Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 60 van 72 EersteEerste ... 1050585960616270 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 591 t/m 600 van 717

Standaard

Volgens mij heb je geen kil-dry nodig omdat het een 100% analoog apparaat is met reeds een parallelle mixer aan boord. Dus als je extra digitale effecten 100% wet in deze stereo post-loop plaatst heb je volgens mij geen aliasing bij-effecten (tenzij deze natuurlijk iets dry signaal doorlaten).

Hoe ziet jouw set-up eruit?
    Laatst gewijzigd door tnijland; 13 november 2012 om 22:48

Standaard

Ik overweeg een digitaal bakje te kopen, ben er nog niet uit welke. Zat een tijdje te gassen op de digitech 1101, maar die heeft volgens mij geen kill-dry switch/instelling. Ik speel met buizenversterkers met alleen pre-gain effecten zoals een phaser.

Senior Member

Standaard

Een digitech 1101 is wel een andere prijsklasse dan een pedalpro :-)

Volgens mij is het niet nodig om de PedalPro in een parallelle loop op te nemen met een killdry, want je geluid wordt echt niet gedegradeerd door de PedalPro.
    Ik heb het nooit als zodanig geprobeerd, maar volgens mij kun je wel degelijk de effecten 100% wet door laten geven, door wat te spelen met de input/output/wet instellingen per effect.

Standaard

Leuk aan de 1101 vind ik het overtuigende geluid over den hifi.
    Maar hij valt af, want ik wil een goed apperatjek, zoals een TC g-sharp, met kill-dry, alleen wat uitgebreider in de zin van 1 chip voor 1 effect. Het ding is toch analoog, die pedal-pro?

Standaard

@tommus42: Ik heb het gevoel dat we wat langs elkaar heen praten. De kwaliteit van de Pedalpro is niet te vergelijken met een G-Shatp en al helemaal niet met een Digitech 1101 (Mount everest vs. Utrechtse heuvelrug). Maar omdat we op een forum zitten om elkaar te helpen heb ik wel wat tips voor je om je geluid te verbeteren (vooropgesteld dat je een seriële loop op de amp hebt zitten):

1. Zoek een goede paralelle mixer bijv. Suhr Minimix en sluit deze aan op de seriële mixer van je amp.
    2. Zoek de beste analoge true bypass pedalen bij elkaar die je voor de preamp van je amp wilt zetten (compressor, phaser, overdrive).
    3. Zoek een goede chorus/flanger/reverb/delay/reverb effect rack of stompbox unit die je 100% wet in de paralelle mixer plaatst.

Hiermee zou je een redelijk eind-resultaat moeten kunnen bereiken.

Als je een Pedalpro overweegt heb je helemaal niets extra nodig want die heeft alle meest gebruikte effecten in top-kwaliteit al aan boord inclusief een parallelle mixer om eventuele digitale effecten op het eind in te mixen. Tevens heeft hij een seriële pre-loop om een overdrive of preamp in te schakelen.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 14 november 2012 om 19:45

Standaard

Mmm, dan ga ik voor een digitale delay

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Lees ik een paar dagen niet mee in het topic, wordt er pardoes een meeting georganiseerd. Ik kan er helaas niet bij zijn Theo, veel plezier.
    Hey Peter, heel erg jammer dat je er niet bij kunt zijn. Maar we maken het nog wel weer een keertje goed ;-)

Standaard

Dat lijkt mij leuk Theo! Btw, je had nog dat topic over die line6 PA aangemaakt, ben je er nog iets wijzer van geworden? Het concept is zeker interessant.

@D3nnis: wat betreft het gegeven dat de PP een paralelle loop op je amp overbodig zou maken, daar kan ik het op voorhand niet mee eens zijn. Ik heb de verschillen tussen serieel/digitaal pad, serieel/analoog pad, en paralel uitvoerig vergeleken. Geluidsmatig is er niets puurders dan een goede paralelle loop. Dat neemt niet weg dat de optie serieel/analoog pad de absolute winnaar is in de categorie 'algemeen: top geluid en meest praktisch in alle toepassingen'.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Senior Member

Standaard

Parallelle loop kan ik me nog wel iets bij voorstellen, maar ik ging meer uit het feit dat een parallelle mixer in een seriele loop hangen niet veel nut zou (hoeven) hebben met de PP.
    In de PP word je signaal per effect reeds gesplitst, en pas je daarna de wet/dry verhouding aan, waarmee je eigenlijk al parallel aan het mixen bent, waardoor mij het nut van een extra parallelle mixer ontgaat.
    Het verschil is wel dat het ingaande signaal van de PP wel gebufferd wordt.
    Of zit ik er nu naast, of bedoel je iets anders?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Parallelle loop kan ik me nog wel iets bij voorstellen, maar ik ging meer uit het feit dat een parallelle mixer in een seriele loop hangen niet veel nut zou (hoeven) hebben met de PP.
    In de PP word je signaal per effect reeds gesplitst, en pas je daarna de wet/dry verhouding aan, waarmee je eigenlijk al parallel aan het mixen bent, waardoor mij het nut van een extra parallelle mixer ontgaat.
    Het verschil is wel dat het ingaande signaal van de PP wel gebufferd wordt.
    Of zit ik er nu naast, of bedoel je iets anders?
    Je signaal wordt idd intern wel paralel gemixt, maar dat gebeurt in zowat ieder analoog pedaal en in vele digitale pedalen.

De grap van een paralelle loop is dat je droge signaal helemaal nergens door electronica gaat. Het verschil met een goede analoge drypath is er gewoon en het zal er ook zijn met de PP. Mss heeft Theo het verschil al eens getest met bijv de loop van de trio, Theo?
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten