Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 292 van 867 EersteEerste ... 192242282290291292293294302342392792 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.911 t/m 2.920 van 8664
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Zo'n rode, verlichte aan/uitknop nodigt wel uit om het zaakje in één keer uit te zetten, als je board vooraan het podium ligt.
    ik vraag me werkelijk af in wat voor plekken jullie spelen. zelfde gepeupel met het knoeien van bier bij stekkerblokken. spelen jullie allemaal OP de bar ?
    uiteraard ben ik een mede eigenaar van zo'n aan en uit knop bovenop en in de praktijk blijft iedereen er met z'n fikken vanaf. ik kan mij voorstellen dat het eerder voorkomt dat je zelf perongeluk op de knop zou staan of je eigen bier of ander natje over je board knoeit.
    Hebben jullie daar echt slechte ervaringen mee?

ontopic: Becat, puik bordje!
    Love is patient, love is kind. Love comes through every time.
    Always protects, hopes and trusts. Keeps on believing and it never gives up.
    ----------------------------------------------------------------------------------------
    voorlopig niets meer te koop...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fragedallic Bekijk bericht
    ik vraag me werkelijk af in wat voor plekken jullie spelen. zelfde gepeupel met het knoeien van bier bij stekkerblokken. spelen jullie allemaal OP de bar ?
    uiteraard ben ik een mede eigenaar van zo'n aan en uit knop bovenop en in de praktijk blijft iedereen er met z'n fikken vanaf. ik kan mij voorstellen dat het eerder voorkomt dat je zelf perongeluk op de knop zou staan of je eigen bier of ander natje over je board knoeit.

ontopic: Becat, puik bordje!
    O.a. in feesttenten. Soms zijn er tenten bij die bij het podium geen dranghekken hebben staan, dan staat het publiek in ieder geval op je schoenen te kijken. Zijn altijd weer een paar leukertjes die doen alsof ze even op je switches drukken. Meestal laat ik ze dat één keer doen (op het goede moment), dan is het meteen ook klaar. Maar zo'n aan/uitknop.......
    En ja, er wordt regelmatig met bier gegooid en er komt dan ook nog wel eens wat onze kant op. Heb m'n Shortboard al een paar keer helemaal gedemonteerd om de switches goed schoon te maken omdat ze plakten vanwege het bier. Moet er niet aan denken om op die plek 230V te hebben.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fragedallic Bekijk bericht
    ik kan mij voorstellen dat het eerder voorkomt dat je zelf perongeluk op de knop zou staan of je eigen bier of ander natje over je board knoeit.
    Ja, bijvoorbeeld mensen dansend in je pedalenplank, volle halve-liters bekers in zijn geheel omgekieperd op/in je pedalenplank, und so weiter.
    Verder nooit schade gehad, behalve een kapotte wah switch (en die is nota bene bedoeld om op te trappen).

Senior Member

Standaard

Ja ik krijg die opmerking ook elke keer weer. Ik maak er dan ook wel een gewoonte van om mijn vrije stopcontact(en) af te plakken.

Maar, mensen in het publiek die aan je pedalen gaan zitten?! Vind ik wel erg respectloos, en heb dat gelukkig nog niet meegemaakt. Dan zou ik de aan/uitknop trouwens nog niet eens de grootste ramp vinden, is gewoon een kwestie van de boel weer aanzetten. En die lolbroek laten verwijderen.

Senior Member

Standaard

Mijn eerste poging om een fatsoenlijke pedalenplank te maken. Ik gebruik een accucase scenesetter 48 koffer. Qua afmetingen is deze hetzelfde als de DAP showmaster 48 met een paar kleine verschillen. De accucase heeft geen schuine zijranden en niet het extra klepje aan de achterkant. Bij de accucase zitten de vlinders van de sloten niet aan de deksel.

Ik heb 8 mm mdf gebruikt om de plank te bouwen, de pedalen kunnen dan goed bereikt worden. Over de indeling en met name de bedrading ben ik nog niet echt tevreden. Het werkt in ieder geval en ook nog eens storingsvrij.
    Op de verhoging kan ik nog twee pedalen kwijt.
    Linksboven heb ik een centrale aansluiting gemaakt voor zowel signaal in en uit als 9v dc.
    Het had allemaal wat netter gekund, maar het werkt en dat is voor mij toch het belangrijkste.

Senior Member

Standaard

Maat 44 op de vingers ("Sorry, had je niet gezien") schrikt denk ik ook wel af. Maar door de regel blijven de mensen er wel af. In het ergste geval kiept er een glas drinken overheen of (in het geval dat je geen podium hebt) hossen ze per ongeluk iets te ver richting de band en staan ze dus per ongeluk op de pedalen. Jammer dan, het is iig wel gezellig, denk ik dan maar.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Maat 44 op de vingers ("Sorry, had je niet gezien") schrikt denk ik ook wel af. Maar door de regel blijven de mensen er wel af. In het ergste geval kiept er een glas drinken overheen of (in het geval dat je geen podium hebt) hossen ze per ongeluk iets te ver richting de band en staan ze dus per ongeluk op de pedalen. Jammer dan, het is iig wel gezellig, denk ik dan maar.
    Precies, daar gaat het wat mij betreft ook om. Je weet van tevoren dat het kan gebeuren, of men nou wel of geen respect heeft laat ik dan even in het midden. Het publiek zal het worst wezen of jouw board 3K kost en of je met een PRS op het podium staat. Gewoon lekker bier incasseren, niet huilen en de volgende dag de boel schoonmaken.

Senior Member

Standaard

Je kunt wel verwachten dat er wat spetters bier over je spullen geen gaan, maar soms loopt het wel een beetje uit de hand. Ik heb al een keer een glas bier over een delay gehad die het daarna niet meer deed. Laatst pakte ik na een optreden de tas van mijn pedaltrain en toen had er blijkbaar iemand een halve liter overheen gegooid, dat ding was helemaal doorweekt. Het is natuurlijk een risico van spelen in een kroeg, maar dat maakt het nog niet minder asociaal.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Precies, daar gaat het wat mij betreft ook om. Je weet van tevoren dat het kan gebeuren, of men nou wel of geen respect heeft laat ik dan even in het midden. Het publiek zal het worst wezen of jouw board 3K kost en of je met een PRS op het podium staat. Gewoon lekker bier incasseren, niet huilen en de volgende dag de boel schoonmaken.
    Er kan zoveel gebeuren. Je kunt ook op de terugweg na een optreden een ongeluk krijgen, maar daarom blijf ik ook niet thuis. Het gaat erom wat realistisch is. En het enige probleem wat ik heb gehad met drank op m'n pedalen was mijn eigen schuld - ik vervoer mijn pedalen in een sporttas en had er een blikje energy-drink bij gedaan.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimS Bekijk bericht
    maar dat maakt het nog niet minder asociaal.
    Dat, of gewoon een onbedoeld ongelukje. Laatst een aantal minuten met m'n POG aan gespeeld omdat iemand een duw van achteren kreeg en met z'n handen op mijn pedalen zichzelf tegen moest houden.

Risico van het vak.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten