Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 90 EersteEerste ... 78910111959 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 893

Discussie: Kemper profiling

Member

Standaard

Heb sinds kort ook een kpa en alles wat je leest is waar! Wat een schitterend ding.

Zoals Timo zei, het werkt gewoon. Ik ben al de rest aan het verkopen en heb er nog geen moment spijt van.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Deze is prima: http://www.thomann.de/nl/alesis_io2_express.htm

Wat/hoe/waarvoor wil je inear?
    Hoi Peter... sorry voor de late reactie...

Ik denk er over om misschien met de band ook met een Modeling Amp te gaan spelen. In dat geval zijn mijn ogen gericht op de Kemper.
    Dus dan ga ik ook InEar... met mixer en goeie oortjes...
    Maar wil ook opnemen... dus als ik een mixer koop, zou het tof zijn als ik die zowel voor opname -> Pc als 'live' t.b.v. In ear kan gebruiken... (of is dit weer eens een lastige wens?)
    Groovie Guitar Guus

Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

Standaard

Wordt de Kemper ook gebruikt met een 'pedalenplank (overdrives + Wha)'... of werkt dat niet?
    Groovie Guitar Guus

Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

Standaard

Gewoon een beetje rondsnuffelen of even een accountje openen op het KPA forum.
    Zijn een groot aantal deskundige gasten die je graag willen helpen.

http://kemper-amps.com/forum/index.php?page=Index
    2 Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist.
    LIVE: EVH5153 6L6 50W & EVH5153 STEALTH 50W / BOSS MS-3 / 4 stuks IRT212 met V30.
    HOME: Ampero II Stomp <> Ampero Control. En IR's gewoon zelf aanpassen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door groovieguitarguus Bekijk bericht
    Hoi Peter... sorry voor de late reactie...

Ik denk er over om misschien met de band ook met een Modeling Amp te gaan spelen. In dat geval zijn mijn ogen gericht op de Kemper.
    Dus dan ga ik ook InEar... met mixer en goeie oortjes...
    Maar wil ook opnemen... dus als ik een mixer koop, zou het tof zijn als ik die zowel voor opname -> Pc als 'live' t.b.v. In ear kan gebruiken... (of is dit weer eens een lastige wens?)
    Hey Guus, je hebt mogelijk helemaal geen mixer nodig om de kemper inear te gebruiken.

Ik heb net even de manual doorgekeken en de return en alternative input zijn samen als stereo return te gebruiken. Als die return dan ook paralel te gebruiken is EN na de speakersimulatie terug komt EN dusdanig is te routen dat het submixsignaal wel naar de phones en niet naar de main out van de kemper wordt gestuurd, kun je die gebruiken om de submix vanuit de monitormixer op te ontvangen. Je hoeft dan alleen je inears (of zender) aan te sluiten op de phones van de kemper en klaar. Hmm, zou eigenlijk best wel heel erg praktisch zijn....., als het tenminste technisch mogelijk is.

Ga je alsnog een mixer nodig hebben of willen dan is voor weinig de kleinste mackie 402 vlz3 de top voor minimaal geld. 2 kanalen voor je kemper en twee kanalen voor de te ontvangen submix. Helaas niet als interface te gebruiken.

Wil je je mixer wel perse als interface kunnen gebruiken: http://www.thomann.de/nl/alesis_multimix_4usb.htm
    Die alesis 'werkt digitaal' op 44.1K/16 bits. Dat is cd kwaliteit maar tegenwoordig ligt de lat ook al snel hoger, dus je moet je even verdiepen in specs, maw in welke kwaliteit je wilt kunnen opnemen.

Ik zou zelf een voorkeur hebben voor de mackie -indien mixer nodig- en daarbij een echt leuke interface voor thuis. 'Gewoon' kwaliteit en verder geen gedoe.
    Laatst gewijzigd door peter_heijnen; 21 november 2012 om 09:57
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Standaard

Hoi Peter.... weer zeeeer bedankt voor de waardevolle info!!!

Top!
    Groovie Guitar Guus

Standaard

Fijn dat het gewaardeerd wordt, ben je er al uit wat het gaat worden?
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Standaard

Hoi Peter... ik ben er nog niet over uit...

Wat ik al aangaf... is het wensenlijstje immer langer dan het volume van de spaarpot.... dus voor een deel zal ik geduld moeten hebben.

De Kemper PA lijkt me echt super tof... Maar wil toch wachten tot het 19" model.

Mss ga ik eerst met mijn 'conventionele' setup MET Shure SM57 aan de slag...
    Qua mixer, kreeg ik van onze toetsenist nog deze tip... is ook aan te sluiten op PC... + galm toe te voegen van een evt. gort-droog geluid van de monitormix.

http://www.bax-shop.nl/0-tot-12-kana...l#.UKwE94h5mSN

Dus m.b.t. InEar denk ik even aan...

Goeie oordoppen... circa 150,- -> 250,-
    Snoeren + Beltpack... € 50,- ( http://www.thomann.de/nl/fischer_amp...t_lsregler.htm )
    Mixer... 80,- -> 150,-
    Totaal circa € 400,-

Heb ik nog ff tijd om voor de Kemper te sparen totdat de 19" versie komt.... waar ik wel van uit ga.
    Groovie Guitar Guus

Standaard

Goed idee om met de sm57 aan de slag te gaan, ook voor je referentie straks als de kemper 19" uitkomt.

Galm op de monitormix: ik zou zeggen beter van niet. Met galm kun je maskeren dat het nog niet echt lekker klinkt. Zonder extra galm hoor je ook beter hoe de zaken er voor staan en het luistert vooral ook minder vermoeiend. Als je er aan gewend bent wil je niet meer anders.

Verder zou ik even googlen naar de meningen over de mic preamps van die behringer. Voor opnames bepalen de mic preamp en de AD conversie de opname kwaliteit. Over de AD conversie cg usb specs van de behringer is al helemaal niets te vinden, dat geeft iig mij te denken.

Ik heb trouwens ook nog even gezocht naar de loop opties van de kemper, daar lijk je geen monitormix op te kunnen laten binnen komen. Op het kemper forum wordt er om gevraagd in de vorm van een aux in. Mss iets voor de 19" versie?...

http://kemper-amps.com/forum/index.p...&threadID=3833

Senior Member

Standaard

Ik hoor nu al meer dan een half jaar dat er een 19 inch rackformaat komt maar is dit wel waar ,,,,,,,?????
    Ik heb er zelf ook mijn zinnen op gezet maar hoop niet dat ik door een loos gerucht voor niets zit te
    wachten.....G.A.S.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten