Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 56789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 81
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.590

    Standaard

    @basvarken, bij mijn weten waren zijn strats gewoon naar links omgebouwd. Niet "ondersteboven" dus.
    ALLES IS VERKOCHT!

  2. #62

    Standaard

    Jimi speelde gewoon met de dikke E boven, alleen voor de meesten van ons in spiegelbeeld:



    Er zijn opnames waar hij backstage met de Stones bij gelegenheid 'ondersteboven' speelt op een gitaar van Keith Richards en ik vond een foto van een wassen beeld van Madame Tussaud waar ze het verkeerd om hebben gedaan (waarschijnlijk omdat ze van toeten noch blazen weten als het om gitaren gaat):



    Hij speelde met de standaardmanier van besnaren; niet zoals bijvoorbeeld Dick Dale, die speelt wel met de dunne E boven.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2007
    Berichten
    1.028

    Standaard

    Hendrix draaide zijn snaren idd om en speelde dus gewoon EADGBE.
    Er zijn wel linkshandigen die de snaren laten zitten zoals ze zijn en dan EBGDAE spelen, bijvoorbeeld Doyle Bramhall II (hij speelde bij Roger Waters en Eric Clapton).
    http://www.youtube.com/watch?v=6F4wSalYQF8

    Wat betreft het gebruik van de duim bovenlangs: Richie Havens doet niet anders.
    http://www.youtube.com/watch?v=s5WhawsF4Uk

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Basvarken Bekijk bericht
    Hendrix speelde linkshandig op een rechtshandige gitaar. Met de snaren ondersteboven dus. Die duim had hij nodig om akkoorden te kunnen pakken.

    Bovendien had hij echt enorme kolenschoppen dus die duim kon zowieso bijna nergens anders naar toe, dan over de hals heen. :-))
    Snaren zaten gewoon EADGBE. Sterker nog, sommige strat bouwers zijn zelf overtuigd dat de lengte van de dikke E snaar tussen topkam en stemmechaniek ook invloed heeft op zijn geluid (wat daar van waar is heb ik zelf geen weet)

  5. #65

    Standaard

    I stand corrected. Altijd gedacht die ie ze andersom had zitten.

    Ik vond het daarom ook des te logischer dat Doyle Bramhall II en Eric Gales dat ook doen, aangezien ze zo sterk beïnvloed zijn door Hendrix.

  6. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Basvarken Bekijk bericht
    # Hendrix speelde linkshandig op een rechtshandige gitaar.;
    @ basvarken, bij mijn weten waren zijn strats gewoon naar links omgebouwd.Niet"ondersteboven" dus.
    @ Ik kan me ook herinneren beelden uit z'n begintijd te hebben gezien waarop hij op een strat speelde waarvan de stemmechanieken beneden zaten en de tremolobar (zeg ik dat goed?) aan de bovenkant.
    Laatst gewijzigd door knarph.nl; 20 november 2012 om 18:25
    Dertig jaar muziek maken.
    Uitgezocht én opgepoetst:
    http://music.knarph.nl

    " Humor waar je niet om kan lachen is waarschijnlijk ook niet voor jou bedoelt."

    -Facebook: http://www.facebook.com/KnarphfromHolland
    -Twitter: http://twitter.com/KNARPHNL

  7. #67

    Standaard

    Ja, dat krijg je als je een rechtshandige strat linkshandig bespeelt.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

  9. #69

    Standaard

    Túuh... ...
    Laatst gewijzigd door knarph.nl; 22 november 2012 om 13:06

  10. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knarph.nl Bekijk bericht
    Túuh... ...
    Ik zag er net nog eentje met drie stemdingen boven en drie stemdingen beneden en dan in het midden zo'n gat.
    Laatst gewijzigd door knarph.nl; 22 november 2012 om 14:30

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top