Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 57 van 72 EersteEerste ... 747555657585967 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 561 t/m 570 van 717
    Senior Member

Standaard

... en daarin schuilt ook de moeilijkheid...

Welke kant ga ik op en wat gaat me dat uiteindelijk kosten? Ik heb nu een TriAxis, G-Force en een Mesa 2:90 - heel geen verkeerde spullen en ik ben er erg tevreden mee. Maar de gear-freak in mij vind de Axe Fx te gek en de purist in mij vind de PP te gek. Elke keuze heeft zijn voor- en nadelen. Als ik het NU zou moeten zeggen zou het toch wel de Axe Fx worden, maar misschien veranderd dat zodra ik eindelijk een keertje op de PP kan spelen

Ik vind trouwens de MFC101 ook niet ideaal en erg duur - maar meer van dat soort high-end floor controllers kosten dat. Ik zit eraan te denken om zelf een floor controller te gaan bouwen. Aan inspiratie geen gebrek - de electronica krijg ik ook nog wel voor elkaar - de software schrijven is zeker geen probleem (Firmware en Editor) maar ik zie heel erg tegen de behuizing op... Dan nog de tijd vrijmaken om het ook werkelijk te gaan doen en af te maken...
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    ... en daarin schuilt ook de moeilijkheid...

Welke kant ga ik op en wat gaat me dat uiteindelijk kosten? Ik heb nu een TriAxis, G-Force en een Mesa 2:90 - heel geen verkeerde spullen en ik ben er erg tevreden mee. Maar de gear-freak in mij vind de Axe Fx te gek en de purist in mij vind de PP te gek. Elke keuze heeft zijn voor- en nadelen. Als ik het NU zou moeten zeggen zou het toch wel de Axe Fx worden, maar misschien veranderd dat zodra ik eindelijk een keertje op de PP kan spelen
    Hi Marc, with your gear list the only suggestion I can give is to come and try the PP.
    The PP is designed for the those who are tired to keep trying effects and sell them after a month.
    We try to offer a final solution. So that the users have no excuses.... time to play guitar !!

Personally, I would not invest money in a new digital device. I rather would look for second hand.
    After a year these gears are worth 1/2 of the price.

But Triaxis, maybe Lexicon, PP and Mesa....... this is a real pro set up
    Laatst gewijzigd door massi1234; 6 november 2012 om 13:49

Senior Member

Standaard

I was hoping I could attend the next PP meeting...
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

Standaard

Dit punt kan ik oppakken want het wachten was op mijn pre-loop modificatie die inmiddels is uitgevoerd. Met succes mag ik wel zeggen want ik kan mijn GT Trio er goed mee oversturen waardoor ik meer variatie in sounds heb gekregen. ik ben er dan ook heel erg blij mee. Echter, ik werk voornamelijk met eenvoudige effecten en simpeler presets en dus minder met de geavanceerde filters. Als je daar advies over zoekt zou ik toch een keertje naar de studio van VR in Den Haag gaan.

Ik begrijp je twijfels ook want ik had in principe hetzelfde probleem. Het aardige van jouw probleem is dat ik ook de Triaxis en Mesa 295 power amp (destijds helaas met een G-Major) ruim 15 jaar vanaf de introductie heb gehad en dus ook redelijk goed weet wat deze unit kan qua sound. Ik kan je dan ook met zekerheid garanderen dat je een prachtige combinatie hebt (zeker met de pre-amp boost) want sommige kanalen van de Triaxis reageren erg goed op een boost. Een dergelijke kwaliteit ga je ook echt niet verkrijgen met een betere type modeler (heb je de Triaxis modellen van de Axe-Fx wel eens A/B vergeleken? maar dat is misschien een beetje oneerlijk want de winst van de Axe-Fx zit in andere aspecten ;-)

Mijn voorstel is dan ook dat we een meeting houden waarbij we gewoon jouw basis set gebruiken om de Pedalpro te testen en om te kijken of we een "best of both worlds" kunnen creëren. Mits de andere forum deelnemers dit ook een goed idee vinden natuurlijk...

Wat mij betreft kan de meeting wel op een zondagmiddag (11, 18, 25 nov) bij mij thuis in het mooie Salland plaatsvinden.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 6 november 2012 om 19:20

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Dit punt kan ik oppakken want het wachten was op mijn pre-loop modificatie die inmiddels is uitgevoerd. Met succes mag ik wel zeggen want ik kan mijn GT Trio er goed mee oversturen waardoor ik meer variatie in sounds heb gekregen.
    I was wondering if you already tried the boost in combination with your GT Trio + using the expression pedal to change the Gain of the boost.
    Like this you have full control on the tube saturation
    Laatst gewijzigd door massi1234; 6 november 2012 om 20:26

Standaard

I did not try the expression pedal to change the gain but adjusted the preamp boost manually. However, the second "Marshall voiced" channel of the Trio sounds really great when changing the PP preamp boost. I now use a more low gain setting and use the preamp boost to drive it. So, i will follow your advice and will definitely change my preset with the expression pedal involved. Thanks!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    I did not try the expression pedal to change the gain but adjusted the preamp boost manually. However, the second "Marshall voiced" channel of the Trio sounds really great when changing the PP preamp boost. I now use a more low gain setting and use the preamp boost to drive it. So, i will follow your advice and will definitely change my preset with the expression pedal involved. Thanks!
    Keep experimenting and get your best tone possibility out of it.
    Soon a new FW updates with reset Tap Tempo feature

Standaard

@Max: looking forward to other upgrades

Allen, ik wil dus binnenkort wel weer een forum sessie (voor een beperkte groep mensen i.v.m. grootte studio) houden met een lichte voorkeur voor een zondag middag vanaf 14.00 zodat er ook wat tijd is om e.e.a. uit te proberen. Als je geïnteresseerd bent en graag wilt komen dan zou ik graag een indicatie willen ontvangen (mag ook via PM) inclusief mogelijke data. Alvast bedankt!

Theo

Standaard

Hallo, de Pedalpro meeting wordt op zondag 18 november (vanaf 14.00) gehouden in mijn studio in Raalte. We gaan de versterkerset van Marc in combinatie met de Pedalpro & Pedalino testen. Ik heb inmiddels 2 deelnemers.

- H.Huisjes (Henri)
    - Obiwanjacobi (Marc)

Als er nog meer liefhebbers zijn, meld je dan aan en dan ben je natuurlijk van harte welkom!

Standaard

Ik heb vandaag wat tijd genomen om mijn Preamp presets te voorzien van de boost m.b.v. het expressie pedaal en dat werkt erg fijn want ik kan nu veel beter variëren in mijn distortion dan met de volume regelaar. Het lijkt ook meer effect te hebben.

M.b.t. de tap tempo zou ik eigenlijk graag willen dat ik in de preset sound blijf i.p.v. een bypass sound omdat ik gewoon met mijn preset zou willen doorspelen en alleen even mijn expressie pedaal tussen boost en tap tempo zou willen verwisselen totdat het tempo goed is ingesteld.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten