Mee eens, maar als je een parallelle mixer in je seriele effects loop zet, dan heb je nog steeds al die meters kabel + connecties waar je doorheen moet. Als je een parallelle loop in je versterker hebt, lijkt me dat een betere optie, want dan kan je droge signaal meteen door naar waar het naartoe moet.
Aan de andere kant, ik merk bij de versterker die ik het meest gebruik (Mesa Roadster) eigenlijk geen verschil tussen fx loop uitgeschakeld en fx loop ingeschakeld met de PP in een lege preset (alleen external loop geactiveerd, want daar zit de preamp in), dus op zich is dat kabel probleem met goede kabels en/of buffering nog niet zo'n probleem...alhoewel ik dit heel luid nog niet duidelijk 1 op 1 getest heb (maar met de meeste pedalen hoorde ik het wel direct).
Ik merk wél een verschil tussen de fx loop, master volume, en solo functie aan, of dat deze functies hard gebypassed worden in de versterker zelf, alleen dan heb je deze extra functionaliteiten niet, en die zijn toch wel erg handig, dus dat is toch een concessie.
Ben erg benieuwd naar andere ervaringen!

Favorieten/bladwijzers