Nu op mijn werbank (wat normaal een eethoek is) een Cremewitte flying V...
Nu op mijn werbank (wat normaal een eethoek is) een Cremewitte flying V...
Toooooooooooooooone!!!
OK het is geen werkbank, maar dit heb ik net binnen:
![]()
When in Doubt, Fuck it.
When not in Doubt... get in Doubt!
Remember kids: eat your parents, stay in sleep, don't do school, honor your vegetables and get eight hours of drugs every night.
jaja, kom ...
Open doen die handel !!!
s.
Een ES 335 achtige (maar dan wat dikker) in bondage
en op de workmate het frame voor een gitaarklem met wat vulling voor de nog te maken kussens
Deze klem moet het makkelijker maken de gitaar vast te zetten om de zijkanten te bewerken
Rob
d'Alm Guitars op Facebook: d'Alm Guitars
Die originele klemmen zijn nogal prijzig. Ik meen het idee ergens op het net gezien te hebben. Met die 335 body is al gebleken dat je een gitaar zo makkelijk kan vastklemmen. Nu was ik voor €10 euro aan materiaal klaar. Een plaatje MDF, een afgedankte tuinstoelkussen, wat lijm en wat schroeven.
Rob
Op dit moment een mal in aanbouw om trussrodkanalen te frezen. Bodemplaat van de frees komt tussen twee geleiders (een strook van een ikea bureaublad (twee platen hardboard met karton ertussen. Tussenruimte is opgevuld met 44mm vuren om ervoor te zorgen dat de boel niet naar binnen buigt)) en een balk met een hoekprofiel.
Binnenin maak ik inserts voor een hol kanaal (fenderstyle trussrod met losse toets) en een bol kanaal (skunkstripe, dus via achterzijde).
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Er komen nog stoppertjes op zodat de frees niet verder kan dan het einde van het trussrodkanaal. Voor stelschroef aan heelzijde heb ik bedacht om net achter de hals een 10 mm freesbit te gebruiken voor het stukje hout achter de hals zodat je voor het boren van de stelschroef een mooie geleidegoot hebt.
147-c Guitars
heb je gekeken of je freesbit het haalt qua lengte om diepste punt te kunnen frezen als je over die geleider gaat?
Favorieten/bladwijzers