Gitaar:Walden CD640HS Limited Edition
Prijs (evt. met link):349 euro
Vorm:Dreadnought steepshouldered
Muziekstijlen:Western Steelstring

Waarom deze gitaar?
Ik ben een aantal maanden geleden begonnen met lessen. Ik was van plan om dit te gaan doen met een fatsoenlijke steelstring lesgitaar. Hiervoor had ik een budget van 400 euro uitgetrokken, ook met het oog op de kans dat deze hobby tijdelijk zou zijn (dus niet!) Ik had mijn zinnen helemaal gezet op een Yamaha APX500II. Dit met name omdat hij te versterken was en hij er ontzettend mooi uit zag kwa verschillende kleuren. Echter in de winkel bleek het geluid van de Yamaha niet op te kunnen tegen deze krachtpatser. Daarnaast was de body van de Yamaha voor mijn grote lichaam veel te klein. Ik heb elk merk uitgeprobeerd in de winkel. Cort, Earth, Fender, Yamaha en nog wat anderen. Deze Walden was gewoon niet te overtreffen. En dat terwijl de sunburst van deze gitaar mij helemaal niet aansprak. Na een paar maandjes kan ik niet anders zeggen dan dat ik dit één van de mooiste gitaren vind, de sunburst, het geluid, een goed huwelijk dus.

Kun je het geluid beschrijven?
Het is een heel warm en vol geluid. Het klinkt erg zwoel en ik merk dat iedereen die er naar luistert, zowel met als geen goed muziekoor, dit een bijzonder mooi geluid vindt. De gitaar is nagemaakt van de Gibson Hummingbird jaren 50 model, hoewel het geluid misschien niet zo goed zal zijn kun je het denk ik hiermee het beste vergelijken.

Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
Ik heb een review geschreven voor de Walden site en hierbij gelijk de vraag gesteld waarom dit een limited edition was. Ik kreeg bijna direct een mailtje weer met een bedankje voor de review en daarbij een uitleg. Het blijkt dat de gitaar een hommage is aan de Gibson Hummingbird jaren 50 model. Het geluid is geprobeerd te kopiëren en ook de gehele bouw.
Mijn leraar bevestigd mij ook dat ik voor 349 euro een hele volwassen gitaar heb met een werkelijk prachtig geluid die mijn hele leven meegaat. Dit zei hij nadat ik had gezegd ooit een echte Gibson Hummingbird te willen hebben. Kan ik mijn geld dus beter uitgeven aan een gitaar met een andere sound. (Een Gibson J45 bijv? )