Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 130 van 155 EersteEerste ... 3080120128129130131132140 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.291 t/m 1.300 van 1543

Standaard

Nog niet helemaal af maar inmiddels wel via een versterker te bespelen, Stonebeat 'The Chicken Shack':

Geen van mijn andere gitaren heeft een feedback als deze
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Standaard

Hi A.
    Ken je de gewoonte iemand een pink in plaats van een hele hand aan te bieden als felicitatie? Da's omdat je dan beiden weet dat het einddoel binnen handbereik ligt, maar nog niet helemaal is bereikt.

Bij deze dus een pink. Voor jou èn voor The Chicken Shack. It's been a long time comin'!

Overigens had ik persoonlijk op de gleuf van je video recorder een NEE/NEE sticker verwacht.

Geen bullshit en geen ongeadresseerde vuilnis.
    Of zoiets.

Mag ik deemoedig vragen om een post in 'sounds' om die jonkies te leren hoe een eerlijk ambachtelijk stuk hout/klapstoel klinkt? Godzijdank is de humor en de zelfrelativering de wereld nog niet uit. En ppur vakmanschap/da's nog eens een visie!!!

Hallelujah!
    Mille grazie!

Vriendelijke groet, Gus

Senior Member

Standaard

Leuk ding! Wat voor bracing heb je gebruikt: of geen bracing dat kan natuurlijk ook mijn gretsch fluit niet erg veel meer als een solidbody en heeft trestle bracing.

Standaard

Hartelijk dank voor je pink, Gus!
    Wat opnames komen er zeker, maar niet vandaag; er zit bijna een volle werkdag in de assemblage en morgen is de bouwersmeeting.

Die videorecorder, tja, die staat er nog maar er is al jaren geen band meer ingegaan

@ B-stone:

De bracing ziet er zo uit:

Ik weet niet of er een naam is voor deze specifieke configuratie. Op de foto's zie je overigens ook nog de vorm van de oorspronkelijke stoelzitting.
    Aaron Stonebeat

Standaard

Ik weet bijna zeker dat iedere poging om van een Gibson of Martin een klapstoel te maken minder succesvol uitpakt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Nog niet helemaal af maar inmiddels wel via een versterker te bespelen, Stonebeat 'The Chicken Shack':

Geen van mijn andere gitaren heeft een feedback als deze
    Ik vind 'm gaaf!
    De brug lijkt me dan weer minder, al kan ik me voorstellen dat je om estethische redenen voor een dergelijk ontwerp gaat. Al met al een zeer fraai model.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Ik vind 'm gaaf!
    De brug lijkt me dan weer minder, al kan ik me voorstellen dat je om estethische redenen voor een dergelijk ontwerp gaat. Al met al een zeer fraai model.
    Het is om functionele redenen dat de brug zo is: er is geen vlees eronder om een TOM te plaatsen met staartstuk als op op een LP of een ES335, het is een hollow body; de enige optie is om de snaarspanning vanaf de kont op te vangen. De zadels staan zoals ze staan om voor een zo goed mogelijke intonatie te zorgen en dat doen ze meer dan redelijk; de brug kan ook in hoogte versteld worden.

De hele brug heb ik gemaakt uit de resten van de toets, een plankje dat ik twee jaar geleden van Stijn Kenens heb gekregen aan het eind van de gitaarbouwersmeeting toen; kwartiers gezaagd wengé.
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Dat verklaart alles.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Dat verklaart alles.
    Bij de bouw had ik onder meer de Byrdland van Ted Nugent in mijn hoofd, dat is ook een full hollow. Geen idee of er een overeenkomst is maar op de bescheiden volumes die ik tot dusver heb geprobeerd, zingt deze gitaar rond als geen van mijn andere. Vooralsnog niet op alle frequenties, vooral in de lage en middentonen (en dan gaat het gaandeweg fluiten in één van de boventonen); wellicht moet ik mijn versterker nog wat harder zetten om in het volle bereik feedback te hebben, mijn top is van beuken en die van de Byrdland van vuren. Beuken is, naar verluidt, geen toonhout (maar dat is waar die stoel van is gemaakt) misschien heeft het wat meer watts nodig om tot leven te komen

Op de geluidsniveaus waarop mijn trio speelt, verwacht ik geen enkel probleem. Ik zet altijd in vijf minuten mijn spullen klaar als we live spelen (of repeteren) en wacht dan nog een uur totdat onze drummer ook zover is. Voor mijn gevoel staat mijn versterker dan al hard maar zodra we gaan spelen blijkt dat ik moet draaien naar 'nog veel harder' willen we elkaar tijdens het spelen kunnen horen
    Aaron Stonebeat

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Ik vind 'm keivet. En geïnspireerd op de Rickenbacker Capri klapstoelen..?

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten