Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Weergegeven resultaten: 541 t/m 550 van 717

Threaded View

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door onrust nv Bekijk bericht
    Hey Rogier jij hebt de phaser uit de pedal-pro naast de Mu-tron gehoord bij mathew, wat was jouw beleving van die vergelijking? Hij was iig wel aangenaam verrast, en ziet'm in de toekomst nog wel zo'n ding aanschaffen.
    Hoi Onrust,

ja die Mu-tron (of was het nou een Maestro die ik heb gehoord?) klonk heel anders, meer een kruising van een phaser en een flanger en wat agressiever dan de meeste andere phasers.
    Die van de PedalPro klinkt in mijn oren nog steeds heel dik en vol. De klank is ook vintage maar dan dus meer richting SmallStone i.p.v. Mu-tron. Dus ik denk dat het is zoals Matthijs al zei, het is bij sommige effecten echt van je persoonlijke smaak afhankelijk. En hij heeft echt alles, en weet wat hij wil horen.

Met de effecten in de PedalPro kan ik in ieder geval uit de voeten, omdat er wat meer parameters te tweaken zijn dan normaal en omdat de combi van ruisloos + hoge headroom/dynamiek sowieso al zorgt dat het prettig klinkt.

Wat betreft de od/dist in de PedalPro ben ik enthousiaster dan Matthijs. Ik probeerde laatst met 2 collega gitaristen (Theo en Elco van de Blueshunters) de PedalPro overdrive over het cleane kanaal van een CAE PT-100 (kicken amp trouwens!), in vergelijking met het overdrive kanaal van die versterker, zonder PedalPro. Na een tijdje afregelen zodat we twee bijna gelijke sounds hadden, waren we het eens dat de PedalPro overdrive+clean kanaal net wat meer definitie en karakter gaf.

Het is wel duidelijk dat we een extra videootje zouden kunnen maken met alleen od/dist sounds, over een geschikte versterker (zou ook wel kunnen met de Twin, maar dan moet het wel écht hard en ik vind Twins altijd moeilijk tweaken met overstuurde sounds).

groetjes
    R
    Laatst gewijzigd door Roger Axetrample; 3 november 2012 om 20:43

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten