Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 65 van 72 EersteEerste ... 15556364656667 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 641 t/m 650 van 717
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Standaard

Peter, je bent geweldig ;-) Daar ga ik tijdens de kerst vakantie eens uitgebreid mee aan het testen.

Standaard

Nou eh, bedankt Theo. Ik ben alleen bang dat ik je op kosten jaag..

Maar eh, de PP + two notes zou zeker wel eens een fijne combi kunnen zijn.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Senior Member

Standaard

Ik heb vanavond gerepeteerd met de Torpedo Live icm. mijn Ernst Fliek set;
    Klonk als een tierelier.
    De poweramp sims zijn zeer overtuigend en de IR's van two notes zijn gewoon top of the bill.
    Ik had thuis een preset voorbereid met een single-ended 6l6 eindtrap sim die een beetje mocht 'werken' icm. een 1x12 evm12l cab voor gebruik met alleen de Rover.
    Verder eenzelfde preset maar dan zonder poweramp sim voor gebruik met de rover&traveller icm. de loadboxfunctie.
    Daarnaast had ik voor vergelijk een echte mesa boogie 1x12 met evm12l aangesloten op het tweede kanaal van de Traveller.
    Het line-signaal uit de two notes werd uitversterkt via een dynacord am12.
    Echt ongelofelijk hoe goed, dynamisch en natuurlijk de Rover met de poweramp sim en de evm12l IR klonk en aanvoelde. Ik miste de echte poweramp en fysieke cab helemaal niet.
    De loadbox set-up met de Traveller erbij klonk ook lekker, maar iets minder dan de variant zonder Traveller door de Torpedo.
    Daarnaast nog een beetje gespeeld met een EL84 eindtrap sim over dezelfde IR. Een totaal ander karakter ineens met echt de bekende EL84 belletjes en bite.
    Ook zitten er EL34 en KT88 sims in. Alle 4 de poweramp sims zijn zowel single-ended als push-pull te gebruiken.
    Vervolgens kun je ook nog een zeer effectieve eq gebruiken en 8 microfoons die je vrij kunt plaatsen voor een van de tientallen cabs.
    Ook is het mogelijk om eigen IR's of bestaande IR's van andere fabrikanten in te laden. Hierbij is mic-keuze en plaatsing niet mogelijk.
    Ongelofelijk veel opties dus waarmee gigantisch veel bruikbare en diverse geluiden te maken zijn.
    Ik zit nog vooraan in de leercurve, maar dit is gewoon heel erg goed spul.
    En nu on-topic ; Ik weet bijna zeker dat dit met de PP ook heel goed gaat werken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

Standaard

Goh BeeJee, nu kreeg ik de laatste tijd het idee -alle plussen en minnen bij elkaar- dat de kemper voor mij de praktische route zou kunnen zijn, maar jouw verslag gooit roet in mijn eten!

Straks loop ik weer te leuren met bijv trio, PP, en torpedo live. Mss moet ik mijn 6he kist toch maar weer uit de verkoop halen...

Standaard

Het enige dat ik niet uit mijn Pedalpro kan halen zijn de reverb effecten, wat langere delays en de extra Soldano/CAE high gain overdrives die ik naast mijn Trio preamp graag gebruik voor pop/rock-solo's. Ik had tot nog toe de Pedalpro aangeschaft voor thuisgebruik en wilde juist modeling gebruiken voor live (omdat ik tevens toetsen speel) en zo op de PA kan aansluiten (een enkele personal monitor is genoeg).

Als de combinatie Pedalpro + Power Amp/Cabinet simulator goed werkt lijkt het dus wel een interessant concept maar of het echt praktisch is? Bovendien betwijfel ik of die puurheid van de PP waar ik happy van wordt niet een beetje verloren gaat na een hybride op;ossing met modeler...(denk aan de valvestate oplossingen ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 29 november 2012 om 12:25

Senior Member

Standaard

I know; honeymoonphase, maar in mijn ervaring gisteren miste ik gisteren geen dynamiek of respons met de eindtrap sims. Spelen voelde qua dynamiek en respons gewoon identiek aan spelen met buizen eindtrap. De ervaring van een actieve monitor voor je op de grond is natuurlijk wat anders dan een echt cabinet dat achter je staat te blazen, maar ik kan niet zeggen dat ik mijn 4x12 gisteren achter me gemist heb. Een van de leuke dingen is trouwens dat je de eindtrap sim ook kunt laten vervormen.
    Met de loopmod van de PP kun je de fx na de cabsim plaatsen. Je behoudt dan denk ik goed de puurheid, maar wellicht valt het ook tegen.
    Misschien eens een meeting organiseren om e.e.a. uit te proberen?
    Laatst gewijzigd door BeeJee; 29 november 2012 om 21:04

Standaard

Nou zit ik tot aan de kerst helemaal vol i.v.m. drukte van het werk maar jouw idee lijkt me fantastisch en ik zou dit binnenkort ook graag een keertje samen of met meerdere forum leden uit willen proberen. Schiet maar een voorstel qua datum in.

Senior Member

Standaard

Ik heb vakantie na de kerst, dus bijv. donderdagmiddag 27 december zou kunnen, of misschien zaterdag 29 dec. (moet ik nog overleggen met het thuisfront)?

Standaard

Dear all,
    the Virtual Board is ready.

Soon, the new updates on the manual will be available. Meanwhile these are the main functions.

1) VB is accessable from either fav. or browsing mode by holding the pad 1 (bypass) to the second level for two second.
    In the same way you can return to Fav. or Brows. mode

2) In VB mode the pads operate a 2 levels (first and third pressure level) exept for the pad 1. If the pad 1 is accidentaly used at the second level (second pressure level) the command is disregarded. The second level of PAD 1is accessable (return to Fav. or Brows. mode) only if the pad is held for more then 2 sec.

3) Each of the four pad (1,2,3,4) used at the 1 level can be assigned to an effect of group of effects.

4) Each of the four pad (1,2,3,4) used at the 3 is used to change the function of the Expr. Pedal.
    Pad 0 = Tap tempo
    Pad1 = Wah is ON Expr-> Wah
    Pad2 = Ades Param.
    pad3 = Volume is On Expr -> Volume

5) A new list of parameter accessable from the Pedalino will give you a possibility to adjust your sound.

6) Reset Function.
    If you hold the Pad2 (Ades Param) for more then 2 sec, the VB will restore the preset setting in the original preset.

Here few examples:
    Original preset "CleanVerb" is using an Ext reverb.
    VB definition:
    Pad 1= Dist. + Compressor
    Pad 2= Boost
    Pad 3= Chs
    Pad 4= Delay

If you load your VB the first time from preset "CleanVerb" you will see:
    ---------------
    ----------Ex---

I you press pad 1 you will see:
    Cp-----------Di
    ----------Ex---

If you press pad 2:
    Cp--------Bo-Di
    -----------Ex---

If you press pad 3 and 4

Cp-----------Di
    -----Ch-Dy-Ex---

If you press PAD 2 to 3 level.
    Cp-F1--------Di
    -----Ch-Dy-Ex---

The underline char visibile on the display will show the expr. pedal function.

If you press PAD 3 to 3 level.
    Cp-F1--------Di
    -----Ch-Dy-Ex-Vo

If you press PAD 3 to 3rd level and hold for more then 2 sec you reset the VB:
    ---------------
    ----------Ex---
    Laatst gewijzigd door massi1234; 30 november 2012 om 14:02

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten