en met je tweede pad bijvoorbeeld je chorus + delay. Voor alle presets waarin dezelfde VB modus gebruikt wordt, werken de schakelaars op dezelfde manier. In alle presets waarin "rock" geselecteerd staat, zal dan met de eerste pad de distortion aan/uitgeschakeld worden, en met de tweede pad chorus + delay (om het voorbeeld van hierboven aan te halen). Erg makkelijk onthouden op deze manier!

Voor extra flexibiliteit zijn er een aantal meer modi, die je zo kunt instellen zoals je wilt.

Op de Pedalino kun je tevens instellen dat er midi program changes verzonden worden vanuit de pedalino, bij het activeren/de-activeren van de pads (op pressure level 1). Hiermee zou je bijvoorbeeld binnen 1 preset nog een midi switcher aan kunnen sturen om je versterkerkanalen te schakelen.
    Deze mogelijkheid is erg krachtig, al ben ik persoonlijk snel geneigd om voor het schakelen van kanalen van preset te wisselen ipv binnen dezelfde preset mijn kanalen te schakelen. Maar goed, je hoeft het niet te gebruiken, maar voor die gebruikers die dit willen, kan het!

Het derde niveau van de vier pads wordt gebruikt om functies aan het expressiepedaal toe te wijzen.
    De functie die toegewezen is aan het expressiepedaal is direct zichtbaar op de display, dmv een lijntje onder de betreffende functie.
    De volgorde van deze functies geldt over alle presets, en alle virtual boards, en is dus volledig globaal.
    Middels de eerste pad op niveau 3 activeer je het expressiepedaal voor het gebruik van tap tempo.
    Tweede pad wordt gebruikt voor filter, zoals bv. voor de wah.
    De vierde en laatste pad activeert de volumepedaal-functie.
    De volgorde is vast, maar wel logisch; het is de volgorde zoals traditioneel in je signaalketen ook het geval is.

Om van expressiepedaal-functie te wisselen moet je eerst een keer klikken, maar hier krijg je wel een erg kleine footprint voor terug; de pedalino + 1 expressiepedaal is veel kleiner dan mijn voormalig pedalboard, en dat is voor mij een erg groot voordeel.
    Op grote podia is dat voordeel iets minder aanwezig, maar in een klein kroegje is dit erg prettig.

Ik heb vast nog niet alle functies gevonden, maar ik vind het een erg krachtig tool, en tot nu toe lukt het me best goed zonder handleiding, alhoewel er wellicht nog wat meer verborgen functies aanwezig zijn!

EDIT:
    Ben nog helemaal vergeten iets te zeggen over de derde pad met 3rd level pressure:
    Als je deze indrukt, dan laat je het expressiepedaal bedienen met de functie zoals ingesteld in het ADES menu bij deze preset.
    Op 3rd level heb je dus 3 vaste expressiepedaal functies:
    Pad 1 = tap tempo
    Pad 2 = Filter/wah
    Pad 4 = volume

Pad 3 = volgens ADES menu (en daarmee variabel programmeerbaar)

Erg handig dit!
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 4 december 2012 om 21:17 Reden: Toevoeging

Standaard

Leuk om te lezen dat jij deze review doet. Ik heb er zelf helaas i.v.m. tijdgebrek nog geen tijd voor gehad en wil de kerstdagen benutten om er eens goed naar te kijken. Jouw review lezende klinkt het mij als een perfecte oplossing in een compacte behuizing.

Ik werk zelf meestal met losse effecten binnen een preset met het schakelen van compressor, boost, drive en nog de delay. Reverb gebruik ik spaarzaam. Lijkt me dus ideaal om deze als Virtual Board beschikbaar te hebben.

Senior Member

Standaard

Wat ik erg leuk vind is het volgende:
    Als ik een preset maak waarbij ik Filter 2 aan het expressiepedaal toewijs (als zijnde wah dus eigenlijk), dan kan ik binnen die preset wisselen tussen de Filter 1 wah (pad 2 indrukken naar 3-level), en de filter 2 wah (pad 3 indrukken naar 3-level), dus 2 wah sounds in 1 preset!

Standaard

Inmiddels heb ik de upgrade ook geïnstalleerd. Ik moet toegeven dat ik er ook erg content mee ben. Het is gewoon heel prettig om over en weer te kunnen schakelen tussen presets en individuele pedalen. Het is snel en erg prettig en doordat ieder "Virtual Board" een vaste layout van effecten heeft en is het dus eenvoudig schakelen. Goed gedaan.

Standaard

Bericht van mod:
    Het vorige bericht van Roger Axetrample is verwijderd wegens spam. Blijkbaar is het nog steeds niet duidelijk wat hier door, en namens Vintage Revolution gepost mag worden. Voel jullie vrij om mij eventuele vragen te PM-en, maar ik ga niet dagelijks politieagent spelen. Bij non-compliance gaat er een slot op dit draadje.

Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Bericht van mod:
    Het vorige bericht van Roger Axetrample is verwijderd wegens spam. Blijkbaar is het nog steeds niet duidelijk wat hier door, en namens Vintage Revolution gepost mag worden. Voel jullie vrij om mij eventuele vragen te PM-en, maar ik ga niet dagelijks politieagent spelen. Bij non-compliance gaat er een slot op dit draadje.

Morris
    Hoi Morris,

ik wist niet zeker of mijn vorige bericht hier zou worden toegestaan. Niet dus, excuses bij deze!
    groetjes
    Rogier

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten